موافقتنامه تجارت آزاد بین دوکشور تا سه ماه آینده امضا می‌شود

خیز ایران و پاکستان برای مبادلات 5 میلیارد دلاری


با توجه به اینکه گسترش روابط با همسایگان و کشورهای منطقه یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم است، صبح روز گذشته در نهمین نشست کمیته مشترک تجاری ایران و پاکستان با حضور وزرا و مقامات ارشد، مقدمات امضای موافقتنامه تجارت آزاد بین ایران و پاکستان و افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشوربا رشد 5 برابری به 5 میلیارد دلار فراهم شد. دراین نشست علاوه بر بررسی تازه‌ترین تحولات مرتبط با همکاری‌های دوجانبه اقتصادی، بازرگانی، تجارت مرزی، گمرک و توسعه بازارچه‌های مشترک مرزی، موضوعاتی چون قراردادهای تجارت ترجیحی و تجارت آزاد میان ایران و پاکستان  پیگیری خواهد شد.
وزیر صمت دراین نشست با بیان اینکه تا سه ماه آینده موافقتنامه تجارت آزاد بین ایران و پاکستان امضا و عملیاتی خواهد شد، گفت: ما کاملاً آمادگی داریم تا روابط اقتصادی ایران و پاکستان توسعه یابد. سید رضافاطمی امین گفت: هر دو کشور اراده راسخ برای توسعه مبادلات تجاری دارند و تلاش داریم تا سطح مبادلات دو کشور به ۵ میلیارد دلار برسد. لذا در این مسأله توافق داریم تا تجارت بین دو کشور فقط محدود به مبادلات کالایی نباشد و به سرمایه‌گذاری شرکت‌های پاکستانی در ایران بینجامد.وی گفت: برای افزایــــــــش تجارت 5 میلیارد دلاری ایران و پاکستان طی دو سال آینده برنامه‌ریزی شده است. وی اظهار داشت: پیش از این زمینه‌های مختلف اقتصادی مذاکرات انجام شده است و مأموریت هموار شدن مسیر تجارت میان دو کشور را بر عهده گرفته‌ایم.مشکلات تجاری بزودی برطرف می‌شود.وزیر صمت تصریح کرد: در این دو کشور کمیته آغازگر حل مشکلات دو کشور در حوزه تجاری ایجاد می‌شود.  وزیر صنعت، معدن و تجارت از آغاز تردد ترانزیتی کامیون‌های پاکستانی از خاک ایران طی دو ماه گذشته خبر داد. فاطمی‌امین در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران به تمایل پاکستان به سرمایه‌گذاری ایران در حوزه‌های لبنیات و لوازم خانگی اشاره و اظهار کرد: همچنین قرار شد روابط دو جانبه را به تجارت بین‌المللی تبدیل کنیم.
 پاکستان خواهان گسترش روابط با ایران
مشاور نخست‌وزیر پاکستان در امور بازرگانی، تولید و سرمایه‌گذاری گفت: خواهان پیشرفت و گسترش روابط تجاری بین دو کشور هستیم. عبدالرزاق داوود در این نشست اظهار داشت: آیندگان باید بدانند که تشکیل این کمیته آغازگر حل مشکلات دو کشور در حوزه تجاری بوده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7766/6/591018/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها