اخبــــار


امیدواری معاون اول قوه قضائیه به اصلاح مصوبه مجلس

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اثرات مصوبه اخیر مجلس ناظر بر ضرورت شرکت قضات بازنشسته در آزمون وکالت برای تصدی این شغل، گفت: با این مصوبه، قاضی در دیوان عالی کشور بعد از ٤٠ سال خدمت باید آزمون دهد، بعد اگر در آزمون قبول شود باید دوره‌ای را به عنوان کارآموزی بگذراند، حال آیا این موضوع منطقی است؟
به گزارش میزان، حجت‌الاسلام‌ محمد مصدق با تأکید بر اینکه «مجلس سوءنیتی نداشته و نماینده‌ای که این پیشنهاد را برای تصویب مطرح کرد نیز سوءنیتی برای جامعه قضایی نداشته است»، گفت: اما از مجلس انقلابی انتظار است مصوباتش پخته و قابل دفاع باشد. معاون اول قوه قضائیه همچنین با بیان این اعتقاد که موضوع کسب و کار در کمیسیون جهش تولید مطرح شد اما موضوع وکالت به عنوان امر قضایی باید در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس بحث شود، افزود: این مجلس انقلابی است و بدون شک مجلس نیز آن را اصلاح می‌کند.
معاون اول قوه قضائیه این موضع را در جریان مراسم معارفه کاظم غریب‌آبادی به عنوان معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران و همچنین اصغر جهانگیر به عنوان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه اعلام کرد. حجت‌الاسلام‌ مصدق همچنین با تبریک ولادت پیامبر اکرم و امام جعفر صادق(ع) و گرامیداشت هفته وحدت، گفت: تجربه این ٤٠ ساله نشان داده که دشمن از اختلاف برای نفوذ استفاده می‌کند؛ گاهی اختلافات به دلیل غفلت و بی‌توجهی یک جناح و گروهی صورت می‌گیرد و همین باعث می‌شود عداوتی بین دو گروه اتفاق می‌افتد که آثار بدی دارد در صورتی که اگر غفلت نشده بود می‌توانستیم پیشگیری کنیم.
مصدق در ادامه با بیان اینکه در ستاد حقوق بشر کار‌های زیادی انجام شده، اما درباره نحوه انتقال آن به جامعه بشری خارج از ایران نقشی که باید ایفا کنیم انجام نشده است، گفت: در معاونت اجتماعی نیز کار‌های بزرگی صورت گرفته است، اما گاهی با تعطیل شدن برخی از کارخانه‌ها و بیکاری کارگران مواجه هستیم که یکی از کار‌های مهم آن است که با هماهنگی دادستانی، اقدامات پیشگیرانه‌ای صورت گیرد.

پزشکیان: رسانه‌ها حق ندارند اخبار دارایی‌های شخصی من را منتشر کنند

«مسعود پزشکیان»، نماینده تبریز در رابطه با «محرمانه بودن اموال و دارایی مسئولان» گفت: هیچ کجای دنیا اطلاعات شخصی یک فرد را به شخص دیگر نمی‌دهند. اطلاعات من را باید حاکمیت بداند اما اینکه اطلاعاتم را به کسانی دیگر بدهند درست نیست، کجای دنیا چنین کاری را کرده‌اند؟
او در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا ادامه داد: اخبار شخصی یک مسئولی که جرمی مرتکب شده را باید به دادگاه ارائه کرد ولی اخبار دارایی‌های شخصی من را رسانه‌ها حق ندارند منتشر کنند مگر آن‌که خودم بخواهم. اینکه حاکمیت در دارایی من سرک بکشد ایرادی ندارد، باید اطلاعات من و بچه‌هایم، خواهر و برادرم در دست حاکمیت باشد تا اگر خلافی اتفاق افتاد یقه من را بگیرد و اطلاعات را به دادگاه ارائه کند اما اینکه اطلاعات شخصی یک مسئول را به افراد دیگر بدهند کجای دنیا این کار را انجام می‌دهند که ما انجام دهیم؟ نباید شعارگونه و احساسی پیش برویم و بعد هم، سر مردم کلاه بگذاریم. پزشکیان در پایان عنوان کرد: در همه جای دنیا عدد و رقم و حساب و کتاب باید مشخص باشد اما اینکه در دسترس همگان باشد در هیچ جای دنیا چنین چیزی مرسوم نیست. بارها گفته‌ام مسئولین FATF داخلی را پیاده کنند تا همه چیز مشخص شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7753/2/589790/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها