دیگه چه خبر

پیگیری‌ها برای استرداد خاوری ادامه دارد


خبر اول اینکه، رئیس پلیس بین‌الملل ناجا با تأکید بر ضرورت ایجاد دیپلماسی انتظامی، گفت: دیپلماسی انتظامی جزو مواردی است که به‌شدت دنبال آن هستیم تا از طریق ایجاد این فرصت منافع کشور را در حوزه‌های نظامی تأمین کنیم.
به گزارش ایسنا، سردار هادی شیرزاد در مورد خدمات پلیس بین‌الملل گفت: هدف از تشکیل این سازمان این است که اگر جرمی در کشوری رخ داده و مجرم فرار کرده و به خارج از کشور رفته است، بتوان مجرم را در هر کشوری که ساکن شده دستگیر و به کشورش که محل وقوع جرم است
 استرداد کرد.
سردار شیرزاد که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، در مورد استرداد محمدرضا خاوری یکی از اخلالگران کلان نظام اقتصادی کشور که به کانادا متواری شده است گفت: استرداد وابسته به روابط دیپلماتیک و قضایی کشورهاست و برای این مجرم به‌رغم صدور اعلان قرمز و دستگیری و برگزاری دادگاه حکم استرداد صادر نشده است و همچنان پیگیری‌ها برای استرداد وی ادامه دارد.
او اضافه کرد: افرادی که اعلان قرمز دارند همیشه تحت تعقیب هستند و از خدمات شهروندی کشورها محروم هستند و به محض خروج از کشوری که ساکن هستند دوباره روند اعلان قرمز آنها اعمال می‌شود. سردار شیرزاد تصریح کرد: بسیاری از مجرمینی که به کشور برگردانده شدند حتی تصور اینکه به کشور برگردانده شوند را نداشتند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7744/3/588843/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها