ایران در ایران


مخبر: طرح‌های نیمه‌تمام احیای دریاچه ارومیه باید تکمیل شود

ارومیه - معاون اول رئیس جمهوری بر اتمام و تکمیل اقدامات و طرح‌های نیمه‌تمام و سخت افزاری احیای دریاچه ارومیه از جمله طرح‌های انتقال آب از حوضه‌های آبریز و اقدامات محقق کننده تثبیت دریاچه ارومیه تا پایان امسال تأکید کرد.
به‌گزارش پایگاه معاون اول رئیس جمهوری، محمد مخبر در جلسه کارگروه نجات دریاچه ارومیه با تأکید بر اینکه احیای این دریاچه علاوه بر موضوع محیط زیست به سلامت و معیشت مردم و اعتبار و حیثیت نظام جمهوری اسلامی ایران مرتبط است، گفت: احیای دریاچه ارومیه تنها دغدغه مردم استان‌های حوزه این دریاچه نبوده بلکه خواست عمومی ملت ایران است که این دریاچه را سرمایه ملی می‌داند ضمن آنکه اثرات مخرب زیست محیطی خشک شدن این دریاچه می‌تواند کشور را با آسیب‌ها و مشکلات زیادی مواجه کند.
معاون اول رئیس جمهوری همچنین بر اتمام و تکمیل اقدامات و طرح‌های نیمه‌تمام و سخت افزاری احیای دریاچه ارومیه از جمله طرح‌های انتقال آب از حوضه‌های آبریز و اقدامات محقق کننده تثبیت دریاچه ارومیه تا پایان سال‌جاری تأکید کرد.
مخبر افزود: دستگاه‌های اجرایی موظفند نسبت به انجام تعهدات خود درباره احیای دریاچه ارومیه به طور کامل عمل کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بحران کمبود آب و خشکسالی از بحران‌های مهم در جهان است، ادامه داد: ایران به‌دلیل موقعیت جغرافیایی و قرار داشتن در وضعیت خشک و نیمه خشک با مخاطراتی روبه‌رو است که البته با مدیریت مصرف بهینه منابع آب می‌توان با این مسأله مقابله کرد.معاون اول رئیس جمهوری همچنین وزارت نیرو را مکلف کرد با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، سازمان حفاظت محیط زیست و دبیرخانه ستاد احیای دریاچه ارومیه ظرف ۲ هفته آینده ضمن آسیب‌شناسی از وضعیت فعلی دریاچه ارومیه و روند اجرای طرح‌های احیای این دریاچه گزارش جامعی مشتمل بر راهکارهای عملی برای تصمیم‌گیری به جلسه آتی ارائه کند. در این جلسه که وزیر نیرو، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست و استانداران آذربایجان غربی و کردستان نیز حضور داشتند، دبیرخانه ستاد احیای دریاچه ارومیه گزارشی از اقدامات این ستاد در زمینه پیشرفت فیزیکی اقدامات سخت افزاری طرح‌های انتقال آب حوضه‌های آبریز، وضعیت فعلی دریاچه ارومیه و روند اجرای طرح ملی نجات دریاچه ارومیه در طول سال‌های اخیر ارائه کرد.

ثبت‌نام برای واحدهای جهش مسکن بزودی در سیستان و بلوچستان آغاز می‌شود

زاهدان - محمد شکوهی فر: مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: ثبت‌ نام ساخت واحدهای مسکونی جدید در قالب طرح جهش مسکن با اولویت اقشار کم درآمد بزودی با ابلاغ رسمی وزارت راه و شهرسازی در این استان آغاز می‌شود.
عطاء‌الله اکبری اظهار داشت: طرح جهش مسکن که به طور عمده دهک‌های یک تا چهار جامعه را دربر می‌گیرد به‌عنوان یکی از محوری‌ترین اولویت‌های دولت سیزدهم محسوب می‌شود که مهمترین هدف آن برنامه‌ریزی برای تولید یک میلیون مسکن در سال است. وی افزود: نقش اصلی دولت در این زمینه تهیه مسکن از طریق اختصاص زمین و ایجاد تسهیلات است که متقاضیان باید شرایط لازم را داشته باشند.
مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: بعد از مصوبه قانونی جهش مسکن و ابلاغ آن، شناسایی اراضی مورد نیاز به‌عنوان نخستین قدم در استان توسط  این اداره کل آغاز شد.  
وی تأکید کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سیستان و بلوچستان اراضی مورد نیاز برای ساخت واحدهای مسکونی طرح جهش مسکن از طریق شناسایی اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی، اراضی نیازمند تغییر کاربری در کمیسیون‌‌های ماده 5، اراضی نیازمند الحاق به محدوده شهری و اراضی برای شهرک‌سازی تأمین خواهد شد. اکبری با بیان اینکه فرایند ثبت‌ نام طرح جهش مسکن بزودی با ابلاغ رسمی وزارت راه و شهرسازی آغاز می شود، ادامه داد: متقاضیان واجد شرایط در طرح جهش مسکن در استان باید در سامانه‌ای که به نام این طرح اعلام می‌شود ثبت‌نام کنند.
وی با بیان اینکه استفاده نکردن از تسهیلات دولتی در حوزه مسکن از اول انقلاب تا کنون، نداشتن مالکیت شخصی، متأهل بودن و حداقل 5 سال سکونت در شهری که تقاضا دارند از جمله شرایط واگذاری مسکن در طرح جهش مسکن است، افزود: ساخت واحدهای مسکونی جدید در این طرح به‌صورت تقاضا محور است و در صورت وجود متقاضی واحدهای مسکونی احداث می‌شوند.

۱۲۵ میلیون هکتار از عرصه طبیعی کشور در معرض فرسایش

نور - رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: ۱۲۵ میلیون هکتار از عرصه طبیعی کشور در معرض فرسایش آبی و خاکی است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  مسعود منصور افزود: ۳۱ میلیون هکتار از عرصه‌های طبیعی کشور تاکنون تحت پوشش عملیات آبخیزداری قرار گرفته‌اند که در مقایسه با میزانی که در معرض فرسایش هستند ناچیز است. او اجرای عملیات آبخیزداری برای حفظ آب و خاک را امری مهم دانست و افزود: سازمان جنگل‌ها با ساخت بندها، نهالکاری و توسعه جنگلکاری، تلاش می‌کند روند فرسایش را کاهش و اثراث مخرب سیل را کاهش دهد. منصور تزریق آب به سفره‌ها و نگهداشت آن را بهترین روش برای حفظ آب و خاک برشمرد و ابراز امیدواری کرد مسئولان و خیران برای رسیدن به این اهداف مشارکت داشته باشند.

دو پارک محله‌ای شهر همدان با ۱۷ هزار مترمربع وسعت آماده بهره‌برداری است

 همدان- شهردار منطقه یک همدان از احداث بوستان‌های (پارک) محله‌ای «قهرمان و کمال‌آباد» در این منطقه از شهر خبر داد و گفت: این ۲ بوستان با ۱۷ هزار و ۲۰۰ متر مربع و اعتبار ۷۰ میلیارد ریال تکمیل و آماده بهره‌برداری شده‌اند.
مسعود دهبانی صابر با اشاره به اینکه شهرداری منطقه یک همدان عملیات اجرایی گسترده‌ای را با هدف توسعه فضاهای سبز در این منطقه شهر آغاز کرده است، اظهار داشت: عملیات اجرایی احداث ۲ بوستان نواری(طولی و وسیع) قهرمان و کمال آباد در میدان بیمه و محدوده خیابان‌های هنرستان و سعیدیه از سال ۹۹ آغاز شده است.
وی همچنین از احداث فاز دوم بوستان ارم شهر همدان به مساحت بیش از ۲ هکتار و اعتبار ۲۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: این مجموعه تفریحی نیز تا پایان سال‌ جاری به بهره‌برداری می‌رسد. شهردار منطقه یک همدان با بیان اینکه تراکم جمعیت شهری و کارگاه‌های صنعتی باعث افزایش ترافیک، سر و صدا و مزاحمت‌های شهری شده است، افزود: شهرداری منطقه یک در راستای آسایش شهروندان، ایجاد فضای سبز شهری و پارک‌های درون شهری را در دستور کار خود قرار داده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7750/16/589573/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها