تخریب پل ها ،آب گرفتگی و غرق شدن یک گیلانی

بارش پاییزی در 11 استان سیل شد


زهره افشار/  بارش‌های پاییزی که چند روزی است اکثر استان‌های کشور را فراگرفته در 11 استان کشور سیل به‌راه انداخت و موجب آبگرفتگی معابر و خیابان‌ها شد. بارش‌های سیل آسا سبب مفقود شدن یک نفر در شفت گیلان شد و صاعقه نیز جان یک نفر ایلامی را گرفت.«مهدی ولی‌پور» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفت‌و‌گو با «ایران» از امدادرسانی به 327 نفر در پی وقوع سیل و آبگرفتگی در استان‌های آذربایجان غربی، اصفهان، البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری، زنجان، قم، کردستان، لرستان، خراسان رضوی و مازندران از تاریخ ۱۲ تا ۱۵ آبان خبر داد.
به‌ گفته وی، 2 نفر از سیلزدگان به مراکز درمانی منتقل شده‌اند و 18 نفر نیز به مناطق امن انتقال یافته‌اند.وی با اشاره به اینکه آماده‌باش امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: در این مدت همچنین آب وارد شده به 28 واحد مسکونی خارج شده است.در همین حال «علی بختیاری» مدیرکل دفتر نظارت سازمان مدیریت بحران کشور هم به «ایران» گفت: میزان بارش‌های سیلابی علاوه بر آذربایجان غربی در استان گیلان نیز شدت داشته به‌گونه‌ای که یک نفر گیلانی به‌دنبال بارندگی شدید در منطقه سیاهمزگی از توابع شهرستان شفت مفقود شده است.وی یکی از اعضای تیم شش نفره کوهنوردی بوده که بدون توجه به هشدارها به کوه‌های سیاهمزگی از توابع شهرستان شفت رفته بود. روز گذشته همچنین سیلاب موجب آبگرفتگی تعدادی واحد مسکونی در امامزاده هاشم شد.وی افزود: متأسفانه در جریان این بارندگی‌های گسترده، صاعقه جان یک نفر را در استان ایلام گرفت. بیشترین میزان بارش‌ها در گیلان در قلعه رودخان با ۱۰۷ میلی متر و شهربیجار با ۸۳.۵ میلی متر ثبت شده است.همچنین «حمید رضا طاهر پور» بخشدار بهنمیر شهرستان بابلسر هم به ایرنا گفت که سیلاب ناشی از بارندگی شدید و سرریز شدن آب از رودخانه «تلار» سبب شده تا ۵۰ واحد مسکونی و تجاری حوزه شهری و ۳۰ واحد مسکونی در سه روستای این بخش دچار خسارت آبگرفتگی شوند.
سیلاب همچنین به ۱۳۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی و باغی از جمله باغ‌های مرکبات و نشاء توت فرنگی بخش بهنمیر هم خسارت زد.

سیلاب موجب انسداد مقطعی دومحور اصلی شد
در همین حال «فرهاد مهریاری» مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان حمل‌ونقل جاده‌ای هم به «ایران» گفت: بخش عمده بارش‌هایی که در چند روز گذشته در سراسر کشور روی داده، باران بود و ما در دو محور اصلی قزوین - رشت قبل از تونل منجیل و اتوبان تهران – کرج انسداد مقطعی به‌دلیل سیلاب داشتیم.
وی افزود: البته در این مدت در بسیاری از گردنه‌های کشور بارش‌ها به شکل برف بود که در برخی محورها مانند آوج و کوهین، فیروز کوه، هراز و گردنه‌های استان‌های اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد و کردستان مجبور به برف روبی شدیم.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7766/12/591030/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها