اخبار


وزیر ارتباطات:
 لزوم تهیه پیوست فرهنگی و رسانه‌ای در حوزه فناوری اطلاعات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای هر اقدام و عملی در حو زه فناوری اطلاعات، تهیه پیوست فرهنگی و رسانه‌ای الزامی است تا افکار عمومی را اقناع کند.
به گزارش «ایران»، «عیسی زارع‌پور» در جلسه شورای معاونان این وزارتخانه، «علی‌اصغر انصاری» را به‌عنوان معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و «مهدی سالم» را به‌عنوان مشاور فرهنگی و رسانه‌ای معرفی کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این جلسه گفت: فناوری اطلاعات یک فناوری اجتماعی است و باید نگاه فرهنگی و رسانه‌ای با طرح‌های توسعه این حوزه آمیخته باشد. وی با اشاره به اینکه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات باید مغز متفکر برای بخش ICT کشور باشد، افزود: تصمیمات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این معاونت نه تنها در ستاد، شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت ارتباطات، بلکه در بخش فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور نیز باید تأثیرگذار باشد. زارع‌پور تصریح‌کرد: این برنامه‌ها باید در مسیر اهداف کلان کشور که محور آن شبکه ملی اطلاعات است قرار گیرد. وی با تأکید بر لزوم دستیابی به اهداف و راهبردهای این حوزه، ادامه‌ داد: این معاونت باید چشم بیدار وزارت ارتباطات باشد و وضعیت ICT کشور را با شاخص‌های قابل سنجش، لحظه به لحظه رصد کند.

 فیس بوک به دنبال تغییر نام

سایت Verge به نقل از منابع آگاه خبر داد شبکه اجتماعی فیس بوک قصد دارد نامش را تغییر داده و هفته آینده نام جدیدی را اعلام کند.
به گزارش ایسنا، سایت Verge خبر داد مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک قصد دارد در کنفرانس سالانه کانکت این شرکت که ۲۸ اکتبر برگزار می‌شود، درباره تغییر نام صحبت کند اما این برنامه ممکن است زودتر اعلام شود. فیس بوک در واکنش به این خبر اعلام کرد درباره شایعات اظهارنظر نمی‌کند. این خبر در شرایطی اعلام می‌شود که فیس بوک با تفحص فزاینده دولت امریکا درخصوص شیوه‌های کسب و کارش روبه‌رو شده است. نمایندگان هر دو حزب این شرکت را به ستوه آورده‌اند که حاکی از خشم فزاینده در کنگره نسبت به فیس بوک است. تغییر برند، اپلیکیشن شبکه اجتماعی فیس بوک را یکی از محصولات بسیار پربازدید در کنار اینستاگرام، واتس‌اپ و آکیلیوس می‌سازد که تحت کنترل این شرکت مادر قرار دارند. تغییر برند با هدف توسعه خدمات، برای شرکت‌های «سیلیکون ولی» غیرمتداول نیست. گوگل، آلفابت را به‌عنوان یک شرکت هلدینگ در سال ۲۰۱۵ تأسیس کرد تا فراتر از کسب و کار جست‌وجو و تبلیغات توسعه پیدا کرده و بر کسب و کارهای دیگری از واحد خودرو خودران و فناوری سلامت تا فراهم کردن خدمات اینترنت در مناطق دوردست نظارت کند. اقدام برای تغییر برند همچنین منعکس کننده تمرکز فیس بوک به ساخت متاورس است؛ دنیای آنلاینی که در آن افراد می‌توانند از دستگاه‌های مختلف برای حرکت و ارتباط در یک محیط مجازی استفاده کنند. فیس بوک در واقعیت مجازی و واقعیت افزوده سرمایه‌گذاری سنگینی کرده و قصد دارد حدود سه میلیارد کاربر خود را از طریق دستگاه‌ها و اپلیکیشن‌های متعدد وصل کند. این شرکت برای کمک به ساخت متاورس، قصد دارد ۱۰ هزار شغل در اتحادیه اروپا در پنج سال آینده ایجاد کند. زاکربرگ از ژوییه درباره متاورس صحبت کرده است. این کلمه که نخستین بار سه دهه پیش در یک رمان تخیلی به‌کار برده شد، توسط شرکت‌های فناوری دیگر مانند مایکروسافت هم اشاره شده است. براساس گزارش رویترز، سایت Verge اعلام کرده که نام احتمالی ممکن است با Horizon ارتباط داشته باشد. فیس بوک اخیراً پلتفرم بازی واقعیت مجازی در دست توسعه خود را از Horizon به Horizon World تغییر نام داد.

 نصب چند نسخه از یک اپ با اندروید 12

گوگل، اندروید ۱۲ را برای گوشی‌های پیکسل منتشر کرد اما بتازگی اطلاعات جدیدی درباره این به‌روزرسانی منتشر شده که از ارائه قابلیتی برای نصب همزمان چند نمونه از یک اپلیکیشن در اندروید ۱۲ خبر می‌دهد.
به‌گزارش دیجیتاتو با توجه به اطلاعات موجود در سند CDD اندروید ۱۲، کاربران پیکسل می‌توانند به نوع پروفایل جدیدی برای اپلیکیشن‌ها به‌نام Clone دسترسی داشته باشند. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد نمونه‌های جداگانه‌ای از یک اپلیکیشن را در کنار یکدیگر ایجاد کنند. برای مثال، کاربران می‌توانند چند نسخه از یک اپلیکیشن پیام‌رسان را روی دستگاه خود داشته باشند. اندروید ۱۲ با زبان طراحی جدید متریال یو (Material You) همه عناصر سیستم را بزرگ‌تر، برجسته‌تر و رنگی‌تر از قبل نشان می‌دهد. این نسخه دربرگیرنده بزرگ‌ترین تغییر ظاهری اندروید در چند سال اخیر است و قابلیت‌های متنوعی مثل ویجت‌های جدید، ساعت بزرگ در صفحه قفل، امنیت بیشتر در استفاده از دوربین، میکروفن و موقعیت مکانی و تغییر تم رنگی سیستم مطابق با تصویر پس‌زمینه را به ارمغان می‌آورد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7753/11/589835/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها