اخبــــار


در نشست هفتگی سران سه قوه تأکید شد
همکاری هر چه بیشتر قوا برای حل مسائل و مشکلات معیشتی مردم

نشست هفتگی سران قوای سه‌گانه جمهوری اسلامی ایران عصر دیروز به میزبانی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری و با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای رئیس قوه قضاییه در دفتر رئیس جمهوری برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در این جلسه مهم‌ترین مسائل کشور، به ویژه موضوعات اقتصادی و معیشت مردم مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. سران قوا تمرکز بر بهبود وضع اقتصاد کشور و حل مسائل و مشکلات معیشتی مردم را از اولویت‌های نشست سه قوه خواندند و بر لزوم همکاری هر چه بیشتر در این زمینه تأکید کردند.


ابلاغ تخصیص اعتبار بازسازی خسارات زلزله خوزستان و چهارمحال‌ و بختیاری

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهوری مصوبه مربوط به تخصیص اعتبار و تسهیلات بانکی برای بازسازی بخش‌های خسارت دیده اماکن مسکونی شهری و روستایی و تأسیسات زیربنایی ناشی از زلزله در استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری را ابلاغ کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیأت دولت،  هیأت وزیران در جلسه ۹ آبان، با اختصاص اعتبار تا مبلغ ۵ هزار و ۵۱۵ میلیارد ریال به صورت هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای برای بازسازی بخش‌های خسارت دیده اماکن مسکونی شهری و روستایی و تأسیسات زیربنایی ناشی از زلزله در شهرستان اندیکا و شهرستان کوهرنگ موافقت کرد.
دولت همچنین مصوب کرد مبلغ ۵۱۱۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت با بازپرداخت ۱۵ ساله برای تسهیلات بازسازی (شامل ۳ سال دوران مشارکت مدنی و ۱۲ سال دوران فروش اقساطی)، بازپرداخت ۵ ساله برای تسهیلات تعمیری، بازپرداخت ۷ ساله برای تسهیلات معیشتی و بازپرداخت ۱۰ ساله برای جایگاه دام، به منظور جبران خسارات ناشی از وقوع زلزله در شهرستان‌های یاد شده، پرداخت شود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7766/2/591094/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها