نمایش تن ها


با تسریع واکسیناسیون در تهران و خروج تهران از وضعیت قرمز مراکز فرهنگی کار را خود را آغاز کردند. آغاز فعالیت مجموعه تئاتر شهر با نمایش «تن‌ها» به کارگردانی علیرضا معروفی به مناسبت هفته دفاع مقدس است. این نمایش از برگزیده‌های جشنواره تئاتر مقاومت است که البته در بخش مسابقه جشنواره سی و نهمین تئاتر فجر حضور داشت و معروفی  کارگردانی است که فعالیت خود را از سال 1389 با نمایش «قرمز و دیگران»  شروع کرده است. در کارنامه هنری او جوایز بسیاری دیده می‌شود و او از جمله جوانانی است که در ایام کرونا این نمایش را به روی صحنه برد تا چراغ تئاتر خاموش نشود.
نمایش «تن‌ها» به صورت رئالیستی نوشته شده اما شیوه اجرایی فضایی مینیمال دارد. ۸ کاراکتر نمایش به صورت جدا از هم و با فاصله‌ یک متری از یکدیگر روی صحنه حضور دارند و با چینش نور و فضاسازی در موقعیت سلول قرار می‌گیرند. این نمایش درباره هشت نفر اسیر در سلولی به ابعاد یک متر در یک متر است او در گفت‌وگویی با روزنامه ایران در زمان اجرای این نمایش در جشنواره تئاتر فجر درباره ایده نمایش به کتاب «سرباز کوچک امام»‌ اشاره می‌کند: «این کتاب درباره خاطرات مهدی طحانیان بود. این رزمنده در ۱۳ سالگی اسیر شد. این کتاب مرا بشدت متأثر کرد و همان جا ایده نمایش «تن‌ها» شکل گرفت که قصه ۸ اسیر است که برای تخلیه اطلاعات، سه روز در یک سلول کوچک یک در یک متری در استخبارات عراق نگه داشته شده‌اند.»
این نمایش بدون شعارزدگی و قهرمان‌سازی روایت سرراستی از دوران دفاع مقدس و رزمندگان را پیش روی مخاطبان قرار می‌دهد. دیدن این نمایش در این ایام خالی از لطف نیست خصوصاً که این نمایش با پروتکل‌های بهداشتی و با محدودیت  تعداد مخاطب اجرا می‌شود.
تن‌ها
نویسنده و کارگردان: علیرضا معروفی
بازیگران (به ترتیب حروف الفبا): فرزاد تجلی، امیررضا حشمی‌پور، محمدجواد حشمی‌پور، امیرارسلان خالویی، فردین شاه حسینی، هادی شیخ‌الاسلامی، حسین عارف، آرمان میرزایی، حامد نساج بخارایی، محمد نیازی
تالار سایه (مجموعه تئاتر شهر)



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7732/15/587694/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها