یک کشته در تصادف زنجیره‌ای 30 خودرو


گروه حوادث/ برخورد زنجیره‌ای 30 خودرو در اتوبان کرج - قزوین منجر به مرگ یک پسر 19 ساله و مصدوم شدن 22 نفر شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، ساعت چهار و نیم صبح چهارشنبه - دیروز- حدود 30 خودرو در آزاد راه کرج - قزوین محدوده جایگاه سوخت المهدی با یکدیگر برخورد کردند که این حادثه منجربه خسارت سنگین به خودروها و مجروح شدن سرنشینان آنها شد.
سرهنگ سید رضا گودرزی، رئیس پلیس راه استان البرز در تشریح این خبر به «ایران» گفت: با اعلام این سانحه شدید بلافاصله در محل حاضر شدیم و مشخص شد 30 دستگاه خودرو شامل ۲۵ دستگاه خودرو سواری، 4 دستگاه کامیون و یک دستگاه وانت با یکدیگر برخورد کرده اند.
وی در حالی که رعایت نکردن سرعت مطمئنه و لغزندگی جاده را عامل اصلی تصادف زنجیره‌ای دانست، گفت: بارندگی باعث لغزنده شدن جاده شده بود از طرفی عدم رعایت سرعت مطمئنه همچنین عدم رعایت فاصله طولی باعث شد رانندگان نتوانند مهارت لازم را در کنترل خودروهایشان داشته باشند ،همین امر درنهایت منجر به تصادف زنجیره‌ای شد، البته همه این 30 خودرو پشت سرهم به هم برخورد نکرده بودند ،بلکه در فواصل مختلف و هر 4 یا 5 خودرو با یکدیگر برخورد کرده بودند.
گشت‌های پلیس راه به‌دنبال وقوع این حادثه خیلی سریع در محل حضور یافتند و نسبت به رفع مشکل و انتقال خودروها و روانسازی ترافیک سنگینی که ایجاد شده بود اقدام کردند؛ در محل حادثه 23 مجروح وجود داشت که یکی از آنها بعد از انتقال به بیمارستان جان باخت.
گودرزی از رانندگان خواست درشرایط بارندگی و لغزندگی جاده‌ها حتماً با رعایت اصول رانندگی امنیت سفر خود را حفظ کنند.
مهرداد بابایی، رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی البرز نیز گفت: به محض وقوع این حادثه چند دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد اورژانس استان البرز به محل اعزام شد. مصدومان شامل ۱۱ خانم و ۱۲ آقا بودند که چهار نفر از مصدومان در محل حادثه توسط تکنیسین‌های اورژانس درمان سرپایی شدند. همچنین ۱۱ مصدوم به بیمارستان شهید مدنی کرج، 7 مصدوم به بیمارستان امام جعفر صادق(ع) شهرستان ساوجبلاغ و یک مصدوم  توسط بالگرد به بیمارستان تأمین اجتماعی البرز منتقل شد.
در این حادثه یک پسر حدود ۱۹ ساله به علت شدت جراحات وارده در بیمارستان جان باخت.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7758/13/590271/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها