پوتین: پذیرش رسمی دولت طالبان دور نیست


دو روز پس از برگزاری نشست مسکو با محوریت حمایت از افغانستان، رئیس جمهوری روسیه از درخواست اصلی طالبان درباره آزادسازی دارایی‌های ارزی کشورشان در خارج حمایت کرد و کشورهای غربی را مسئول رخدادهای افغانستان دانست.
به گزارش ایسنا به نقل از آناتولی، «ولادیمیر پوتین» با بیان اینکه کشورهایی که در 20 سال گذشته در افغانستان حضور داشته‌اند و در این کشور جنگیده‌اند باید در گام نخست برای حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی این کشور، دارایی‌های خارجی آن را آزاد کنند، تلاش‌های طالبان در مقابله با تروریست‌های داعش در افغانستان را ستود. وی گفت: «طالبان در مسیر مقابله با داعش تلفات بسیاری داده است. نقش پاکستان در سازش افغانستان اهمیت زیادی دارد چرا که اسلام‌آباد یکی از بازیگران اصلی در منطقه محسوب می‌شود.» رئیس جمهوری روسیه درباره به رسمیت شناخته شدن طالبان نیز افزود: «به نظر من این اتفاق دور نیست. موضع روسیه حرکت در این مسیر است. «جو بایدن» درست‌ترین تصمیم را برای نیروهای خود از افغانستان گرفت اما حالا هم ایالات متحده و هم اروپا نباید مسئولیت تحولات فعلی و آینده آن را نادیده بگیرند.»
پوتین مسکو را حامی افغانستان در حال توسعه و آرام، عاری از تهدید تروریست و قاچاق مواد مخدر خواند و افزود: «برای رسیدن به این شرایط به افغانستان در مسیر احیای اقتصادش کمک می‌کنیم.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7754/4/589885/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها