اخبــــــــار


رئیس جمهوری: استانداران امیدآفرینی را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند

رئیس جمهوری در جلسه روز گذشته هیأت وزیران، با تأکید بر ضرورت استفاده از نیروهای جوان، کارآمد و انقلابی در استان‌ها برای پیشبرد اهداف دولت و امور کشور، گفت: استانداران امیدآفرینی را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با اشاره به انتخاب زین‌العابدین رضوی خرم، محمد صادق معتمدیان و یعقوب علی نظری به ترتیب به عنوان استانداران منتخب آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و خراسان‌رضوی، افزود: استانداران با در نظر گرفتن دغدغه‌های مردم، برنامه‌ای جامع و امیدآفرین مبتنی بر راهکار برای حل مشکلات و البته به عنوان برشی از برنامه کلی دولت در کشور، برای استان محل مأموریت خود تدوین کنند.
رئیسی با تأکید بر ضرورت بهره‌گیری از مزیت و ظرفیت مرزی بودن این استان‌ها برای توسعه استان و گسترش همکاری‌ها و تعاملات با همسایگان، گفت: خراسان رضوی علاوه بر قرار گرفتن در منطقه مرزی، پایگاهی معنوی و مرکز توجه علاقمندان اهل بیت(ع) است که سالانه بیش از ۳۰ میلیون زائر دارد.او افزود: عملکرد استانداران به عنوان نمایندگان عالی دولت در استانها باید به گونه‌ای باشد که مردم احساس کنند وضع نسبت به قبل تغییر کرده و گام‌های جدی در مسیر پیشرفت استان برداشته شده است. رئیس جمهوری در ادامه با اشاره به موضوع خشکسالی و با تأکید بر ضرورت تشکیل هرچه سریع‌تر جلسه شورای عالی آب، گفت: اگرچه مشکل کم‌آبی جدی است اما بخشی از مشکل با مدیریت و توزیع عادلانه منابع آب موجود قابل حل است.رئیسی با اشاره به روز نابینایان، از مسئولان دولتی خواست حمایت از نابینایان و به‌ویژه کمک به حل مسائل معیشتی و تأمین تجهیزات مورد نیاز نابینایان از جمله تجهیزات آموزشی آنان را در اولویت قرار دهند.

رئیس‌جمهوری امشب با مردم سخن می‌گوید

رئیس‌جمهوری دوشنبه شب بعد از خبر ۲۱ شبکه اول سیما در یک گفت‌و‌گوی زنده تلویزیونی با مردم سخن خواهد گفت. به‌گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در دومین گفت‌و‌گوی تلویزیونی با مردم از آغاز فعالیت دولت سیزدهم، دوشنبه ۲۶ مهرماه بعد از خبر ساعت ۲۱ شبکه اول سیما به‌صورت زنده و مستقیم با مردم سخن می‌گوید. رئیس‌جمهوری در این گفت‌و‌گوی زنده تلویزیونی در خصوص مسائل و موضوعات مهم کشور و همچنین برنامه‌های دولت سیزدهم برای حل مشکلات با مردم گفت‌و‌گو خواهد کرد.

رئیس جمهوری به اردبیل سفر می‌کند

معاون اجرایی رئیس جمهوری از سفر رئیس جمهوری به استان اردبیل در اواخر هفته جاری خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، صولت مرتضوی افزود: رئیس جمهوری در هشتمین سفر استانی خود اواخر این هفته به استان اردبیل سفر می‌کند. او اظهار کرد: درخصوص سفرهای استانی رئیس‌ جمهوری و دولت به استان‌ها ما چند مرحله برنامه‌ریزی و بررسی طرح‌های اولویت‌دار داریم که شنبه جلسه مربوط به استان اردبیل برگزار شد. معاون اجرایی رئیس جمهوری با بیان اینکه پیش از برگزاری این جلسات کارشناسان معاونت اجرایی و دستگاه‌های مختلف با سفر به استان مورد نظر، نیازها و طرح‌های اولویت‌دار استان را شناسایی می‌کنند، اضافه کرد: پس از نظارت‌های میدانی جلساتی در ستاد حوزه معاونت اجرایی با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود و طرح‌های پیشنهادی بررسی و از میان آنها طرح‌های اولویت دار انتخاب می‌شوند. مرتضوی تأکید کرد: در جلسات روز شنبه طرح‌های اولویت‌دار به تفکیک با حضور کارشناسان دستگاه‌های مختلف همچنین کارشناسان سازمان برنامه و بودجه، نهاد ریاست‌ جمهوری و معاونت اجرایی بررسی شده و در نهایت به عنوان پروژه‌های نهایی تنظیم و تقدیم حوزه معاونت اول ریاست‌ جمهوری می‌شود. او افزود: در جلسه مربوط به استان اردبیل تاکنون با ۱۸ دستگاه اجرایی جلسه داشتیم که طرح‌های محوری انتخاب شده و روش‌های تأمین اعتبار آنها نیز بررسی شده است.

توزیع ۱۷ میلیون بسته کمک معیشتی از سوی بسیج

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، کمک مؤمنانه را اوج انسجام و وحدت ملت ایران عنوان و اعلام کرد: طی ۲۱ ماه گذشته با هم افزایی بسیج و به همت بسیجیان مخلص در سراسر کشور بیش ۱۷ میلیون بسته کمک معیشتی با اعتبار ۲۱ هزار میلیارد تومان برای رزمایش‌های کمک مؤمنانه به همت خود مردم برای اقشار آسیب‌دیده فراهم شده است.
به گزارش سپاه نیوز، سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی در هجدهمین رزمایش کمک سراسری کمک مؤمنانه سپاه نینوای استان گلستان، گفت: ملت‌ها در دوران سختی مورد سنجش و آزمایش قرار می‌گیرند و تاریخ بشریت درباره عملکرد آنان در مواجهه با مشکلات قضاوت خواهد کرد. رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: ملت ایران ۴۳ سال پیش توانست یک شاکله حکومتی ۲ هزار و ۵۰۰ ساله سلطنتی را ساقط و یک گفتمان نو حکومتداری را شکل دهد و بعد از آن در دفاع مقدس هشت سال مقابل دنیا ایستاد.
او بیان کرد: با شیوع ویروس منحوس کرونا مردم ما با یک مشکل و چالش سخت مواجه شدند اما در یک اقدام فوق‌العاده فرمان امام(ره) جامعه در رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه را رقم زدند.
سردار پاسدار سلیمانی ادامه داد: درگیری با کرونا در کشور ما اوج انسجام ملی و اتحاد یکپارچه ما را به نمایش گذاشت و نشان داد تشکیلات بسیج یک سازمان مردمی است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7750/2/589487/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها