اخبار


دایی: سعی می‌کنم صدای مردم باشم

علی دایی اسطوره فوتبال ایران گفت‌وگوی مفصلی با مجله «GQ» خاورمیانه داشته است. دایی در این مصاحبه درباره اینکه به مدت 15 سال و نیم با 109 گل‌زده رکورد بهترین گلزن تاریخ فوتبال در رده ملی را در اختیار داشت تا ماه گذشته که کریستیانو رونالدو رکورد او را شکست، گفت: «مردم شاید فکر کنند که من بابت سؤالاتی که درباره رونالدو می‌شود، ناراحت می‌شوم اما صادقانه می‌گویم که چنین چیزی نیست. کریستیانو شخصیت ورزشی فوق‌العاده‌ای است و از دید من بیرون از زمین هم یک جنتلمن است. او در فوتبال یک قهرمان است و باعث افتخار است که حالا او رکورددار بهترین گلزن در رده ملی است.» او ادامه داد: «فوتبال و رکوردها بخشی از زندگی من هستند اما چیزهای بیشتری برای من وجود دارند. من در زندگی و دوران حرفه‌ای‌ام چیزهای با ارزش زیادی یاد گرفتم. حالا در جامعه سعی می‌کنم روی مردم تأثیرگذار باشم و صدای آنها باشم. این برای من ارزشمندتر از رکوردهای گلزنی است. اینها چیزهایی است که فراموش نخواهند شد. انسان آزاده بودن و خودم بودن از هر چیزی مهم‌تر است.» دایی درباره پاسی که به خداداد عزیزی در بازی با استرالیا داد تا ایران راهی جام جهانی فرانسه شود، چنین نظر داد: «آن لحظه مهمتر از تمامی گل‌های دوران حرفه‌ای‌ام بود. هرگز آن بازی را فراموش نخواهم کرد. لحظه معجزه‌آسایی بود.»

اعتصاب بازیکنان پدیده پس از هفته اول

در شرایطی که اعضای پدیده سه‌شنبه با مشکلات فراوان قراردادهای خود را ثبت کردند و مقابل آلومینیوم به تساوی بدون گل رسیدند، دیروز در محل تمرین‌شان حاضر شدند اما راضی به تمرین نشدند. به گزارش فارس، برخی از بازیکنان باتجربه پدیده به رضا مهاجری اعلام کردند وضعیت قراردادهایشان مشخص نیست و هنوز پولی از باشگاه دریافت نکرده‌اند که سرمربی پدیده نیز این موضوع را به مسئولان باشگاه انتقال داد. در نهایت مسعود معمایی مدیرعامل باشگاه پدیده با برخی از بازیکنان این تیم صحبت کرد و وعده‌هایی را به آنها داد اما این وعده‌ها مورد پذیرش قرار نگرفت و در نهایت اعضای این تیم محل تمرین را ترک کرده و راضی به اجرای برنامه‌های تاکتیکی نشدند. معمایی درخصوص اعتصاب بازیکنان پدیده به ایسنا گفت: «من با بازیکنان و کادر فنی صحبت کردم و حق با آنهاست. سعی می‌کنیم تا روزهای آینده مشکلات تیم را حل کنیم تا باشگاه به شرایط عادی برگردد. می‌خواهم به دنبال تهیه پول بروم تا هر چه زودتر مطالبات بازیکنان را پرداخت کنیم.

توئیت معنادار طارمی در پاسخ به اسکوچیچ

مهدی طارمی مهاجم تیم ملی کشورمان در حساب توئیتری خود، نوشته است: «باید عرض کنم که بازیکنان ایرانی علاوه بر تکنیک فردی، جنگندگی و‌... از لحاظ دانش فوتبال و تاکتیک خیلی درک بالایی دارند، ولی متأسفانه مشکلات جایی دیگر است. زنده باد ایران» به نظر می‌رسد این توئیت، پاسخی به اظهارات دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی است که سه‌شنبه در بخشی از گفت‌وگوی خود با نشریه «وچرینجی لیست» چاپ زاگرب کرواسی گفته بود: «چیزی که فوتبال ایران در آن کمبود دارد و جای پیشرفت زیادی در آن می‌بینم، توانایی تاکتیکی است. آنها در کارهای تاکتیکی به اندازه کافی خوب نیستند، اما وقتی بلندمدت به این قضیه نگاه می‌کنم، می‌توانند بیاموزند و سطح فوتبال‌شان بالاتر از این برود. اروپایی‌ها همیشه از نظر تاکتیکی منظم و مرتب بوده‌اند و از آنجا که ایران حالا بازیکنان بیشتری در تیم‌های اروپایی دارد، این امر به ‌آرامی در حال تغییر است.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7753/14/589857/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها