حضور هواداران در بازی با کره‌جنوبی در هاله‌ای از ابهام است

فدراسیون فوتبال:‌ ما مکاتبات لازم را با ای‌اف‌ سی انجام داده‌ایم


گروه ورزشی/ اسکوچیچ و شاگردانش سه‌شنبه هفته جاری در یکی از حساس‌ترین دیدارهای خود در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی قطر میزبان کره جنوبی هستند. مسابقه‌ای که پیروزی در آن به معنی ایجاد فاصله زیاد در صدر جدول رده‌بندی گروه و بالابردن شانس صعود به جام جهانی است.
در این شرایط حضور تماشاگران در ورزشگاه می‌تواند از نظر روحی و روانی به بازیکنان و کادرفنی کمک کند. موضوع برگزاری این دیدار با حضور تماشاگرانی که 2 دوز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند، از مدت‌ها قبل مطرح شد و حتی حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان طی اظهارنظری حضور هزار هوادار در بازی ایران و کره را تأیید کرد و حتی صحبت‌هایی در خصوص حضور تعداد محدودی از زنان نیز مطرح شد. در این میان اعلام شد که به پاس قدردانی از زحمات مدافعان سلامت که در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند، تعدادی از آنها این دیدار را از نزدیک تماشا خواهند کرد. اما این مسأله در فاصله 2 روز به برگزاری مسابقه، هنوز شکل رسمی به خود نگرفته است.
براساس قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا، هر‌کشوری که بخواهد بازی‌هایش را در شرایط خاص کرونایی با حضور تماشاگر برگزار کند، باید نامه‌نگاری لازم را 14 روز قبل با AFC انجام دهد. دیروز خبرهایی منتشر شد مبنی براینکه فدراسیون فوتبال ایران هیچ اقدامی در این خصوص نداشته و به همین خاطر به احتمال فراوان دیدار روز سه‌شنبه بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شود. بر همین اساس حسین شریفی، مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال دیروز به «ایران» گفت:‌«این که گفته می‌شود مکاتباتی با ای‌اف‌سی نداشتیم، درست نیست. طی دو مرحله با ای اف سی نامه‌نگاری کرده‌ایم و اسناد آن موجود است و منتظر پاسخ ای‌اف‌سی هستیم.»
به گزارش فارس، حسن کامرانی‌فر، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا دیدار تیم ملی مقابل کره جنوبی با حضور تماشاگر برگزار می‌شود؟ در جمع خبرنگاران گفت: «در تاریخ 21 سپتامبر به فیفا ایمیل زدیم و برای حضور تماشاگران در بازی ایران و کره جنوبی اعلام آمادگی کردیم اما هنوز فیفا جواب قطعی به ما نداده است‌. از سویی همزمان شرایط حضور تماشاگران را بررسی کردیم. به این دلیل که به جز شرایطی که باید در زمان‌های عادی در نظر بگیریم، مجوزهای وزارت بهداشت هم به دلیل شرایط کرونایی برای ما ملاک است. در آن زمان تعداد فوتی‌های کرونا در کشورمان بالا بود، به این دلیل که می‌دانستیم روند خیلی خوبی در کشور پیش می‌رود و بحث واکسیناسیون در کشورمان به خوبی در حال پیشرفت است، به AFC و فیفا گفتیم وضعیت در کشورمان در 20 روز آینده بهتر خواهد شد. در این مدت نامه‌های زیادی به وزارت بهداشت ارسال کرده و رایزنی‌های زیادی انجام دادیم. مجوز از طرف وزارت بهداشت صادر شد اما ما باید تمام شرایط را بسنجیم.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7743/14/588700/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها