اخبار



رئیس رگولاتوری اعلام کرد
آغاز اقدامات وزارت ارتباطات برای توسعه شبکه و رفع کندی اینترنت

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی(رگولاتوری) گفت: پیرو شکایت‌های مطرح شده درباره کندی اینترنت، مقرر شد که در اسرع وقت هم اپراتورها بویژه شرکت مخابرات ایران و هم شرکت ارتباطات زیرساخت نسبت به توسعه‌های لازم اقدام کنند.به‌ گزارش ایرنا، روز شنبه خبری در رسانه‌ها از قول مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده در خصوص نبود مشکل کندی اینترنت در سطح کشور و ایفای تعهدات از سوی اپراتورها منتشر شد.
«حسین فلاح جوشقانی» رئیس رگولاتوری پیرو این خبر اعلام کرد: این گزارش بر مبنای اطلاعات و گزارش های ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ استخراجی از سامانه ۱۹۵ بوده است.
وی افزود: با آغاز سال تحصیلی جدید از مهر ماه و برگزاری اغلب کلاس‌های دانشجویان و دانش‌آموزان به‌صورت مجازی میزان و حجم استفاده از اینترنت به‌صورت قابل توجهی افزایش یافته است که این امر موجب کندی سرعت اینترنت در برخی نقاط و در ساعات پیک استفاده شد.
معاون وزیر ارتباطات تصریح کرد: این شلوغی در ساعات پیک در نهایت باعث نارضایتی برخی از مشترکین شد. به‌منظور بررسی و رفع این مشکل بلافاصله با دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جلساتی طی هفته گذشته با حضور همه عوامل مرتبط با تأمین و توزیع اینترنت از جمله شرکت ارتباطات زیرساخت، شرکت مخابرات ایران، شرکت‌های سیار و شرکت‌های دارای پروانه ارتباطات ثابت (FCP) برگزار و تدابیر لازم برای بهبود کیفیت و سرعت اینترنت اتخاذ شد. فلاح خاطرنشان کرد: بر این اساس نقاط دارای مشکل در شبکه، هم در اپراتورها و هم در شرکت ارتباطات زیرساخت شناسایی و مقرر شد که در اسرع وقت هم اپراتورها بویژه شرکت مخابرات ایران و هم شرکت ارتباطات زیرساخت نسبت به توسعه‌های لازم اقدام کنند و سازمان تنظیم مقررات هم مسئول پیگیری موضوع تا انجام کامل اقدامات خواهد بود. امیدواریم که با انجام این اقدامات، مشکل کندی اینترنت در ساعات پیک در برخی نقاط کشور حل و رضایت مردم حاصل شود.

آخرین بیت‌کوین چه زمانی استخراج می‌شود

انتظار می‌رود آخرین بیت‌کوین در سال ۲۱۴۰ استخراج شود.
به‌ گزارش ایسنا به نقل از راشاتودی، تنها حدود ۱۰ درصد از کل ۲۱ میلیون بیت‌کوین قابل استخراج در جهان کماکان باقی مانده و حالا این سؤال بیش از هر زمان دیگری ذهن فعالان بازار را مشغول کرده است که پس از پایان استخراج تمام بیت‌کوین‌های جهان، چه سرنوشتی در انتظار این رمزارز و سایر رمزارزها خواهد بود.
برخلاف پول‌های فعلی که توسط بانک‌های مرکزی چاپ می‌شوند، خالق بیت‌کوین- ساتوشی ناکاموتو- تصمیم گرفته است استخراج این رمزارز را به ۲۱ میلیون واحد محدود کند و تاکنون ۱۸.۷ میلیون واحد بیت‌کوین استخراج شده است. با توجه به افزایش ضریب استخراج بیت‌کوین همزمان با محدود شدن تعداد موجود، انتظار می‌رود آخرین بیت‌کوین جهان در سال ۲۱۴۰ استخراج شود اما هنوز مشخص نیست که تا آن سال بیت‌کوین کماکان قابل استفاده باشد یا خیر. تحلیلگران زیادی معتقدند اکوسیستم بیت‌کوین باید تغییر کند تا این ارز بتواند به حیات خود ادامه دهد. به عقیده گروهی از تحلیلگران، این امکان دور از ذهن نیست که استخراج کنندگان بزرگ بیت‌کوین با هم برای کسب سود بیشتر یک کارتل مخفی تشکیل دهند تا قیمت‌ها را تحت کنترل خود داشته باشند. با توجه به ارزش بالای بیت‌کوین و احتمال افزایش بیشتر آن، گروهی از فعالان بازار معتقدند که بیت‌کوین بتدریج به یک وسیله حفظ ارزش تبدیل خواهد شد و بیشتر تراکنش‌های آن در آینده در اختیار مؤسسات بزرگ خواهد بود. تغییر پروتکل استخراج بیت‌کوین به‌دلیل نیاز به موافقت اکثریت و همچنین مخالفت احتمالی دارندگان با افزایش میزان بیت‌کوین‌های قابل استخراج، محقق نخواهد شد چرا که افزایش عرضه بیت‌کوین به ضرر دارندگان بزرگ خواهد بود.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7744/11/588775/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها