قدرت خلق اعتبار شبکه بانکی موهبت حاکمیت است


وزیر اقتصاد گفت: قدرتی که شبکه بانکی کشور در خلق اعتبار دارد، موهبتی است که حاکمیت به آن داده است.حصول اطمینان از عدم استفاده از منابع بانکی در امور سوداگرانه و سفته بازی در بازارهای مختلف را از دیگر اهداف وزارت اقتصاد در حوزه نظام بانکی است.
سید احسان خاندوزی در جمع مدیران عامل بانکهای دولتی و خصوصی کشور، با بیان اینکه نظام بانکی کشور، در سه سال گذشته متحمل دشواری‌ها و چالش‌های متعددی شده است، ابراز امیدواری کرد با هماهنگی و تلاش مشترک مدیران و کارکنان نظام بانکی کشور و مجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی و سایر ارکان حاکمیت؛ تصمیمات بهره ور، کارآمد و متناسب با منافع بلند مدت برای اقتصاد کشور اتخاذ شود.
وزیر اقتصاد در ادامه، با تشریح اهداف و برنامه‌های پیش روی نظام بانکی کشور، تأکید کرد: مسأله الکترونیکی کردن دسترسی به قراردادهای بانکی، اولویت نخست در این زمینه است و با توجه به تأکید مجلس شورای اسلامی در خصوص تسهیل دسترسی مردم به قراردادهای خود با بانک‌ها، شایسته است در این مسیر تسریع لازم انجام شود.
خاندوزی همچنین اجرای صحیح مصوبات شورای پول و اعتبار، خروج از بنگاه‌ داری، شفاف‌سازی در صورت‌های مالی شرکت‌ها و بنگاه‌های زیر مجموعه نظام بانکی، حصول اطمینان از عدم استفاده از منابع بانکی در امور سوداگرانه، نظارت دائم برعملکرد نظام بانکی و حمایت و تقویت تولید ملی را انتظارات وزارت اقتصاد در حوزه نظام بانکی برشمرد. /شادا



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7744/5/588753/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها