نامه قربانی تسلیحات شیمیایی صدام به وزیر دادگستری انگلیس


فریده شافعی، قربانی حمله شیمیایی صدام به شهر سردشت، در نامه‌ای به «دومنیک راب» وزیر دادگستری انگلستان، نسبت به اعطای پناهندگی به یکی از مسئولان ساخت تسلیحات شیمیایی در رژیم بعث عراق اعتراض کرد.
به گزارش ایسنا، فریده شافعی در این نامه با اشاره به اینکه معلمی است که در اوج جوانی و نشاط زندگی در جنایت صدام در حمله شیمیایی به شهر سردشت با گاز خردل، به همراه سه دخترش شدیداً آسیب دیده است، اظهارکرد: اخیراً مطلع شدیم فردی که در ساختار تولید تسلیحات شیمیایی رژیم بعث عراق در رده بالایی قرار داشته و ظاهراً مسئول مرکز تولید بمب‌های شیمیایی در سامرا بوده، با دریافت پناهندگی در کشور شما از پاسخگویی و مجازات فراری داده شد.
این قربانی حمله شیمیایی صدام با اشاره به پیام دبیرکل سازمان ملل مبنی بر اینکه استفاده‌کنندگان از تسلیحات شیمیایی باید شناسایی شده و پاسخگو باشند، اضافه کرد: من از سوی خانواده‌ام که همگی در اثر آن جنایت پس از گذشت چند دهه هنوز با آثار پردرد و رنج آن دست به گریبانیم، می‌خواهیم این فرد را در اختیار قانون قرار دهید تا به جرم همدستی در کشتار و جنایت علیه مردم بی‌گناه سردشت محاکمه شود.
فریده شافعی تأکید کرد: تا زمانی که مجرمان نسبت به اعمال گذشته خود در جنایت علیه بشریت ابراز ندامت و پشیمانی نکنند و سازوکار و تمهیدکنندگان جنایت را به جامعه معرفی نکنند، اعطای پناهندگی به آنان هیچ ارتباطی با مبانی حقوق بشر نداشته و ایجاد فرصتی برای گسترش جرم و جنایت علیه جامعه بشری محسوب خواهد شد.
او ابراز امیدواری کرد که وزیر دادگستری و دیگر مسئولان انگلستان، ایران و عراق به مسئولیت تاریخی خود عمل کرده و زمینه‌های بازخواست و دسترسی به عدالت قربانیان فاجعه شیمیایی سردشت را فراهم کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7753/2/589789/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها