اخبـــــار



وزیر کشور حکم شهرداران 5 شهر را صادر کرد

وزیر کشور حکم شهرداران دزفول، کرمان، نیشابور، آبادان و قزوین را صادر کرد. به‌گزارش ایرنا، در متن حکم احمد وحیدی برای سید محمدحسن عیسی‌زاده، سعید شعرباف تبریزی، سیدحسن میرفانی، حسین حمید‌پور و مهدی صباغی که به ترتیب برای شهرداری دزفول، کرمان، نیشابور، آبادان و قزوین صادر شد، با عنایت به منویات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و مفاد بیانیه گام دوم انقلاب از آنها خواسته شده با انتخاب مدیران متعهد و کارآمد و برنامه‌ریزی دقیق، اهداف و سیاست‌های اعلام شده از جمله پایبندی به اصول و ضوابط معماری اسلامی- ایرانی و گسترش نمادهای دین و اخلاق؛ هویت بخشی به سیما و منظر شهرها و استحکام بناها؛ شفافیت فرایندها و شناخت گلوگاه‌های فسادخیز و مبارزه جدی با عوامل آن؛ تسهیل، تسریع و انضباط در خدمت‌رسانی به شهروندان و پوشش فراگیر خدمات شهری و رعایت توزیع عادلانه خدمات، امکانات و نگاه عدالت گستر به اقشار محروم و آسیب پذیر با رویکرد محله محوری مورد توجه قرار دهند.
اهتمام جدی و مسئولانه به توسعه پایدار و حفظ محیط زیست و ارتقای فضای سبز شهری؛ افزایش نشاط و فضیلت‌های معنوی، فرهنگی و اجتماعی؛ توجه ویژه به آبادانی مراکز فرهنگی و مذهبی و ترویج هنجارهای اسلامی؛ تکریم و حسن سلوک با مردم و جلب اعتماد عمومی؛ جلب مشارکت‌های مردمی و نوآوری و خلاقیت در ارائه خدمات و همکاری متقابل با مسئولان ملی و محلی به‌منظور تقویت مدیریت شهری کارآمد از جمله دیگر سیاست‌هایی است که وزیر کشور از شهرداران منصوب شده خواسته است در مسیر آن حرکت کنند.

مسکو: مذاکرات بروکسل نمی‌تواند جایگزین مذاکرات وین باشد

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین طی یک اظهارنظر تازه درباره رایزنی‌ها با موضوع برجام گفت که گفت‌و‌گوها در بروکسل مرحله مقدماتی برای مذاکرات واقعی در وین است. نماینده مسکو در مذاکرات وین در صفحه توئیتر خود نوشت: «البته که مذاکرات در بروکسل نمی‌تواند جایگزین مذاکرات وین در مورد برجام شود. لازم به گفتن نیست.»
«اولیانوف»افزود: «در عین حال، جلسه آینده در بروکسل، اگر طرف ایرانی نیاز دارد، می‌تواند به عنوان مرحله‌ای مقدماتی برای از سرگیری مذاکرات واقعی در وین تلقی شود.»
پس از برگزاری نشست ۲۲ مهر ماه «علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه و «انریکه مورا»، معاون جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تهران اعلام شد که قرار است گفت‌وگوها طی دو هفته آینده در بروکسل از سر گرفته شود.

حمله دزدان دریایی به نفتکش ایرانی در خلیج عدن

دزدان دریایی با پنج فروند قایق تندرو در خلیج عدن به نفتکش ایرانی هجوم برده و قصد ربایش این کشتی را داشتند.
به گزارش تابناک، امیر دریادار شهرام ایرانی، با اعلام این خبر یکی از مهم‌ترین اهداف اعزام ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش به آب‌های آزاد را تأمین امنیت خطوط مواصلاتی و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و اهتزاز پرچم کشورمان در پهنه دریاها دانست و افزود: ناوگروه نیروی دریایی ارتش با واکنش سریع خود دزدان دریایی را در عملیات ربایش نفتکش ایرانی شکست دادند. گفتنی است که ناوگروه رزمی- عملیاتی هفتاد و هفتم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ برای تأمین امنیت خطوط مواصلاتی به‌سوی آب‌های بین‌المللی در خلیج عدن حرکت کرده بود و حالا در بندر سلاله کشور عمان پهلو گرفته است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7750/3/589499/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها