دفاعی


فرمانده نیروی دریایی:
در حال ساخت زیردریایی‌های جدید هستیم

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از ساخت زیردریایی‌های جدید در کشور خبر داد و اعلام کرد که چند فروند ناوشکن در کلاس ناوشکن‌های جماران و سهند نیز در دست ساخت است.
امیر دریادار شهرام ایرانی در گفت‌و‌گو با «رادیو گفت‌وگو» با بیان اینکه امروزه بنا به سیاست و تدابیر ابلاغ شده توانسته‌ایم بر قله افتخار بایستیم و با توان داخلی تجهیزات پیچیده‌ای را به کار گیریم، گفت: دستاوردهای امروزه ما در حوزه زیرسطحی در حال استفاده است و بزودی زیردریایی‌های جدیدی نیز در دست ساخت داریم. او از تولید قریب‌الوقوع ناوشکن‌های سنگین خبر داد و گفت: کلاس جماران و سهند نیز در قالب چند فروند ناوشکن در دست ساخت است و طی ماه‌های بعد اخبار آن را ارائه خواهیم کرد. دریادار ایرانی درباره رفع تهاجم دزدان دریایی نسبت به نفتکش ایرانی نیز با اشاره به اینکه اولویت ما حفظ امنیت خطوط کشتیرانی است، اظهارکرد: خلیج عدن از نظر حضور قایق‌های دزدان و تروریسم دریایی، آلوده است و سعی داریم با حفظ توان خودی، وقتی عزیزان مورد تهدید واقع می‌شوند، بموقع در صحنه حضور یابیم و در عملیات اخیر نیز به‌سرعت حاضر شدیم و ضمن مقابله با قایق‌های تهدیدزا، امنیت را برقرار کردیم. او گفت: در این شرایط عمدتاً تلاش داریم این قایق‌ها را از منطقه دور کنیم و به حفظ امنیت دست یابیم؛ دیدگاه ما تقابل‌های انهدامی نیست مگر اینکه به تذکر ما گوش نکرده و رفتار و حرکت‌هایی را که از سوی ناوگروه می‌بینند  موردتوجه قرار ندهند.

امروز، دهمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت

دهمین رزمایش‌ اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش برای نخستین بار به شکل غیر متمرکز از تمامی پایگاه‌های نهاجا با محوریت پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان، شهید فکوری تبریز، وحدتی دزفول، شهید عبدالکریمی بندرعباس و شهید یاسینی بوشهر امروز برگزار می‌شود.
به‌گزارش ایرنا سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش درباره برگزاری این رزمایش گفت: در این مرحله دهها فروند از انواع هواپیماهای شکاری، شکاری بمب افکن، ترابری سنگین و نیمه سنگین، سوخت‌رسان، شکاری رهگیر و شناسایی، گشت هوایی و هواپیماهای بدون سرنشین پنجشنبه بمدت یک روز به اجرای مرحله اصلی و فاز عملیاتی رزمایش خواهند پرداخت. فرمانده نیروی هوایی ارتش افزود: این رزمایش به منظور، انعکاس بخشی از قابلیت‌ها و توان رزمی نهاجا همزمان با کسب آمادگی‌های لازم در هدایت و کنترل آتش شکاری رهگیرها ارتقای توان رزم، تمرین اجرای طرح‌های شناسایی، عملیاتی و کسب الگوی مناسب جهت نبرد در شرایط واقعی و با بهره‌گیری از انواع هواپیماهای با سرنشین و بدون سرنشین به‌صورت دو سویه برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود. وی تأکید کرد: رزمایش فدائیان حریم ولایت که در گستره‌ای به وسعت کل کشور برگزار می‌شود، با استفاده از سامانه‌های ارتباطی پیشرفته، چند لایه و امن از ستاد فرماندهی نهاجا در تهران راهبری و فرماندهی خواهد شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7753/3/589795/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها