اخبار



عین‌اللهی: بابت کرونا و پیک ششم آسوده خاطر نیستیم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:‌ هنوز بابت کرونا و پیک ششم آسوده خاطر نیستیم و باید درحالت آماده‌باش بمانیم و امیدوارم با انجام واکسیناسیون سراسری در ماه‌های آینده، در وضعیت بهتری قرار بگیریم. بهرام عین اللهی روز گذشته در جلسه شورای عالی نظام پرستاری درخصوص واکسیناسیون کووید۱۹ عنوان کرد: از دی ماه ۹۹ تا تیر سال‌ جاری فقط 5 میلیون دوز واکسن تزریق شده بود و امروز به مرز ۷۲ میلیون دوز رسیده ایم، یعنی در عرض دو ماه و نیم حدود ۶۷ میلیون دوز واکسن تزریق شده است و این توفیق به‌دلیل هماهنگی بین سازمان‌ها و بخش‌های مختلف کشور به‌دست آمده است. وزیر بهداشت با بیان اینکه باید به سمت درمان و مراقبت از بیمار در منزل حرکت کنیم، تصریح کرد: در دنیا ثابت شده که وقتی بیمار در منزل خود بستری شده و درمان و مراقبت می‌شود، بخصوص در سنین سالمندی، روند بهبودی را با موفقیت بیشتری طی می‌کند و استرس جدا شدن از منزل و بستری در بیمارستان وجود نخواهد داشت. لذا باید استانداردهایمان را به این سمت و سو ببریم.

‍‍‍ ۶۵ درصد دانش‌آموزان واکسینه شدند

سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر با اجری طرح واکسیناسیون و لکه‌گیری واکسینه شدن دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله، آمار دانش‌آموزان واکسینه شده روند افزایشی دارد و تاکنون ۶۵ درصد آنان واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.
اعظم گودرزی به ایرنا افزود: تا روز ۲۴ مهرماه، چهارمیلیون و ۱۰۰ هزار دانش‌آموز واکسن دریافت کرده‌اند اما با توجه به اینکه طرح واکسیناسیون دانش‌آموزان در روزهای اخیر مورد استقبال خوب دانش‌آموزان و والدین آنها قرار گرفته است، هنوز کار واکسیناسیون و لکه‌گیری در استان‌های مختلف ادامه دارد. به‌گفته وی، تا روز ۱۸ مهرماه بیش از ۵۰ درصد دانش‌آموزان یعنی حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر واکسینه شدند. همچنین در روزهای ۲۱ و ۲۲ مهرماه طرح لکه‌گیری واکسیناسیون دانش‌آموزان اجرا شد تا طرح واکسینه شدن نسل آینده‌ساز کشور روند افزایشی داشته باشد.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7750/7/589579/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها