صعود شاگردان ناظم‌الشریعه به جمع ۸ تیم پایانی

ایران حریف تیم «ب» برزیل شد



گروه ورزشی/ مرحله یک هشتم نهایی مسابقات جام جهانی فوتسال 2021 لیتوانی جمعه شب پیگیری شد و تیم ملی فوتسال ایران در سالن ویلنیوس آره‌نا به مصاف تیم ملی ازبکستان رفت و 9-8 به پیروزی رسید. نیمه نخست این مسابقه بسیار نزدیک دنبال شد. علی اصغر حسن‌زاده در دقیقه اول و سپس مهدی جاوید در دقیقه 5 دروازه ازبک‌ها را باز کردند. حریف در دقیقه 9 توسط نیشینوف به گل نخست رسید، اما دروازه خود را در دقیقه 16 توسط سعید احمد عباسی باز شده دید. شاگردان باخودیر اخمدوف با گلزنی رخمتوف و روپیف در دقایق 17 و 18 توانستند بازی را به تساوی بکشانند، اما فرهاد توکلی گل چهارم ایران را در دقیقه 18 به ثمر رساند تا ملی‌پوشان کشورمان با پیروزی نیمه نخست را به پایان برسانند. نیمه  دوم با حملات شاگردان ناظم‌الشریعه آغاز شد و احمد عباسی و جاوید در دقایق 22 و 25، ایران را به گل‌های پنجم و ششم رساند. در دقیقه 28 هر دو تیم به گل رسیدند و رخمتوف برای ازبکستان و حسن‌زاده برای ایران گلزنی کردند. ازبکستان بیشتر دقایق نیمه دوم را به بازی پنج‌نفره گذراند، اما مسلم اولادقباد در دقیقه 30 برای اولین بار در این دیدار دروازه ازبک‌ها را گشود. در ادامه همروئف (31) و نیشینوف (33)، گل‌های بعدی تیم رده بیست‌وپنجم جهان را به ثمر رساندند. در شرایطی که به نظر می‌رسید بازی برای تیم ملی کشورمان دشوارتر شده است، احمد عباسی مجدداً دقیقه 37 گلزنی کرد تا هت‌تریک خود را تکمیل کند و رخمتوف و همروئف هم به ترتیب گل‌های هفتم و هشتم ازبکستان را در دقایق 39 و 40 به ثمر رساندند تا در نهایت ایران با پیروزی نفسگیر 9 - 8 به سی امین برد مقابل این تیم آسیایی دست یابد و در جمع هشت تیم پایانی جام جهانی قرارگیرد. یوزهای ایرانی دوشنبه و در دور یک چهارم نهایی مسابقات مقابل قزاقستان صف‌آرایی خواهند کرد؛ تیمی که ناظم‌الشریعه آن را تیم «ب» برزیل خوانده بود. چرا که این تیم چندین بازیکن برزیلی در ترکیب خود دارد به این دلیل کار ملی پوشان کشورمان در مصاف با قزاقستان دشوار  خواهد بود. همچنین از ۵ نماینده آسیا (ایران، ویتنام، ازبکستان، ژاپن و تایلند) تنها ایران در مرحله یک چهارم مسابقات حضور دارد.
سیدمحمد ناظم‌الشریعه، سرمربی تیم ملی فوتسال در گفت‌وگو با سایت رسمی فدراسیون فوتبال، درباره دیدار مقابل ازبکستان اظهار داشت: «آنها هم جوان هستند و بسیار تلاش می‌کنند. بازیکنان ایران تا یک ثانیه مانده به پایان بازی جنگیدند و کیفیت خوبی از خود نشان دادند.»
پس از پایان این دیدار سایت فیفا در گزارشی بازی تیم ملی کشورمان مقابل ازبکستان در جام جهانی فوتسال لیتوانی را هیجان‌انگیزترین بازی تورنمنت دانست و نوشت: «در تاریخ جام جهانی فوتسال مسابقه‌ای نبوده که دو تیم در زمان عادی، 17 گل به ثمر برسانند و تقابل ایران و ازبکستان، پرگل‌ترین بازی در تاریخ مراحل حذفی جام جهانی فوتسال بود.»
اما از نکات جالب این دیدار اینکه چهار گلزن اول ایران در سال ۲۰۲۱ یعنی اصغر حسن زاده، مهدی جاوید، سعید عباسی و فرهاد توکلی در نیمه اول این بازی برای ایران گل زدند. مسلم اولادقباد که اولین گل خود در جام جهانی را به ثمر رساند سی و چهارمین گلزن ایران در جام‌جهانی لقب گرفت. همچنین این پیروزی، شصتمین پیروزی ناظم‌الشریعه روی نیمکت تیم ملی ایران بود. علاوه بر این سعید احمد عباسی در مقابل ازبکستان موفق به زدن سه گل شد تا اولین هت تریک او در سال ۲۰۲۱ را شاهد باشیم و با ۱۴ گل زده بهترین گلزن ایران در سال جاری میلادی باشد. احمدعباسی همچنین زننده گل ۵۰ ایران در سال ۲۰۲۱ هم بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7734/18/587881/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها