بازگشت امید به سینما

مردم سینما را دوست دارند


فیلم سینمایی «قهرمان» به کارگردانی اصغر فرهادی با در اختیار داشتن 157 سالن از دیروز چهارشنبه 5 آبان‌ماه اکران خود را در سراسر ایران آغاز کرد. طبق اطلاعات درج شده در سامانه سمفا این فیلم تا ظهر اولین روز اکران بیش از 400 میلیون تومان فروش داشت. در حالی با استقبال از فیلم «قهرمان» امیدواری‌ها به بازگشت رونق به گیشه سینما زیاد شده است که طبق آخرین خروجی جلسه شورای صنفی نمایش، با درخواست اکران فیلم سینمایی «تومان» ساخته مرتضی فرشباف از ۱۲ آبان ماه، فیلم سینمایی «آپاچی» ساخته آرش معیریان از ۲۶ آبان ماه، «شهر گربه‌ها» ساخته سیدجواد هاشمی و «آتابای» ساخته نیکی کریمی از ۳ آذرماه، «ملاقات با جادوگر» به کارگردانی جمشید بهرامیان و «جوجه تیغی» ساخته مستانه مهاجر از ۱۰ آذرماه، «بندر بند» ساخته منیژه حکمت از ۱۲ آذرماه، «بی همه چیز» ساخته محسن قرایی مقدم از ۱۷ آذرماه، «تی تی» ساخته آیدا پناهنده از ۲۴ آذرماه و «عروس مردم» به کارگردانی مجید توکلی از اول دی ماه موافقت شده است.

علی سرتیپی
تهیه‌کننده و سینمادار
خوشبختانه بعد از تقریبا 2 سال شاهد اتفاقی امیدوارکننده در سالن‌های سینما بودیم. در ساعت‌های نخستین روز چهارشنبه (12 تا 2 بامداد) فیلم «قهرمان» در تهران و شهرستان حدود 18 سئانس فوق‌العاده داشت. میزان فروش اینترنتی بلیت این فیلم گویای استقبال خوب از اکران تازه‌ترین ساخته اصغر فرهادی در سراسر ایران است. این میزان استقبال در اولین روز اکران نویددهنده روزهای خوش برای سینماها در هفته آینده است.
اقبال عمومی مخاطبان تأییدیه دیگر بر این مدعا بود که مردم از فیلم خوب استقبال می‌کنند. با قرار گرفتن فیلم طنزی مثل «گشت ارشاد 3» سعید سهیلی در کنار این فیلم اجتماعی، شاهد ترکیبی ترغیب‌کننده‌تر برای آوردن مخاطب به سینما بودیم و قطعاً استقبال از سینماها با شوک مضاعف همراه بود اما بنابر دلایلی این اتفاق نیفتاد.
یک فیلم به تنهایی نمی‌تواند نجات‌دهنده گیشه یک ساله سینما باشد و تضمین ادامه این روند منوط به اکران فیلم‌های پرمخاطب طنز و اجتماعی است. بالاترین پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از 50 درصد ظرفیت سالن‌، فاصله‌گذاری صندلی‌ها هنگام فروش بلیت، سقف بلند و تهویه مناسب و ... در سالن‌های سینما اعمال می‌شود و همچنان سینما ارزان‌ترین تفریح برای جامعه است. خیلی‌ها تصور می‌کردند با  قوت گرفتن پلتفرم‌های نمایشی، بازگشت مردم به سینما مشکل شده است اما استقبال چند روز اخیر مخاطب از سینما نشان داد، مردم همچنان سینما را دوست دارند و علاقه‌مندند کنار هم و روی پرده عریض سینما فیلم ببینند.
اگر خوراک خوب داشته باشیم، مخاطب سینما را تنها نمی‌گذارد. البته که مهم‌ترین مؤلفه در اقبال مخاطب به سینما، شتاب گرفتن سرعت واکسیناسیون است. حال روحی مردم بهتر شده و برای حضور در مراکز عمومی اشتیاق دارند. با توجه به برنامه منظم واکسیناسیون، در نگاه امیدوارانه این گونه به نظر می‌رسد که سینماها بحران را پشت سر گذاشته‌اند. با رسیدن به واکسیناسیون 80 درصدی و طبق فیلم‌های در صف اکران می‌توان به آینده سینما امید داشت.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7758/16/590289/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها