اتحادیه اروپا اعلام کرد:

بر گشت به مذاکرات برای برداشتن تحریم‌های ایران


اتحادیه اروپا اعلام کرد که بر مسأله بازگشت به مذاکرات هسته‌ای ایران به منظور برداشتن تحریم‌های امریکا تمرکز می‌کند. به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره، این اتحادیه همچنین تأکید کرد که هدف از این کار برداشتن تحریم‌های امریکا است؛ تحریم‌هایی که بر اقتصاد ایران تأثیرگذار است.
بر اساس این گزارش، پیش از این جوزپ بورل که اخیراً انریکه مورا دستیار ارشدش از سفری به تهران به منظور ارزیابی موضع دولت جدید ایران درباره ازسرگیری مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین بازگشته بود، گفت: آماده است پیش از ازسرگیری این مذاکرات با مقامات ایرانی دیدار کند. اما همچنین گفت سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور جدید ایران و تیم او زمان کافی برای آمادگی را سپری کرده‌اند. بورل روز جمعه در جمع خبرنگاران گفت: من اگر آنها بخواهند به بروکسل بیایند، آماده این کار هستیم. اما زمان محدود است. من درک می‌کنم که دولت جدید برای بررسی سوابق [مذاکرات] و برای تشکیل تیم مذاکرات به زمان احتیاج دارد اما این فرصت حالا دیگر سپری شده است. زمان بازگشت به مذاکرات است. در سفر انریکه مورا به تهران توافق شد که ادامه مذاکرات ایران و اتحادیه اروپا در بروکسل انجام شود.
سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان دوشنبه در جریان نشست خبری خود با خبرنگاران، در پاسخ به سؤالی درخصوص فرآیند روند ادامه مذاکرات، گفت: گفت‌وگوهای پنجشنبه گذشته علی باقری و «انریکه مورا» معاون سرویس اقدام اتحادیه اروپا، خوب و سازنده بود. نکاتی که جمهوری اسلامی ایران باید به طرف اروپایی می‌گفت آن را منتقل کرد. توافق شد که در چند روز آینده در بروکسل گفت‌وگوها ادامه پیدا کند و این توافق دو سویه بوده است. قطعاً موضوعات، چالش‌ها و موانعی که در ۶ دور گفت‌وگوهای وین به نتیجه نرسید، باید مورد رایزنی قرار گیرد. به گفته وی آنچه در تهران و بروکسل انجام می‌شود هدفش، رسیدن به نتیجه است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7753/3/589794/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها