اخبـــــار


رئیس جمهوری در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا:
 پرداخت مطالبات کادر درمان کشور با اولویت انجام شود

رئیس جمهوری با تأکید بر ضرورت جدیت در اقدامات پیشگیرانه از کرونا و پرهیز از هرگونه عادی‌انگاری، گفت: همه دستگاه‌ها و نهادها در سراسر کشور باید همچنان آمادگی خود را در مقابله با بیماری کرونا حفظ کنند.
آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی دیروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن اشاره به رفع برخی محدودیت‌‌های کرونایی در کشور، گفت: اولویت اصلی، حفظ و صیانت از سلامت دانش‌آموزان، دانشجویان، ‌کارگران و آحاد مردم است و حتماً باید بازگشایی‌ها همراه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و جایگزینی روش‌های هوشمند باشد.
آیت‌الله رئیسی با انتقاد از سست شدن رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در حمل و نقل زمینی و هوایی، گفت: نباید با پایین‌ آمدن آمار و شاخص‌های ابتلا به کرونا، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دچار سستی شود.
آیت‌الله رئیسی با تأکید بر به‌روزرسانی شیوه‌نامه‌های پیشگیری از کرونا، گفت: باید وزارت بهداشت و درمان با همکاری سایر دستگاه‌ها برای به‌روزرسانی این شیوه‌نامه‌ها اقدام کند. رئیس جمهوری با تأکید بر ضرورت حمایت از واکسن‌های ایرانی، گفت: دانشمندان و متخصصان کشورمان تلاش ارزشمندی در تولید واکسن داخلی داشتند که باید از آنها حمایت حقوقی و مالی شود.
آیت‌الله رئیسی در ادامه با قدردانی از تلاش و فداکاری کادر بهداشت و درمان تأکید کرد: پرداخت مطالبات کادر درمان کشور با اولویت انجام شود.
رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود تشویق و اقناع‌سازی مردم برای تزریق واکسن را حائز اهمیت دانست و گفت: لازم است تأثیر دریافت واکسن برای جامعه بخوبی تبیین شود تا شاهد افزایش روند واکسیناسیون و رسیدن به آمار بالای ۸۰ درصد در این زمینه باشیم.

زنان خانه‌دار مانند شاغلان بیمه می‌شوند

مدیرکل امور بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی درباره بیمه زنان خانه‌دار گفت: جایگاه زنان خانه‌دار در نگاه این سازمان همانند جایگاه شاغلین در کشور است و آنان همانند تمامی افراد شاغل می‌توانند بیمه شوند.
به گزارش ایرنا، مهدی شکوری بیان کرد: دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه بین حداقل و حداکثر دستمزد مصوب شورای عالی کار است که زنان متقاضی بیمه می‌توانند متناسب با سن وسابقه دستمزد موردنظر را انتخاب کنند. نرخ حق بیمه ۱۲ درصد نیز شامل خدمات بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی می‌شود. نرخ دیگر ۱۴ درصد است که خدمات بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی برای آن تعریف شده است. کاملترین نوع خدمات در نرخ ۱۸ درصد بوده که شامل بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت است. این نرخ‌ها سهم بیمه شده است و علاوه‌بر آن ۲ درصد سهم کمک دولت است که از بیمه شده مطالبه نمی‌شود و دولت پرداخت می‌کند. برای سال‌جاری به منظور نرخ ۱۲ درصد حدود ۳۱۸ هزار تومان باید پرداخت شود. با انتخاب نرخ ۱۴ درصد ۳۷۲ هزار و با انتخاب ۱۸ درصد نیز باید ۴۷۸هزار تومان پرداخت شود. بر اساس مصوبه هیأت محترم وزیران به ازای هر نفر امسال سرانه درمان نیز ۷۱ هزار و ۶۰۰ تومان تعیین شده است.
وی ادامه داد: ۳۶۸ هزار زن و دختر در کشور از این بیمه استفاده می‌کنند. تمام بانوان ۱۸ سال تمام تا ۵۰ سال تمام می‌توانند از این بیمه استفاده کنند و چنانچه بیش از ۵۰ سال سن داشته باشند، در صورت دارا بودن سوابق قبلی، معادل سال‌های بیمه‌پردازی به شرط سنی افزوده می‌شود. به‌عنوان مثال یک متقاضی که ۵۲ ساله است، اگر ۲ سال سابقه بیمه داشته باشد، می‌تواند درخواست بیمه دهد.

آخرین جزئیات از اجرای قانون بیمه درمان ناباروری در کشور

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ضمن تشریح آخرین جزئیات اجرای قانون بیمه درمان ناباروری در کشور، گفت: این موضوع به‌عنوان نشان ناباروری مطرح شده است. به‌گزارش ایسنا، دکتر حنان حاجی محمودی مدیر کل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه ذیل اعتبار سیاست‌های جمعیتی، ما دو موضوع بیمه مادران فاقد بیمه و فرزندان خردسال آنها را در دستورکار داریم، گفت: در همین راستا اقدامات مربوط به بیمه همه افرادی که مشمول این طرح بودند، بدون هیچ محدودیتی انجام شد که در آمار بیمه سلامت وجود دارد.
وی همچنین در ادامه به آخرین جزئیات از تحت پوشش بیمه قرارگرفتن درمان ناباروری بانوان اشاره و اظهار کرد: این موضوع در بودجه امسال دیده شده است که بعد از مکاتبات با دولت و دریافت مصوبه از هیأت دولت به سمت انعقاد قرارداد با مؤسسات مربوطه رفتیم تا خدمات ناباروری را به آنها اختصاص دهیم.
 حاجی محمودی با بیان اینکه هزینه سونوگرافی، انواع جراحی‌ها، تصویربرداری، آزمایشات، دارو و هر هزینه‌ای که مربوط به این موضوع شود، تحت پوشش بیمه قرار خواهد گرفت، گفت: این موضوع به‌عنوان نشان ناباروری مطرح شده است به این معنا که یک پزشک متخصص زنان می‌تواند این نشان را به بیمه شده خود متصل کند و پس از آن شخص می‌تواند از خدمات ستاره دار که براساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت است، بهره‌مند شود. مدیر کل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت در پایان عنوان کرد: این طرح به مرور زمان توسعه پیدا می‌کند و در راستای سیاست‌های جمعیتی که مد نظر رهبر معظم انقلاب و دولت است، انجام خواهد شد.

نصب تابلوی دو کوچه به نام دو خبرنگار

تابلوی دو کوچه نامگذاری شده به نام مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی دو خبرنگار فقید خبرگزاری ایسنا و ایرنا که در حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران جان خود را از دست دادند، نصب شد.
به گزارش ایسنا، در دوره پنجم شورای شهر تهران دو کوچه لادن غربی و شرقی در خیابان پرستار به نام زنده یاد مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی نامگذاری و تابلوی این دو کوچه نیز بالاخره از سوی شهرداری منطقه ۱۴ نصب شد.
 مهشاد کریمی، خبرنگار محیط زیست ایسنا و ریحانه یاسینی خبرنگار ایرنا در مأموریتی که در تاریخ دوم تیرماه ۱۴۰۰ به میزبانی سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، در تصادف رانندگی جان خود را از دست دادند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7766/11/591027/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها