محسنی اژه‌ای در نشست با قهرمانان ورزش اعلام کرد

آمادگی قوه قضائیه برای حمایت حقوقی و معنوی از ورزشکاران




رئیس قوه قضائیه در واکنش به درخواست برخی ورزشکاران برای ایجاد شعب اختصاصی برای رسیدگی به مشکلات و دعاوی حقوقی ورزشکاران تصریح کرد: به دعاوی حقوقی ورزشی به‌صورت تخصصی رسیدگی خواهد شد. به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای صبح دیروز در نشست صمیمی با قهرمانان المپیک، پارالمپیک و جهانی که در آستانه روز ملی تربیت بدنی و ورزش برگزار شد، به رابطه ورزش با آموزه‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: ورزش درس‌های زیادی دارد که مسئولیت‌پذیری، جمعی کار کردن، نظم پذیری، احترام به نظر دیگران، تسلیم شدن در برابر مقررات و افزایش اعتماد به نفس از جمله آنهاست و باید این معیارها در زندگی جمعی حاکم شود.
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه نباید به مسابقات ورزشی به‌عنوان یک بازی نگاه شود، اظهار داشت: باید نگاه درست و واقع‌بینانه به ورزش داشت و ابعاد و زوایا و آثار مادی و معنوی آن را احصا و بر مبنای آنها فرهنگسازی کرد. حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محسنی اژه‌ای «ورزش همگانی» را موضوعی مهم دانست و با تأکید بر اهتمام هر چه بیشتر وزارت ورزش و جوانان به آن گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه ورزش به‌خصوص ورزش همگانی موجب کاهش سرمایه‌گذاری در حوزه درمان و همچنین پیشگیری از جرم می‌شود.
حجت‌الاسلام ‌والمسلمین محسنی اژه‌ای یکی از آثار مهم تقویت روحی را توجه به معنویات و روحیه ظلم ستیزی و حمایت از مظلومان دانست و با تجلیل از توجه ورزشکاران کشورمان به نمادهای ارزشی در میادین ورزشی گفت: اینکه ورزشکار ما بعد از پیروزی بر حریف خود نام مبارک ائمه اطهار را بر زبان می‌آورد و بر چفیه که نماد حمایت از مظلومان و فلسطین و مبارزه با ظلم و اسرائیل غاصب است سجده می‌کند، بسیار ارزشمند و غرورآفرین است. رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم اجرای همه‌جانبه قانون جامع حمایت از معلولان که مورد مطالبه ورزشکاران پارالمپیکی بود تأکید کرد و گفت که سازمان بازرسی کل کشور بر نحوه اجرای این قانون نظارت می‌کند و با هرگونه قصور و تخلف از قانون برخورد خواهد شد.
حجت‌الاسلام ‌والمسلمین محسنی اژه‌ای از لزوم حمایت قضایی از ورزشکاران نیز سخن گفت و متذکر شد قوه قضائیه آمادگی دارد تا خلأ‌های موجود در زمینه حمایت‌های معنوی و حقوقی از قهرمانان ورزشی را با ایجاد سازوکارهای مناسب با همکاری وزارت ورزش و خود ورزشکاران و قهرمانان رشته‌های مختلف ورزشی برطرف کند.  رئیس قوه قضائیه در واکنش به درخواست برخی ورزشکاران برای ایجاد شعب اختصاصی برای رسیدگی به مشکلات و دعاوی حقوقی ورزشکاران تصریح کرد: به دعاوی حقوقی ورزشی به‌صورت تخصصی رسیدگی خواهد شد. حجت‌الاسلام ‌والمسلمین محسنی اژه‌ای در این زمینه به ذکر نمونه‌ای از مشکلات مطرح شده توسط یکی از بانوان ورزشکار حاضر در این نشست اشاره کرد و گفت که «پیگیری حقوقی موضوعاتی چون سرقت مدال‌ها و احکام قهرمانان ملی و ارزشگذاری این اشیای گرانبها قطعاً نیازمند بررسی کارشناسی و ایجاد فرایند تخصصی است که قوه قضائیه به آن توجه ویژه خواهد داشت.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7750/2/589464/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها