همراهی پلیس و مردم برای ایجاد امنیت پایدار


سردار حسین رحیمی
 رئیس پلیس پایتخت
امنیت مقوله‌ای بنیادین، اساسی و فرابخشی است که در تولید و گسترش و استمرار آن همه سازمان‌ها، نهادها و حتی همه افراد جامعه دخیل و سهیم هستند و همه باید تلاش و مساعدت لازم را در این مهم داشته باشند.
گذشته از اهمیت امنیت و آرامش، که امری ثابت شده است همه مسائل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، دینی، فرهنگی و غیره در سایه امنیت می‌توانند نشو و نمو و فعالیت داشته باشند. همه باید در حفظ و ارتقای این مهم سهیم و دخیل باشند و تلاش نمایند که خدشه‌ای به این موضوع وارد نشود. چرا که اگر آسیب و صدمه‌ای به امنیت یک جامعه وارد شود پس لرزه‌های آن در زندگی تک تک افراد جامعه احساس خواهد شد و هرکسی به تناسب موقعیت اجتماعی، اقتصادی و... که در جامعه دارد از وقوع ناامنی متضرر خواهد شد.
نیروی انتظامی به‌عنوان یکی از متولیان برقراری نظم و امنیت همه تلاش و همت خود را به‌کار بسته تا به‌عنوان خدمتگزاران مردم امنیتی مطلوب و با ثبات ایجاد نماید و در این زمینه با همه مصادیق جرم و ناامنی و هر موضوعی که می‌تواند امنیت و احساس امنیت مردم را به مخاطره اندازد برابر ضوابط و مقررات برخورد نماید، همچنانکه در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ هر هفته شاهد اجرای طرحی سراسری در راستای مقابله با سارقان، مالخران، اراذل و اوباش، سوداگران مرگ و... هستیم و تلاش کرده‌ایم در اقدامی آفندی و تهاجمی امکان ابتکار عمل را از مجرمان و خلافکاران بگیریم که با تلاش‌های صورت گرفته شاهد ارتقای سطح امنیت و احساس امنیت در پایتخت هستیم.
اجرای طرح‌های مختلف رعد، کاشف، اقتدار و ظفر برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی و مجرمان تأثیر بسزایی در کاهش وقوع جرم داشته است، ما به‌عنوان خدمتگزاران مردم در نیروی انتظامی همه توان و تلاش و همت خود را برای برخورد با پلشتی‌ها و زشتی‌ها و جرایم مختلف در جامعه به کار بسته‌ایم و هرگز در این مسیر ذره‌ای مماشات و کوتاهی نخواهیم داشت. اما در کنار تلاش‌های صورت گرفته همراهی و همگامی و هم‌افزایی سایر شهروندان و سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف امری لازم و ضروری است که می‌تواند در ارتقای هرچه بیشتر این مهم تأثیرگذار باشد.
 به‌عنوان مثال می‌توان به انعکاس برخی خبرها در رسانه‌ها اشاره کرد که نه تنها تأثیر مثبتی نمی‌تواند داشته باشد، بلکه می‌تواند موجب تشویش اذهان عمومی و کاهش احساس امنیت در بین مردم شود.
همچنین لازم است که احکام بازدارنده‌ای تدوین و اجرا شود و هزینه جرم به گونه‌ای بالا رود که هیچ مجرمی به خود اجازه تعدی و گردنکشی ندهد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7744/13/588788/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها