دو مسیر ترانزیتی جایگزین جمهوری آذربایجان در دستور کار ایران


معاون وزیر صمت گفت: مسیرهای جایگزین جمهوری آذربایجان را فعال خواهیم کرد که یکی مسیر ارمنستان است که تا یک ماه آینده فعال می‌شود. مسیر دوم نیز مسیر دریایی است. علیرضا پیمان‌پاک در نشستی خبری اظهار کرد: دولت برنامه‌ای را به‌صورت کلان برای تجارت با کشورهای همسایه و هم‌سو و افزایش صادرات دارد که به رونق تولید گره می‌خورد.
وی افزود: با توجه به اینکه همیشه از مسیر جمهوری آذربایجان مشکل داشتیم بویژه در فصل سرد که مشکلات دو برابر می‌شد و با توجه به چالش‌های سیاسی اخیر، مسیرهای جایگزین جمهوری آذربایجان را فعال خواهیم کرد که یکی مسیر ارمنستان است که تا یک ماه آینده فعال می‌شود. مسیر دوم نیز مسیر دریایی است؛ و برای اینکار، ساخت، خرید و اجاره «کشتی‌های رورو» در دستور کار قرار دارد.
معاون وزیر صمت گفت: همچنین با بانک‌های محلی کشورهای هدف همکاری خواهیم کرد که از این طریق ال سی بر مبنای ارز کشور مقصد باز می‌شود. بانک‌مرکزی در دولت قبلی چندان تمایلی به این کار نداشت منتهی در دولت جدید فرصت ویژه‌ای روی این موضوع باز شده است.
پیمان پاک در مورد سازوکار تهاتر کالا اظهار داشت: آیین‌نامه اصلاح ضوابط تجاری و ارزی مصوب شد که طبق آن، قوانین متعدد پیش‌روی صادرکنندگان و سختگیری‌ها تسهیل خواهد شد. همچنین در این آیین‌نامه بازگشت ارز حاصل از صادرات و استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان اصلاح شده است./ مهر



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7744/5/588750/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها