دیگه چه خبر


توصیه فارن پالیسی به بایدن درباره ایران

   خبر اول اینکه،  تارنمای امریکایی فارن پالیسی در نوشتاری به دولت جو بایدن هشدار داد برداشت نادرست سیاست سازان ایالات متحده از مواضع تهران و استفاده از ادبیات تهدید علیه ایران، می تواند به تخریب روند دیپلماسی و از بین رفتن امید باقیمانده برای دستیابی به توافق منجر شود .به گزارش ایرنا؛ در بخشی از این نوشتار آمده: همه شکل‌ها و حالت‌های پیشینه سیاست فشار حداکثری، نشانگر شکست کامل آن بوده و سیاست بایدن برای ازسرگیری تهدیدها و افزایش فشار بر ایران در این مرحله، دیپلماسی را نابود خواهد کرد .در پایان آمده که موضع گیری همراه با حسن نیت از جانب ایالات متحده در این مرحله، به شکل آزادسازی دارایی‌های مسدود شده ایران در کشورهای خارجی برای خرید کالاهای مورد نیاز مردم، می تواند به شکست دیوار بی اعتمادی میان دو طرف کمک کند و مسیری برای بازگشت کامل به برجام ایجاد کند.

 ​جمهوریخواهان امریکا خواستار توقف مذاکرات هسته‌ای شدند

  خبر دیگر اینکه،  شماری از جمهوریخواهان کنگره امریکا با ارسال نامه‌ای به کاخ سفید، خواستار توقف مذاکرات هسته‌ای با ایران شدند. این نمایندگان که شمار آنها به ۱۷ نفر می‌رسد، با تکرار برخی مواضع اثبات‌نشده، مدعی شده‌اند که ایران پشت‌پرده حمله پهپادی اخیر به پایگاه «التنف» در جنوب سوریه بوده است و با استناد به این ادعا، خواستار توقف مذاکرات هسته‌ای با ایران شده‌اند.

سفر احمد مسعود به ایران

  دست آخر اینکه، خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی ادعا کرد که احمد مسعود در ایران به سر می‌برد و با والی پیشین هرات نیز دیدار کرده است. بنابراین گزارش احمد مسعود، فرمانده جبهه مقاومت ملی افغانستان روز چهارشنبه گذشته در مشهد با محمد اسماعیل خان، فرمانده پیشین جهادی و والی سابق هرات دیدار کرده است.
احمد مسعود در این دیدار، حامل پیام دعوت امام علی رحمان، رئیس‌جمهوری تاجیکستان برای تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان بوده است.فرمانده اسماعیل خان تاکنون به این پیام پاسخی نداده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7766/3/591099/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها