هنرمندان در فضای مجازی


فضای مجازی علی‌الخصوص اینستاگرام هنرمندان طی روزهای گذشته همچنان درگیر درگذشت عزت‌الله مهرآوران و سالگرد درگذشت خسرو آواز ایران محمدرضا شجریان بود و البته خبرهایی که چهره‌های فرهنگی و هنری از فعالیت‌های اخیرشان منتشر کردند.

چهره‌ها
همایون شجریان هم که برای برگزاری اولین سالگرد پدرش محمدرضا شجریان به طوس رفته بود، بر مزار پدر آوازخوانی کرد و فیلمی از این آوازخوانی در فضای مجازی بسیار دیده و دست ‌به ‌دست شد. آوازخوانی همایون با بغض همراه بود و پیش از این هم درآستانه اولین سال فقدان شجریان، او قطعه‌ای را به همین مناسبت منتشر کرد. در این مراسم افسانه، رایان و دیگر فرزندان استاد شجریان و علیرضا شجریان برادر او به همراه همایون شجریان در محل آرامگاه حضور داشتند. کیخسرو پورناظری موسیقیدان ایرانی هم در استوری اینستاگرام خود با انتشار عکسی از محمدرضا شجریان، شعری از سعدی نوشت: «صبر بسیار بباید پدر پیر فلک را/ تا دگر مادر گیتی چو تو فرزند بزاید»
مارال فرجاد در اینستاگرام خود عکسی از دیدارش با گیزلا وارگا سینایی منتشر کرد و خبر داد که این نقاش مجارستانی‌تبار ایرانی و همسر اول خسرو سینایی قرار است خاطراتش را در قالب یک پادکست منتشر کند. فرجاد در توضیح عکس نوشت:« نام: گیزلا سینایی، تک تک سلول‌هاش عاشق، داشت می‌گفت من عاشق خسروام، جاش خیلی خالیه کنارم. می‌گفت 50 سال پیش عاشق شدم. 50 سال است تهران زندگی می‌کنم و عاشق ایرانم. 50 سال است عاشقم و 50 سال عاشقانه خسرو را پرستیدم. گیزلا همسر خسرو سینایی تمام خاطراتش در تهران را به صورت کتاب نوشته و‌ آن را بزودی به صورت پادکست هم منتشر خواهد کرد.»

چه خبر؟
مسعود امینی در استوری اینستاگرامش خبر داد که عنوان بهترین فیلمبردار سال آسیا را برای فیلمبرداری فیلم سینمایی «دشت خاموش» در پانزدهمین دوره جوایز فیلم آسیا کسب کرده است. «دشت خاموش» که هم ‌اکنون در سینماهای ایران در حال اکران است و نظر مثبت منتقدان و مخاطبان را به همراه داشته، در دو رشته بهترین کارگردانی و بهترین فیلمبرداری نامزد بود که جایزه بهترین فیلمبردار سال آسیا را به‌دست آورد.
بهمن ارک کارگردان فیلم «پوست» در اینستاگرامش از پوستر این فیلم سینمایی رونمایی کرد. ارک با انتشار این پوستر توضیح داد: «در آستانه اکران فیلم متفاوت «پوست» به کارگردانی بهمن و بهرام ارک و تهیه‌کنندگی محمدرضا مصباح، از پوستر این فیلم با طراحی عرفان بهکار رونمایی شد. این فیلم در جشنواره سی و هشتم فیلم فجر، نظر بسیاری از منتقدان و مخاطبان را به خاطر ژانر متفاوت، بازی‌های درخشان، سنت‌شکنی و جسارت در محتوا به خود جلب کرد و هفت نامزدی در رشته‌های مختلف، دو سیمرغ بلورین بهترین فیلم هنر و تجربه و بهترین موسیقی را از آن خود کرد. اکران سراسری این فیلم سینمایی از روز چهارشنبه ۲۱ مهرماه، توسط مؤسسه بهمن سبز آغاز خواهد شد.»

محسن قرایی هم در استوری اینستاگرامش خبر از حضور فیلمش در جشنواره سائوپائولو داد. او نوشت: «نخستین حضور فیلم «بی‌همه چیز» محسن قرایی در عرصه بین‌المللی. این فیلم به سائوپائولو خواهد رفت.»

تازه‌های نشر
نشر ثالث با انتشار پوستری در اینستاگرام خود خبر از تخفیف ویژه محصولاتش به مناسبت هفته کودک داد. در توضیح این خبر آمده: «فروشگاه ایران‌مال نشر ثالث در ۳ روز پایانی هفته کودک (سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه) با ۱۵ درصد تخفیف کتاب و محصولات کودک و نوجوان آماده‌ ارائه‌ خدمت‌ به شماست. این مجموعه همچنین در روز پایانی (پنجشنبه) برای کودک شما مسابقه‌‌ نقاشی با موضوع «کتاب و کتابخوانی» تدارک دیده است. در این مسابقه به ۳ نفر برگزیده‌ بن خرید کتاب اهدا می‌شود.»



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7744/16/588814/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها