اخبـــــار


انهدام باند قاچاق دختران به خارج از کشور

گروه حوادث / یک باند سازمان یافته قاچاق دختران به خارج از کشور با تلاش سازمان اطلاعات سپاه متلاشی شد. به‌ گزارش فارس، این باند سازمان یافته با اشراف اطلاعاتی نیروهای سازمان اطلاعات سپاه آذربایجان‌غربی و با عملیات چند لایه اطلاعاتی منهدم شد. این شبکه سازمان یافته با برخی کشورهای همسایه در ارتباط بوده و به‌عنوان پشتیبان باندهای همجنس‌گرایی و ترویج فحشا فعالیت می‌کردند.

جارو برقی جان دختر بچه را گرفت

گروه حوادث / دختربچه یک سال و نیمه اراکی در حین بازی با جارو برقی به علت اتصالی سیم برق دچار برق گرفتگی شد و جان باخت.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، با اعلام گزارشی به مرکز فوریت‌های پلیس 110 مبنی بر وقوع حادثه برق گرفتگی در یکی از محله‌های شهرستان اراک و انتقال مصدوم به بیمارستان بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. در تحقیقات انجام شده مشخص شد که این دختربچه درحین بازی با جارو برقی به علت اتصالی سیم برق جارو دچار برق گرفتگی شده است. سرهنگ امیر مختاری فرمانده انتظامی شهرستان اراک در این باره گفت: در این خصوص پرونده‌ای تشکیل و در حال سیر مراحل قانونی است.

قاتل فراری تسلیم شد

گروه حوادث: قاتل فراری پس از گذشت ۳ سال با پیگیری ستاد صبر استان خوزستان، خود را به مراجع قضایی معرفی کرد.
علیرضا باوی معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف استان خوزستان به میزان گفت: در سال ۱۳۹۲ نوجوان اندیمشکی در یک نزاع، فردی را بر سر خصومت‌های شخصی به قتل رساند و پس از مدتی دستگیر و روانه زندان شد. این نوجوان پس از ۵ سال حبس با قید وثیقه و برای مدت مشخصی آزاد شد اما پس از اتمام وقت قانونی دیگر به زندان بازنگشت و حکم جلب وی از سوی مراجع قضایی صادر و برای دستگیری آن اقداماتی صورت گرفت. باوی خاطرنشان کرد: متهم با گذشت ۳ سال بالاخره با پیگیری ستاد صبر استان خوزستان و در جلسه‌ای با حضور تعدادی از سفیران صلح خوزستان پس از بیان واقعیت ماجرای روز حادثه، خود را به مراجع قضایی معرفی کرد و روانه زندان شد. رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان از مهم‌ترین اقدامات ستاد صبر را تلاش برای گسترش و ترویج عفو و گذشت در جامعه دانست و گفت: ستاد صبر از بدو تشکیل تاکنون اقدامات مهم و شاخصی در حل و فصل دعاوی و اختلافات مردم و پیگیری برای گسترش و توسعه فرهنگ بخشش و گذشت در جامعه داشتند و در این خصوص فعالیت‌های اثربخشی انجام داده است.

تحقیقات پزشکی برای رازگشایی از مرگ راننده

گروه حوادث/ تحقیقات برای رازگشایی از علت مرگ راننده میانسالی که در درگیری با عابری فوت کرده بود از سوی پزشکی قانونی آغاز شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، چند روز قبل گزارش فوت راننده میانسالی به بازپرس ساسان غلامی اعلام و تحقیقات در این باره آغاز شد. در بررسی های اولیه مشخص شد که راننده میانسال سوار بر خودرواش در حال عبور از خیابانی بوده که زن جوان و پسرش در آن خیابان در حال تردد بودند که با خودرو مرد میانسال برخورد می کنند. به‌دنبال این برخورد درگیری لفظی ببین راننده و زن جوان و پسرش آغاز شد و لحظاتی بعد درگیری بالا گرفت و همسر زن جوان که از داخل خانه اش متوجه این ماجرا شد خودش را به محل دعوا رساند. به این ترتیب مرد جوان، راننده میانسال را مورد ضرب و شتم قرار داد و وی راهی بیمارستان شد که ساعاتی بعد راننده فوت کرد. در ادامه خانواده راننده با طرح شکایتی از مرد جوان، او را مسئول فوت اعلام کردند. پس از آن بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی پایتخت دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی و مشخص شدن علت مرگ راننده را صادر کرد.

مرگ چوپان ایرانی به دست مرزبانان ترکمنستانی

گروه حوادث/ تحقیقات برای رسیدگی به مرگ چوپان جوانی که با ضرب و شتم سه مرزبان ترکمنستانی کشته شده از سوی بازپرس جنایی آغاز شد.
به‌گزارش خبرنگار حوادث «ایران» چندی پیش مرد میانسالی با مراجعه به دادسرای امور جنایی تهران از سه مرزبان ترکمنستانی که در مرگ پسرش نقش داشتند شکایت کرد و در تشریح جزئیات گفت: پسر 41 ساله‌ام سال‌ها در اطراف مشهد چوپانی می‌کرد و گوسفندانش را به‌ مراتع می‌برد، اوایل سال گذشته یک روز در حین چوپانی راهش را گم کرد و به اشتباه از مرز ترکمنستان عبور کرد و سه مرزبان ترکمنستانی پس از مواجهه با او پسرم را مورد ضرب و شتم قرار دادند که در پی آن حال پسرم بد شد، ساعاتی پس از انتقال او به بیمارستان فوت کرد، چند روز بعد هم جسدش را به ایران منتقل کردند. وی افزود: پس از خاکسپاری پسرم به دادسرای مشهد رفتم و خواستار رسیدگی به موضوع شدم که پرونده  به دادسرای امور جنایی تهران ارجاع شد و حالا هم خواهان رسیدگی به این موضوع هستم. با شکایت مرد سالمند، بازپرس ساسان غلامی از شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران دستور تحقیقات در رابطه با مرگ چوپان جوان را صادر کرد.

نجات 2 زن سالمند توسط مأموران پلیس

گروه حوادث/ تماس بموقع با اورژانس و پلیس، جان دو پیرزن ثروتمند را که در دو خانه جداگانه گیر افتاده بودند، نجات داد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، اولین پرونده در ساعت 4 بعداز ظهر سه شنبه 11 آبان با تماس زن جوانی به پلیس که مدعی بود 5 روزی است از زن همسایه شان خبری ندارد، آغاز شد. وی در توضیح بیشتر گفت: زن سالمندی در همسایگی ما زندگی می کند که فرزندانش خارج از کشور هستند و وضع مالی خوبی هم دارد، او هر روز عصر به سراغم می آمد و دقایقی را پیش هم بودیم اما حالا 5 روزی است که از او بی خبرم و نه جواب تلفنش را می دهد و نه در را باز می کند؛ فکر می کنم برایش اتفاقی افتاده است. پس از آن مأموران کلانتری با هماهنگی بازپرس جنایی محمدحسن زارعی و دستور وی برای ورود به خانه ویلایی عازم محل شدند. به محض ورود مأموران به داخل خانه با صدای کمک خواهی زن سالمند مواجه شدند که داخل حمام محبوس شده بود و مأموران او را نجات دادند. این زن پس از نجات به مأموران گفت: 5 روز قبل به حمام رفتم و به‌خاطر خراب بودن در حمام داخل آنجا حبس شدم.

پرونده دوم
تنها یک ساعت پس از نجات زن سالمند از داخل حمام، پرستار جوانی با پلیس تماس گرفت و گزارشی مشابه داد و گفت: من برای زن سالخورده‌ای کار می کنم اما 4 روزی است که او در را باز نمی کند و تلفنش را هم پاسخ نمی دهد. با اعلام این گزارش، مأموران پس از هماهنگی قضایی با بازپرس شعبه اول دادسرای امور جنایی پایتخت، به خانه ویلایی رفتند. با ورود به خانه مأموران زن سالخورده را بیهوش وسط پذیرایی دیدند که بلافاصله به بیمارستان منتقل و از مرگ نجات یافت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7766/13/591038/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها