اخبـــار


وزیر خارجه سوریه:
حامی گفت‌وگوی ایرانی - عربی هستیم

«فیصل المقداد»، وزیر خارجه سوریه گفت، این کشور از گفت‌وگوی ایران با کشورهای حاشیه خلیج فارس حمایت می‌کند و آماده تسهیل آن است.
وی در اشاره به اشغالگری امریکا در شرق فرات هم تصریح کرد، سوریه راه‌های زیادی دارد که امریکایی‌ها را قانع
به رفتن کند. به گزارش ایسنا،  «المقداد» سپس گفت: «اگر جمهوری اسلامی ایران تمایل دارد که ما کمک‌کننده یا تسهیل‌کننده هر گفت‌وگویی باشیم، سوریه برای این موضوع آماده است زیرا دمشق ایمان دارد همبستگی عربی و اسلامی مسیر صحیح برای مقابله با چالش‌های مقابل ماست».


بررسی‌های کمیسیون شوراهای مجلس نشان داد
در اربعین ۱۴۰۰هماهنگی‌ها مطابق با انتظار نبود

 سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی از بررسی نقاط ضعف و قوت برگزاری مراسم اربعین ۱۴۰۰ با حضور مسئولان مربوطه در نشست روز گذشته این کمیسیون خبر داد و اعلام کرد که در اربعین سال‌جاری هماهنگی‌ها مطابق با انتظار نبود.
به گزارش ایسنا، روح‌الله نجابت با اشاره به حضور نمایندگانی از وزارت کشور، نیروی انتظامی، اورژانس کشور، سازمان حج و زیارت، سازمان هواپیمایی کشوری، وزارت راه و ستاد اربعین در جلسه کمیسیون، اظهار کرد: در برگزاری اربعین همه دست‌اندرکاران به صورت جدی تلاش کردند که این امر مورد تجلیل اعضای کمیسیون قرار گرفت، اما نقاط ضعفی نیز در جریان مراسم امسال وجود داشت، آن هم درحالی که این پدیده برای بار اول نبود و حجم مسافران نیز از سال‌های قبل
 کمتر بود.نجابت اضافه کرد: ابهاماتی درباره باز و بسته شدن مرزها، نوع تردد زمینی و هوایی زائران، ابهامات پیرامون قیمت بلیت هواپیما، موضوعات مربوط به واکسن و آزمایش PCR، خدمات‌رسانی به زائران در مرزها و فرودگاه‌ها، پیگیری سهمیه زائران ایرانی که اعداد متفرقی اعلام شد از جمله مهم‌ترین نکات ضعف و ابهامات همکاران بود که در جلسه کمیسیون مورد سؤال قرار گرفت.
او افزود: بعد از مطرح شدن نکات و مطالب اعضای کمیسیون، مسئولان ذی‌ربط توضیحات و نکات خود را ارائه دادند. در پاره‌ای از موارد توضیحات قانع کننده بود، اما جمع‌بندی کمیسیون بر این بود که انتظار نمایندگان مردم در بحث هماهنگی این مراسم خیلی بیشتر بود. عزیزانی که زحمت کشیدند صاحب تجربه بودند، اما در اربعین ۱۴۰۰ هماهنگی‌ها مطابق با انتظار نبود.
نجابت ابراز امیدواری کرد که با پیگیری‌های نمایندگان در سال‌های آینده شاهد تکرار این نقاط ضعف نباشیم.


روایت فرمانده نیروی هوایی از دستور مهم رهبر معظم انقلاب

فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به تأکید فرمانده معظم کل قوا بر ایجاد نیروی هوایی دانشمند در تراز جمهوری اسلامی، گفت: این امر باید با توجه ویژه به جوانان محقق شود.
به گزارش مهر، امیر حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش در بازدید از بیمارستان بعثت این نیرو، ضمن دیدار با رئیس و کارکنان بیمارستان، با اشاره به فرمایش فرماندهی معظم کل قوا در بیانیه گام دوم انقلاب، اظهارکرد: براساس فرمایش فرماندهی معظم کل قوا، توجه ویژه به جوانان در همه حوزه‌ها باید مورد توجه قرار بگیرد.
او گفت: یکی از فرمان‌ها و اوامر فرماندهی معظم کل قوا در حکم اینجانب به‌عنوان یک سرباز، ایجاد نیروی هوایی دانشمند در تراز جمهوری اسلامی ایران بوده است که این امر باید با توجه ویژه به جوانان محقق شود.
در ادامه این بازدید، فرمانده نیروی هوایی ارتش با تأکید بر ضرورت تکریم مراجعه‌کنندگان بیمارستان به‌ویژه خانواده‌های شهدا، جانبازان، ایثارگران و بازنشستگان گفت: اگر ارتباط بین فرماندهان و کارکنان رابطه‌ای از جنس صداقت و همدلی باشد، قطعاً در حوزه بهداشت و درمان با به‌کارگیری دانش، نیروی انسانی و تجهیزات، همه فعالیت‌ها و ارائه خدمات با شور و اشتیاق مضاعف انجام خواهد شد که ثمره آن رضایتمندی خدا و همه بیماران و مراجعه‌کنندگان خواهد بود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7744/3/588844/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها