از سوی رئیس‌جمهوری صورت گرفت

رونمایی از کتاب«جهاد مقدس» دربردارنده بیانات مقام معظم رهبری درباره دفاع مقدس



مراسم رونمایی از «جهاد مقدس»، کتابی دربردارنده بیانات آیت‌الله خامنه‌ای‌ درباره دفاع مقدس و با حضور رئیس‌جمهوری برگزار شد.
این کتاب که تازه‌ترین اثر انتشارات انقلاب اسلامی است همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس منتشر و در حاشیه افتتاح نمایشگاه «در لباس سربازی»، از سوی ریاست محترم جمهوری رونمایی شد.
«دفاع مقدس» یکی از درخشان‌ترین و مهم‌ترین بخش های تاریخ انقلاب اسلامی و داستان حماسی پرشکوه مقاومت ملت بزرگ ایران است.
آیت‌الله العظمی خامنه‌ای از اولین ساعات آغاز جنگ تحمیلی به‌عنوان نماینده‌ حضرت امام خمینی(ره) در شورای‌عالی دفاع در این جهاد عظیم نقش مؤثری داشتند و در همان روزهای اول جنگ، عازم جبهه‌ها شدند. مسئولیت‌های توأمان معظم‌ له در شورای عالی دفاع، امامت نماز جمعه‌ تهران و ریاست کمیسیون دفاع مجلس شورای اسلامی در سال اول جنگ و سپس در مقام ریاست‌ جمهوری و ریاست شورای‌عالی دفاع و ریاست شورای‌ عالی پشتیبانی جنگ، این امکان را به ایشان می‌داد که نگاهی جامع نسبت به مسائل کشور و دفاع مقدس داشته باشند لذا بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص هشت سال جنگ تحمیلی حاوی نکات و محورهای مهمی در این خصوص است.
بنابراین گزارش، برای تدوین کتاب «جهاد مقدس»، رهنمودها و بیانات فرماندهی معظم کل قوا در خصوص ابعاد و موضوعات مختلف مرتبط با دفاع مقدس که طی سال‌های ۱۳۵۹ تا ۱۳۹۹ بیان فرموده‌اند، مورد بررسی و بهره‌برداری قرار گرفته و مطالب آن در 10 فصل تدوین شده است.
گفتنی است، علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه‌ این کتاب، به پایگاه اینترنتی انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مدظله العالی) به آدرس www.book-khamenei.ir مراجعه کنند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7732/15/587692/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها