گل محمدی قراردادش را با پرسپولیس 2 فصل دیگر تمدید کرد

نارضایتی ‌سرخ ها از رابطه یکطرفه با تیم ملی


گروه ورزشی/ پرسپولیس که خود را برای دیدارش در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برابر الهلال عربستان آماده می‌کند، ساعت ۱۹ جمعه در دیداری دوستانه که در ورزشگاه آزادی پشت درهای بسته و بدون حضور میهمان، رسانه‌ها و دوربین‌ها برگزار شد، به مصاف سپاهان رفت که این دیدار 3-1 به سود سرخپوشان پایتخت به پایان رسید. نکته جالب ترکیب سپاهان حضور شهریار مغانلو مهاجم فصل قبل پرسپولیس بود. او که با کلی حاشیه و سر و صدا راهی سپاهان شد، قبل از شروع بازی با بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس خوش و بش گرمی انجام داد و با رفتن نزد یحیی گل محمدی، ضمن رخصت گرفتن از مربی فصل قبل خود، دقایقی با سرمربی پرسپولیس به گفت‌وگو پرداخت. به غیر از مغانلو، نفراتی مثل سروش رفیعی، مسعود ریگی، دانیال اسماعیلی‌فر، سید محمدرضا حسینی و سجاد شهباززاده هم سمت یحیی رفتند و با او خوش و بش کردند. در این دیدار، عیسی آل‌کثیر، سید جلال حسینی و حامد پاکدل برای پرسپولیس و سید محمدرضا حسینی برای سپاهان در این بازی گلزنی کردند. گفتنی است با درخواست گل‌محمدی، محرم نویدکیا در این بازی، ترکیب سپاهان را شبیه به سیستم الهلال به میدان فرستاد تا پرسپولیس آمادگی بهتری برای بازی مقابل نماینده عربستان پیدا کند.
 درخواست یحیی و مخالفت اسکوچیچ
اما اتفاقی که در حاشیه این دیدار رخ داد این است که سرمربی پرسپولیس وقتی متوجه شد کاروان تیم ملی پیش از ظهر جمعه به تهران رسیده، از طریق مسئولان پرسپولیس درخواست کرد که دراگان اسکوچیچ 2 بازیکن این تیم را برای یک نیمه بازی دوستانه با سپاهان در اختیارش بگذارد. گل محمدی معتقد بود وحید امیری در امارات فیکس بازی کرده و فقط میلاد سرلک و مهدی ترابی را برابر سپاهان محک بزند و برای همین مجید صدری سرپرست باشگاه پرسپولیس با شهاب عزیزی خادم تماس گرفت ولی رئیس فدراسیون فوتبال هم آب پاکی را روی دست او ریخته و گفت: «این تصمیم سرمربی تیم ملی است و در کار اسکوچیچ دخالتی نمی‌کنم.» در ادامه افشین پیروانی مدیر تیم پرسپولیس با حسن کامرانی فر سرپرست دبیرکلی فدراسیون تماس گرفت که این تماس تلفنی هم ظاهراً بی‌فایده بود و به جایی نرسید. در ادامه پرسپولیسی‌ها از کریم باقری مربی تیم ملی خواستند نزد اسکوچیچ وساطت کند که این کار هم افاقه‌ای نکرد و اسکوچیچ حاضر نشد دو بازیکن پرسپولیس را در اختیار این تیم بگذارند؛ موضوعی که با واکنش یحیی مواجه شد و او گفت: «به اسکوچیچ و فدراسیون بگویید بازی پرسپولیس با الهلال هم یک بازی ملی است. ترابی یک دقیقه هم بازی نکرده و در شرایط مسابقه نیست. سرلک هم دقایق کمی‌بازی کرده و من فقط می‌خواهم جلوی سپاهان آنها را در شرایط مسابقه قرار دهم. در دیدار با کره‌جنوبی هم باز این دو بازی نمی‌کنند درحالی که من باید از هر دو در عربستان فیکس استفاده کنم اما در شرایط بازی و مسابقه نیستند. لطفاً خواهش کنید سرمربی تیم ملی موافقت کند.» اما جواب اسکوچیچ این بود: «نه، به سرلک و ترابی نیاز دارم.» با این حال، تیم ملی در شرایطی تمرینش را برگزار کرد که ترابی و سرلک کنار بازیکنان ذخیره تیم ملی کار کردند. گل محمدی هم که از این شرایط ناراحت است، به فدراسیون و سرمربی تیم ملی پیغام داده: «اتوبان پرسپولیس با فدراسیون و تیم ملی کاملاً یک طرفه است. شما مربیان ما را خواستید همکاری کردیم، بازیکنان ما را خواستید باز همکاری کردیم و در عوض شما اجازه ندادید بازیکن خارجی بخریم. حالا هم اجازه ندادید از ترابی و سرلک استفاده کنیم.» علیرضا اشرف مدیر رسانه‌ای پرسپولیس در این باره به فارس گفت:«باید گلایه‌ای از سرمربی تیم ملی داشته باشیم. ما برای آماده‌سازی هرچه بهتر پرسپولیس درخواست کردیم ترابی و سرلک را حداکثر یک نیمه برای بازی دوستانه با سپاهان در اختیار تیم ما قرار دهند ولی اسکوچیچ مخالفت کرد. ما توقع داشتیم این همکاری صورت گیرد. این موضوع اتفاقاً برای تیم ملی هم خوب می‌شد چرا که این دو بازیکن می‌توانستند بیشتر در شرایط مسابقه قرار گیرند. متأسفانه گویا این همکاری یکطرفه است و فقط پرسپولیس باید همکاری کند.»
تمدید قرارداد گل محمدی با پرسپولیس
اما اتفاق مهم دیگر پرسپولیس این بود که گل‌محمدی ظهر دیروز با حضور در دفتر این باشگاه، پس از دیدار و مذاکره با سیدمجید صدری، قرارداد خود را برای دو فصل دیگر با پرسپولیس تمدید کرد. بدین ترتیب گل‌محمدی که تا پایان این فصل با باشگاه پرسپولیس قرارداد داشت، حالا به‌صورت قطعی، سرمربی سرخپوشان پایتخت در لیگ بیست ‌و سوم خواهد بود. جالب اینکه سرپرست باشگاه پرسپولیس چهارشنبه شب با انتشار یک استوری، نوید رقم خوردن یک اتفاق خاص و خوشحال‌کننده را داده بود و از هواداران درخواست کرد تا این اتفاق را پیش‌بینی کنند و حالا مشخص شد که خبر خوش صدری تمدید قرارداد با گل‌محمدی بوده است.
باشگاه پیگیر صدور روادید عربستان
پرسپولیس 24 مهر ماه با الهلال بازی دارد و برای همین مسئولان این باشگاه  از هفته‌ها پیش برای دریافت روادید اعضای این تیم برای سفر به عربستان اقدام کرده‌اند، اما تا دیروز ویزای اعضای این تیم صادر نشده بود و آنها امیدوار بودند تا دیروز روادید سفر به عربستان صادر شود. به گفته مسئولان باشگاه پرسپولیس به احتمال فراوان اعضای این تیم روز 21 مهر تهران را به مقصد ریاض ترک خواهند کرد.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7743/14/588699/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها