تخریب 400 خانه روستایی بر اثر زلزله


گروه حوادث / زمین لرزه 5 ریشتری خوزستان حدود 400 خانه روستایی و عشایری را 100 درصد تخریب کرد.
امرالله نوذری، فرماندار شهرستان اندیکا صبح دیروز در جمع خبرنگاران گفت: نخستین زلزله این منطقه روز دوشنبه هفته گذشته بوقوع پیوست که میزان آن 5.7 ریشتر بود و پس از آن تاکنون 14 بار دیگر این شهرستان لرزیده است که آخرین آن ساعت ۲ و ۴۶ دقیقه بامداد شنبه با قدرت ۵ ریشتر شهر و روستاهای قلعه خواجه از توابع شهرستان اندیکا را لرزاند. در پی این زلزله شهرستان اندیکا شاهد خسارات جدی در تمام حوزه‌ها بوده است و در این رابطه نیز خسارات جدی به مناطق روستایی و عشایری وارد شد.
فرماندار شهرستان اندیکا ادامه داد: در جریان زلزله اخیر 120 روستای این شهرستان خسارت دید که اغلب دارای بافت سنتی و قدیمی‌ساز بودند و در این رابطه نیز 400 منزل مسکونی روستایی و عشایری شاهد خسارت 100 درصدی بودند.
نوذری با بیان اینکه بازرسی‌ها و ارزیابی در مناطق آسیب دیده به‌صورت شبانه روزی ادامه دارد گفت: این شهرستان دارای 600 روستا است و به‌دلیل تعداد بالای روستا و مناطق صعب‌العبور کار بررسی میزان خسارت‌ها با سختی مواجه است ولی با وجود این 12 تیم ارزیاب در حال انجام کار هستند.وی در پایان بیان کرد: بیشترین آسیب‌ها به منازل بخش چلو که یک منطقه عشایری است وارد شده است.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7743/13/588690/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها