اخبار


دختر تاریخ‌ساز وزنه‌برداری: متوجه شدم برای کسب مدال باید بجنگم

ششمین روز از مسابقات وزنه‌برداری نوجوانان جهان روز یکشنبه در 2 بخش پسران و دختران در عربستان پیگیری شد و کیژان مقصودی، وزنه‌بردار دسته 76 کیلوگرم با رکورد مجموع ۱۶۷ کیلوگرم هفتم جهان شد. همچنین عصر شنبه امیرحسین سلیمانی در دسته ۸۹ کیلوگرم به رقابت با حریفان خود پرداخت و در جایگاه پنجم ایستاد. تیم ملی وزنه‌برداری ایران پیش از این توسط علیرضا عباسپور در دسته ۸۱ کیلوگرم به 3 مدال طلای (یکضرب، دوضرب و مجموع) دست یافت. همچنین غزاله حسینی نیز با رکورد ۹۴ کیلوگرم به مدال برنز دوضرب دست یافت. این اولین مدال وزنه‌برداری دختران ایران در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان بود. حسینی پس از کسب این مدال تاریخی به ایسنا گفت: «رقابت سخت بود اما جنگیدم و توانستم مدال را به دست بیاورم. من برای اولین بار قهرمانی جهان را تجربه می‌کردم و متوجه شدم باید بجنگم تا بتوانم قهرمانی را به دست بیاورم.»

هادی چوپان و برنز مستر المپیا

چهل و ششمین دوره مسابقات معتبر پرورش اندام مستر المپیا به میزبانی شهر فلوریدای امریکا برگزار شد. در این مسابقات هادی چوپان نماینده شایسته ایران و یکی از چهره‌های سرشناس پرورش اندام دنیا در میان بزرگان این رشته موفق به کسب مقام سوم شد. در این رقابت‌ها «ممدوح السبیای» از کشور مصر قهرمان شد و «براندون کوری» از امریکا به مقام دوم رسید. همچنین هادی چوپان ملقب به گرگ پارسی برای دومین بار موفق شد جایزه مردمی مسابقات «ساندو» را هم از آن خود کند. هادی در سال ۲۰۱۹ رتبه سوم و در سال ۲۰۲۰ رتبه چهارم را کسب کرده بود. مستر المپیا که معتبرترین مسابقات در رشته پرورش اندام است، هرساله توسط فدراسیون جهانی پرورش اندام برگزار می‌شود؛ این مسابقات میلیون‌ها بیننده از سراسر جهان دارد و قهرمانان مستر المپیا از جمله چهره‌های مشهور دنیای ورزش هستند.

دومی و سومی راگبی‌بازان مرد و زن در غرب آسیا

مسابقات راگبی غرب آسیا در قطر برگزار شد و تیم ملی مردان ایران با نایب قهرمانی این مسابقات به کار خود پایان داد. تیم راگبی مردان ایران در فینال مقابل تیم چندملیتی و قدرتمند امارات با وجود یک نبرد پایاپای مغلوب شد و در جایگاه نایب قهرمانی غرب آسیا ایستاد.  همچنین تیم ملی راگبی بانوان ایران نیز در نیمه نهایی با شکست دادن سوریه (قهرمان مسابقات کشورهای عربی) به عنوان سومی دست یافت.

رکوردی دیگر برای رونالدو

تیم ملی فوتبال پرتغال در دیداری دوستانه مقابل قطر با 3 گل به پیروزی رسید. گل اول این تیم را کریستیانو رونالدو به ثمر رسانده تا گل‌های ملی‌اش به 112 برسد. رونالدو همچنین به رکورد 181 بازی ملی دست یافت و از رکورد سرخیو راموس با 180 بازی ملی عبور کرد و رکورددار تعداد بازی ملی در اروپا شد.

 منصوریان به کرونا مبتلا شد

علیرضا منصوریان، سرمربی صنعت نفت آبادان به ویروس کرونا مبتلا شده و طبق نظر پزشکان باید ۲۱ روز در قرنطینه بماند. با این تفاسیر وی نمی‌تواند در دو هفته ابتدایی لیگ برتر و در دیدار با تیم‌های ذوب آهن و تراکتور تیمش را هدایت کند.
 


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7744/14/588800/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها