پیروزی پورتو برابر میلان با درخشش مهاجم ایرانی

حمله مسی، صلاح و بنزما به رکوردها



گروه ورزشی/  شب اول از هفته سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا سه‌شنبه شب با انجام 8 دیدار برگزار شد که نتایج جالبی به ثبت رسید. در گروه A پاری سن ژرمن 3-2 لایپزیش را شکست داد. کیلیان‌امباپه (9) و لیونل مسی (70 و 74-پنالتی) برای پاری سن ژرمن و آندره سیلوا (28(و موکله (57) برای لایپزیش گلزنی کردند.البته دقیقه 4+90 یک پنالتی دیگر هم برای پاریسی‌ها به دست آمد که امباپه آن را از دست داد. مسی بدون احتساب گل‌هایی که از روی نقطه پنالتی زده به عدد 654 گل در 940 بازی رسید و از رکورد تعداد گل‌های رونالدو(بدون احتساب پنالتی‌ها) با 653 گل در 1083 بازی عبور کرد. پیش از آغاز این بازی، رونالدینیو اسطوره فوتبال برزیل در ورزشگاه پارک دو پرنس حاضر شد و به خوش و بش با لیونل مسی فوق ستاره آرژانتینی پرداخت. این دو که سال‌ها پیش در بارسلونا همبازی بودند، به گرمی یکدیگر را در آغوش کشیدند. در دیگر بازی این گروه، کلوب بروژ 5-1 مغلوب منچسترسیتی شد. کانسلو (30)، ریاض محرز (43-پنالتی و 84)، کایل واکر(53) و پالمر(67) برای سیتیزن‌ها جشنواره گل به راه انداختند. پاری سن ژرمن با 7 امتیاز صدرنشین است و شاگردان پپ گواردیولا با 6 امتیاز تیم دوم جدول این گروه هستند. در گروه B اتلتیکومادرید برابر لیورپول 2-3 بازنده شد. محمد صلاح (8 و 78- پنالتی) و کیتا (13) برای لیورپول و گریزمان (34 و 20) برای اتلتیکو گلزنی کردند. در این مسابقه گریزمان دقیقه 52 اخراج شد تا به نخستین بازیکنی در ادوار لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شود که در یک بازی دبل می‌کند و اخراج می‌شود. از سویی محمد صلاح ستاره مصری لیورپول به اولین بازیکن تاریخ این باشگاه تبدیل شد که در 9 بازی پیاپی گلزنی کرده است. صلاح با 31 گل زده در لیگ قهرمانان به بهترین گلزن لیورپول در این رقابت‌ها تبدیل شد و از استیون جرارد کاپیتان سابق این تیم که 30 گل زده بود، عبور کرد. در این بازی جذاب مسائل داوری نیز دخیل بود و برخی معتقدند که داور باید یک پنالتی در اواخر بازی برای اتلتیکومادرید می‌گرفت ولی با کمک ویدیوچک آن را رد کرد. باخت اتلتیکو در ورزشگاه وندامتروپولیتانو باعث شد تا دیگو سیمئونه سرمربی این تیم در انتهای بازی با یورگن کلوپ همتای خود در لیورپول دست ندهد و یک جنجال جدید میان این دو به‌پا شود. البته کلوپ در خصوص این موضوع توضیح جالبی داد و گفت:«اصلاً اتفاق بزرگ و مهمی رخ نداده است. او عصبانی بود، نه از من بلکه از بازی و اتفاقی که در این مسابقه رخ داد.» در دیگر بازی این گروه، پورتو 1-0 میلان را شکست داد. مهدی طارمی مثل همیشه در ترکیب اصلی پورتو حضور داشت و گل این تیم توسط دیاز (65) روی تأثیرگذاری و پاس مهاجم ایرانی به ثمر رسید. در این گروه، لیورپول با 9 امتیاز در صدر است و اتلتیکومادرید با 4 امتیاز و به‌دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به پورتو در رده دوم قرار دارد.
طارمی بهترین بازیکن دیدار با میلان
طارمی که عملکردی قابل توجه در این بازی داشت، به‌عنوان بهترین بازیکن زمین معرفی شد. مهدی که دقیقه 84 تعویض شد، آمار یک پاس گل، 3 پاس کلیدی، 4 شوت به دروازه، یک دریبل موفق و 58 درصد صحت پاس را به ثبت رساند. او در 5 دوئل روی زمین، 2 بار موفق شد بازیکن حریف را از پیش رو بردارد و در نبردهای هوایی هم از 6 دوئل، 3 بار موفق بود. طارمی در این مسابقه 4 موقعیت ایده آل را از دست داد و البته شوت‌های او با بدشانسی از کنار دروازه بیرون رفت. مهاجم ایرانی پورتو پس از دریافت جایزه بهترین بازیکن زمین، گفت:«یک شب عالی و یک پیروزی عالی. به همه طرفداران پورتو تبریک می‌گویم. خیلی بازی خوبی بود و ما نمایشی عالی داشتیم. بازی مهمی برای ما بود و حالا باید برای بازی بعدی آماده شویم که آن هم مسابقه مهمی است.» سرجیو کونسیسائو سرمربی پورتو هم به تمجید از مهاجم تیمش پرداخت: «طارمی می‌داند توپی که از دستش رفته دیگر برنخواهد گشت و همین باعث می‌شود دفعه بعد تمرکز بیشتری داشته باشد. طارمی خیلی خوب در این مسابقه بازی کرد. متأسفانه امشب نتوانست موقعیت‌های خود را سروسامان بدهد و آنها را به گل تبدیل کند. البته او کارش را بخوبی انجام داد و کاملاً در خدمت تیم بود. وقتی او به این شکل بازی کند من چیزی جز تعریف نمی‌توانم بگویم.» در این میان استفانو پیولی سرمربی میلان، طارمی را در صحنه گل به خطا روی بازیکن میلان متهم کرد و گفت:«به بریچ داور بازی، در تونل رختکن گفتم که طارمی روی بازیکن ما خطا کرد.»
پیروزی پرگل رئال و برد اینتر
در گروه C آژاکس 4-0 بورسیادورتموند را از پیش رو برداشت تا سنگین‌ترین باخت زنبورهای زرد در تاریخ لیگ قهرمانان رقم بخورد. دیداری که در آن رویس (گل به خودی - 11)، بلیند (25)، آنتونی (57) و هالر(72) گلزنی کردند. هالر با گلزنی در این دیدار توانسته در 3 بازی 6 گل بزند و در صدر برترین گلزنان این فصل لیگ قهرمانان اروپا قرار داشته باشد. همچنین بشیکتاش 4-1 بازی‌اش را به اسپورتینگ لیسبون واگذار کرد. کوتس (15 و 27)، سارابیا (44 پنالتی) و پائولینهو (89) برای اسپورتینگ و لارین (24) برای بشیکتاش گلزنی کردند تا اسپورتینگ هم به اولین 3 امتیاز خود در لیگ قهرمانان این فصل برسد و تیم ترکیه‌ای هم سومین شکست متوالی‌اش را متحمل شود تا در آستانه حذف از این مسابقات قرار بگیرد. در گروه D شاختار دونتسک در خانه‌اش 5-0 به رئال مادرید باخت تا شاگردان کارلو آنچلوتی به پیروزی شیرینی دست پیدا کنند. کریتسف (37 گل به خودی)، وینیسیوس جونیور (51 و 57)، رودریگو (64) و بنزما (90) برای کهکشانی‌ها در این دیدار گلزنی کردند. رئال با این 5 گل به رکورد 999 گل زده در تاریخ لیگ قهرمانان رسید و فقط یک گل تا هزارتایی شدن فاصله دارد. بنزما هم با گلزنی در این مسابقه با 290 گل زده برای رئال، پس از کریس رونالدو، رائول و آلفردو دی استفانو چهارمین گلزن تاریخ رئال مادرید شد. همچنین اینتر 3 -1 شریف را از پیش رو برداشت و ژکو (34)، ویدال (58) و دی فرای (67) برای اینتر و تیل (52) برای شریف گلزنی کردند تا اینتری‌ها که شرایط خوبی در دو بازی ابتدایی نداشتند، به یک برد ارزشمند دست یابند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7753/14/589853/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها