هنرمندان در فضای مجازی


این روزها بخش مهمی از مطالب صفحات مجازی اهالی فرهنگ و هنر به اتفاقات تازه و خوبی تعلق دارند که با علاقه‌مندان به اشتراک می‌‌گذارند؛ از واکنش‌ها به آغاز اکران فیلم سینمایی قهرمان گرفته تا اطلاع درباره مراحل ساخت فیلم‌های شبکه نمایش خانگی و حتی تازه‌های نشر و آلبوم‌های موسیقی جدید.

چهره‌ها
مهتاب کرامتی پوستری از فیلم «اورکا» را منتشر کرده، این نسخه بین‌المللی پوستر مذکور است که دو تصویر را شامل می‌شود. این بازیگر سینما توضیحاتی هم درباره فیلم اورکا نوشته که پوستر آن را به بهانه شرکت در فستیوال اجیال دوحه منتشر کرده، او نوشته: «فیلم سینمایی اورکا در نهمین دوره فستیوال فیلم اجیال در شهر دوحه قطر به نمایش در می‌آید. این اولین اکران غیررسمی فیلم سینمایی اورکا در خارج از ایران است.» مهتاب کرامتی خودش نیز در این فیلم به ایفای نقش پرداخته است. سحر مصیبی، کارگردان این فیلم هم آن دو پوستر را در صفحه‌اش با متن مشابهی منتشر کرده است.
رضا اسماعیلی، شــــاعر و منتقد ادبی مطلبی درباره صفحه «نشریه آکادمیک ژانرشناسی ایران» را به اشتراک گذاشته که البته با عنوان صفحه کوتاه سرایان ایران هم شناخته می‌شود. آن طور که اسماعیلی در توضیح بیشتر گفته، این صفحه درباره چهره‌های ادبیات امروز، از جمله حمیدرضا شکارسری، نعمت مرادی و... مطالبی خواندنی منتشر می‌کند.
حمیدرضـــــا نعیمـــــــی، نویسنده و کارگردان تئاتر هم تصویری از «کاظم هژیرآزاد» منتشر کرده و نوشته: «استاد هژیرآزاد را از سینما شناختم؛ پرانرژی و کمی هم جذاب در نقش‌های منفی... اولین بار در نمایش مرغ دریایی به کارگردانی استاد اکبر زنجان‌پور از نزدیک بازی و حضورش را کشف کرد؛ کم‌نظیر و باشکوه... صحنه‌های تئاتر ایران خاطرات بسیار زیبایی را از او به یادگار دارند. پابلو نرودا، عادل‌ها و...» او در ادامه نوشته خود درباره همکاری‌هایی که تا به امروز در تئاتر با هژیرآزاد داشته، نوشته و اینکه وی چقدر در بازیگری مجرب است. گویا تازه‌ترین بازی این هنرمند در سریال «زخم ‌کاری» بوده. برای مطالعه کامل نوشته نعیمی بد نیست سری به صفحه این هنرمند بزنید.
علی داودی هم صفحه‌ای از شهرستان ادب را بازنشر کرده است. آن طور که در اطلاعات مندرج در مطلب این شاعر آمده گویا این مؤسسه فرهنگی- ادبی هر چهارشنبه با برپایی جلسه‌ای تحت عنوان «چهارشنبه‌های شعر شهرستان ادب» میزبانی علاقه‌مندان را از طریق فضای مجازی برعهده دارد. اگر شما هم از جمله دوستداران ادبیات هستید به شکل هفتگی می‌توانید در این جلسات شرکت کرده و از آنها بهره‌مند شوید. این جلسات ویژه شعرخوانی و نقد شعر هستند.
تهمـــــورس پورناظــــــری، موسیقیـــــدان و نوازنـــــده، پوستری از فیلم قهرمان به کارگردانی اصغر فرهادی را منتشر کرده، او این تصویر را به بهانه اولین اکران فیلم قهرمان به اشتراک گذاشته است. امیر جدیدی، بازیگر سینما هم پست مشابهی منتشر کرده است. پیش‌تر پخش‌کننده داخلی «قهرمان» اعلام کرده بود که مجموعه هنر شهر آفتاب در شیراز، به عنوان نخستین سینما، فیلم «قهرمان»، برنده جایزه بزرگ جشنواره کن ۲۰۲۱ و نماینده سینمای ایران در اسکار ۲۰۲۲ را از چهارم آبان اکران می‌کند.
کیوان ساکت، آهنگساز و نوازنده هم تصویری منتشر کرده که خبر از تازه‌ترین فعالیت وی می‌دهد، آلبوم «دنیای نو» که به وعده این استاد عرصه موسیقی چیزی به انتشار آن نمانده است.

دیدار با دوبلور پیشکسوت
دویست و سومین جلسه از  سلسله نشست‌های صبح پنجشنبه‌های مجله بخارا به دیدار و گفت‌وگو با «ابوالحسن تهامی» اختصاص دارد. این برنامه ساعت 9 و نیم صبح امروز (پنجشنبه) ششم آبان ماه در محل کتابفروشی «فرهنگان قریب» برگزار می‌شود. از آنجایی که هنوز بر رعایت ملزومات پیشگیری از کرونا تأکید می‌شود این جلسه با حضور سردبیر مجله بخارا به صورت مجازی پخش می‌شود. در این نشست ژرژ پطروسی، علی بهبهانی و امید بهبهانی در مباحثی با ابوالحسن تهامی شرکت  خواهند داشت. ابوالحسن تهامی دانش‌آموخته دانشسرای عالی در رشته زبان و ادبیات انگلیسی است. او از سال 1336 بازیگر تئاتر بوده و از سال 1337 گویندگی فیلم و سپس مدیریت دوبلاژ انجام داده است. از سوی دیگر در نمایش‌های بسیاری هم به ایفای نقش پرداخته که از جمله آنها می‌توان به «شاهزاده خانم تاتیانا» اشاره کرد. تهامی فیلم‌های مشهور و شناخته شده‌ای را دوبله کرده است و از این بابت صدای او برای اهل سینما آشناست، او در زمینه ترجمه هم بیش از 20 کتاب به فارسی بازگردانده و از طرفی در ارتباط با کتاب گویا هم آثار متعددی را خوانش و اجرا کرده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7758/16/590293/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها