داوری فیلم‌ها؛ فرصتی برای بچه‌های ایران


علیرضا تابش
دبیر سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان
جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان جشنواره‌ای تخصصی و با گروه مخاطبان خاص است. سی و چهارمین دوره این جشنواره بین‌المللی همزمان با روز جهانی کودک ۱۶ مهرماه برگزار خواهد شد. سال گذشته به‌خاطر شرایط کرونایی، نمایش فیلم‌های جشنواره فیلم کودک و نوجوان برخط بود و مخاطبان جشنواره می‌توانستند از طریق سامانه‌های نمایش فیلم، آثار جشنواره فیلم کودک را تماشا و داوری کنند. امسال نمایش آثار به‌صورت ترکیبی برخط و فیزیکی برگزار می‌شود. علاوه‌بر این امسال نیز ما داوران کودک و نوجوان را بدون محدودیت در تهران و اصفهان و سایر شهرهای متقاضی در سراسر کشور، در کنار خود خواهیم داشت و به‌عبارتی بنا داریم جشنواره را با حضور و مشارکت مخاطبان اصلی آن برگزار کنیم و جایزه بهترین فیلم داوران کودک و نوجوان توسط همه مخاطبان کودک و نوجوان جشنواره انتخاب شود که این اتفاق برای هر اثر سینمایی با اهمیت و ارزشمند خواهد بود.
امسال جشنواره به‌صورت ترکیبی، در دو بخش فیزیکی و برخط برگزار می‌شود. به همین دلیل در شهرهای میزبان جشنواره در سطح کشور، داوران کودک و نوجوان می‌توانند به‌صورت فیزیکی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، در سالن‌های نمایش آثار جشنواره حضور پیدا کنند و پس از تماشای فیلم‌ها در سالن جشنواره، بهترین فیلم از نگاه خود را انتخاب کنند. آن دسته از علاقه‌مندان که می‌خواهند به‌صورت آنلاین فیلم‌ها را تماشا و داوری کنند باید در مهلت اعلام شده برای داوری ثبت‌نام کنند. در این دوره همچون ادوار گذشته، بهترین فیلم از نگاه داوران کودک و نوجوان جشنواره سی و چهارم در مراسم پایانی جشنواره معرفی می شود.
براساس فراخوان عمومی که از سوی دبیرخانه و بخش‌های استانی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان انجام می‌شود، کودکان و نوجوانان ۶ تا ۱۶ ساله (متولدین ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۴) می‌توانند از سراسر کشور از طریق سامانه جشنواره به آدرس www.portal.icff.ir در بخش داوری کودکان و نوجوانان ثبت‌نام کنند.
فرصت ثبت‌نام داوران کودک و نوجوان سراسر کشور تا ساعت ۲۴ شنبه ۳ مهر ۱۴۰۰ ادامه دارد. امیدواریم در این دوره جشنواره نیز، با تمهیداتی که اندیشیده‏ ایم بتوانیم ابعاد جدیدی از ظرفیت‌های ترکیب فناوری‌های مبتنی بر اینترنت و ظرفیت‌های فیزیکی موجود در سینما را ارائه داده و درس های جدیدی از آن بگیریم و به امید مشارکت هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان در جشنواره امسال.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7732/16/587704/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها