دیگه چه خبر؟


گروسی به تهران می‌آید

 خبر اول این که، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سفر قریب الوقوع خود به ایران خبر داد و ابراز امیدواری کرد بتواند با سران ایران برای حل اختلافات درخصوص بازرسی‌های آژانس که از نظر او در شرایط حساس و شکننده‌ای قرار دارد، گفت‌و‌گو کند. به گزارش ایسنا، «رافائل گروسی» در گفت‌و‌گو با شبکه بلومبرگ با اشاره به توافق اخیرش با ایران برای ادامه بازرسی‌ها درباره محتوای سفر آتی‌اش به ایران گفت: در سفر پیشین گفت‌و‌گوهای فنی داشتیم اما واضح است که این، یک موضوع گسترده است که علاوه بر جنبه فنی دارای موضوعات عمیق سیاسی نیز هست که می‌بایست درباره آنها بحث و رایزنی کنیم تا به یک فهم مشترک برسیم. گروسی با بیان این اعتقاد که «دولت جدید ایران دیدگاه‌های سرسختانه‌تری درخصوص برنامه هسته‌ای، همکاری با سازمان‌های بین‌المللی ازجمله آژانس اتمی دارد»، افزود: در نتیجه ما باید با یکدیگر هماهنگ شویم، همان‌طور که در هر رابطه دیگری باید این اتفاق بیفتد اما من هنوز فرصت آن را نداشته‌ام، بنابراین به ایران بازمی‌گردم. او با بیان اینکه دیدارهایش در تهران با مقامات سطح بالای سیاسی خواهد بود، در پاسخ به این سؤال که آیا با رئیس جمهوری ایران هم ملاقات خواهد داشت، گفت: البته اگر او آنقدر مهربان باشد که با من دیدار کند. گروسی درباره وضعیت منفی موجود پیرامون برجام نیز گفت: در حال حاضر با یک وضعیت بلاتکلیف مواجه هستیم، چراکه قرار بود این روند (مذاکرات) ادامه‌دار باشد اما یک وقفه‌ای به‌وجود آمده است. به نظر می‌آید که تمام مذاکره کنندگان در حال آماده کردن خود برای بازگشت (به مذاکرات برجامی) هستند اما من نمی‌توانم آنها را تفسیر کنم و کار خودم را انجام می‌دهم.

شناسایی فساد مالی ۲۵ هزار میلیارد ریالی در گلستان

 خبر دیگر اینکه، بازرسی‌های کل استان‌های سازمان بازرسی کل کشور طی روز‌های اخیر اقدامات و نتایج بازرسی خود را منعکس کرده‌اند که بر‌اساس آن بازرسی‌کل استان گلستان از کشف یک شبکه و باند فساد در یک مؤسسه مالی و اعتباری در این استان خبر داد. به گزارش میزان، بر اساس گزارش این بازرسی‌کل، با بررسی حساب‌های متهمان و گردش‌های مالی یکی از مؤسسات مالی و اعتباری در استان گلستان مشخص شد که مسئولان مؤسسه مذکور در سال ۹۸ با ایجاد شبکه و باند فساد (بالغ بر ۳۵۰ نفر) اقدام به اختلاس، اخلال در نظام اقتصادی، تحصیل مال از طریق نامشروع، جعل و استفاده از اسناد مجعول، خیانت در امانت و پولشویی کردند. گزارش بازرسی کل استان گلستان در پرونده تخلف این مؤسسه مالی و اعتباری در مرجع قضایی با برگزاری جلسات متعدد مشترک با بازپرس پرونده در فرایند رسیدگی به موضوع و همچنین رصد گردش‌های مالی، در شهریور امسال منجر به صدور قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست برای تعداد زیادی از متهمان شد. مبلغ این فساد مالی ۲۵ هزار میلیارد ریال است. همچنین در بررسی عملکرد شرکت ذغال‌سنگ کرمان مشاهده شد مسئول روابط عمومی و امور ورزش شرکت ذغال‌سنگ با مشارکت مدیرعامل شرکت و با همکاری تعدادی از فروشندگان کالا، بیش از ۱۰ میلیارد ریال وجوه شرکت را اختلاس کرده‌اند. پس از ارسال مستندات اولیه به مرجع قضایی، مسئول روابط عمومی و امور ورزش شرکت بازداشت و برای مدیرعامل شرکت حکم جلب صادر شد، ولی تاکنون به محل شرکت مراجعه نکرده که این موضوع سبب صدور حکم ممنوع‌الخروجی وی شده است.

ارمنستان: یک بزرگراه راهبردی به سوی ایران احداث می‌کنیم

 شنیدیم که، وزیر توسعه منطقه‌ای و زیرساخت‌های ارمنستان از تلاش برای ساختن یک بزرگراه راهبردی با ایران با مشارکت‌ شرکت‌های روس و احتمالاً ایرانی خبر داد. به گزارش فارس، گنل سانوسیان وزیر توسعه منطقه‌ای و زیرساخت‌های ارمنستان در حاشیه هشتمین مجمع بین منطقه‌ای ارمنستان و روسیه گفت که ارمنستان انتظار دارد شرکت‌های روسی در مناقصه احداث بزرگراه راهبردی شمال به جنوب منتهی به ایران شرکت کنند. به گزارش خبرگزاری تاس، این مقام ارشد دولت ارمنستان گفت: «در این مجمع ما درباره مشارکت شرکت‌های روسی در ساخت پروژه شمال-جنوب بحث نکردیم، اما یک فرایند مناقصه نسبتاً گسترده خواهیم داشت که در آن شرکت‌های مختلف بین‌المللی شرکت خواهند کرد. فکر می‌کنم که شرکای روسی ما در این مناقصه شرکت خواهند کرد.» به گفته سانوسیان، ایران نیز علاقه‌مند به مشارکت در این پروژه راهبردی است. پیشتر «نیکل پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان اعلام کرده بود که دولت این کشور قصد دارد حدود یک میلیارد دلار برای ساخت جاده شمال-جنوب هزینه کند. در روزهای گذشته کارشکنی‌های جمهوری آذربایجان مشکلاتی را برای رانندگان کامیون‌های ایرانی فراهم کرد. ارمنستان نیز روز دوشنبه از اذیت و آزار رانندگان خود از سوی پلیس راهور جمهوری آذربایجان خبر داد.

انتقاد از حق مأموریت سفرهای خارجی

 دست آخر اینکه، یک نماینده مجلس شورای اسلامی با انتقاد از مبالغ پرداختی برای حق مأموریت سفرهای خارجی گفت: اختصاص حق مأموریت با وجود بلیت رایگان هواپیما یا هتل رایگان معنی ندارد. به گزارش فارس، حجت‌الاسلام حسین جلالی نماینده رفسنجان و انار در جلسه علنی دیروز مجلس و در تذکر شفاهی با اشاره به موضوع حق مأموریت نمایندگان مجلس و کارکنان دستگاه‌های دولتی گفت: معنی ندارد که وقتی افراد با بلیت رایگان و هتل رایگان به مأموریت خارجی می‌روند که مثلاً از یک نمایشگاه بازدید کنند، مبالغی مانند 15 میلیون یا 20 میلیون تومان حق مأموریت برایشان در نظر گرفته شود. جلالی تأکید کرد: از آقای کوثری می‌خواهیم که این موضوع را پیگیری کنند که یا حق مأموریت‌ها قطع  یا کم شود. وی همچنین با بیان اینکه دولت الکترونیک یک تحول اداری و انقلاب اداری ایجاد می‌کند، اظهار داشت: ضرورت سلامت اداری و تکریم ارباب رجوع با استفاده از دولت الکترونیک در ایام کرونا بیشتر احساس می‌شد، اما متأسفانه ما بیشتر از 25 درصد از این ظرفیت استفاده نکرده‌ایم که لازم است در این خصوص تدبیر شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7753/3/589796/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها