دادگاه متهمان پرونده ثبت سفارش خودرو برگزار شد

99 متهم برای قاچاق 6800 خودرو


دادگاه رسیدگی به پرونده موسوم به ثبت سفارش خودرو برای 99 متهم این پرونده که در قاچاق سازمان یافته ۶ هزار و ۸۱۶ دستگاه خودرو دست داشته‌اند برگزار شد.
در اولین جلسه این دادگاه که ریاست آن را قاضی صلواتی بر عهده داشت کیفر خواست 250 صفحه‌ای دادستان برای 99 متهم که متهم حقوقی آن شرکت‌های ثبت سفارش خودرو هستند، قرائت شد. به‌گزارش میزان، یزدانی فر نماینده دادستان در جریان قرائت کیفرخواست درباره ابوالفضل صیادی مدیر اجرایی وقت شرکت فناوران اعتماد راهبر متهم ردیف اول این پرونده، گفت: او متهم به مشارکت در اخلال گسترده در نظام اقتصادی کشور از طریق مشارکت در قاچاق سازمان یافته خودرو خارجی به تعداد ۶ هزار و ۸۱۶ دستگاه با علم به مؤثر بودن اقدام در مقابله با نظام جمهوری اسلامی، مشارکت در جعل رایانه‌ای در جریان ثبت سفارش خودرو و مشارکت در نقض قانون منع مداخله کارکنان دولت در معاملات دولتی است.
بر اساس کیفرخواست صادر شده متهم ردیف دوم پرونده نیز مجتبی خسرو تاج معاون سابق وزیر صمت و رئیس سابق سازمان توسعه تجارت است که متهم به معاونت در اخلال گسترده در نظام اقتصادی کشور با علم به مؤثر بودن اقدام در مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران در جریان جلوگیری از اجرای مقررات منتهی به وقوع بزه قاچاق سازمان یافته خودرو خارجی به تعداد ۶ هزار و ۸۱۶ دستگاه است.
نماینده دادستان درباره متهم ردیف سوم پرونده گفت: علی علی‌آبادی فرهانی مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه و تجارت متهم است به معاونت در اخلال در نظام اقتصادی کشور در جریان جلوگیری از اجرای مقررات.
پس از پایان قرائت کیفرخواست قاضی صلواتی ضمن اعلام ختم جلسه، زمان برگزاری جلسه بعدی دادگاه را ساعت ۹ صبح امروز اعلام کرد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7766/3/591098/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها