اخبـــار


امیرعبداللهیان در گفت‌و‌گو با همتای جمهوری آذربایجانی:
تهران و باکو با درایت از سوء تفاهمات عبور کردند

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و «جیحون بایرامف»، وزیر خارجه جمهوری آذربایجان روز گذشته در یک گفت‌وگوی تلفنی درخصوص روابط دوجانبه به بحث و تبادل نظر پرداختند. به گزارش «ایران»، امیرعبداللهیان در این گفت‌و‌گوی تلفنی با یادآوری برادری و روابط نزدیک بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، خاطرنشان کرد که در ماه‌های اخیر همزمان با بروز برخی سوءتفاهمات، طرف‌هایی که دوست‌دار روابط خوب بین دو کشور نیستند، فعال شده بودند که با درایت مقامات دو کشور از آن عبور کردیم. اکنون دو کشور می‌توانیم به سمت گسترش هر چه بیشتر همکاری‌های دوجانبه حرکت کنیم.
وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز با بیان اینکه نباید اجازه داد دیگران از سوءتفاهمات بین دو کشور استفاده کنند، تأکید کرد که هرگونه سوءتفاهمی می‌بایست در محیط دوستی و برادری حل و فصل شود و باکو آماده گسترش همه جانبه روابط است. روابط تجاری دوجانبه و تعیین نماینده در کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور از جمله دیگر موضوعات مورد اشاره در این تماس بود.
وزیر امور خارجه همچنین خاطرنشان کرد که جمهوری اسلامی ایران از فرمت‌های منطقه‌ای از جمله فرمت ۳+۳ قویاً حمایت می‌کند و معتقد است که می‌توان مشکلات منطقه‌ای را از طریق ساز و کارهای درون‌منطقه‌ای حل و فصل کرد.

امروز، مرحله اصلی رزمایش ذوالفقار۱۴۰۰

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: رزمایش مشترک ذوالفقار۱۴۰۰ با حضور همه یگان‌های تابعه ارتش برگزار می‌شود.  
به گزارش تسنیم، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در نشست خبری مرحله عملیاتی رزمایش مشترک ذوالفقار‌1400 ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنارک افزود: مراحل مقدماتی و تمرینی رزمایش ذوالفقار1400 ارتش طی روز‌های قبل انجام شد و مرحله اصلی و فاز عملیاتی این رزمایش مشترک، با مشارکت بخشی از یگان‌های نیرو‌های زمینی، پدافند هوایی، دریایی، هوایی ارتش و قرارگاه پدافند هوایی کشور در منطقه‌ وسیعی ‌در جنوب شرق کشور از شرق جاسک تا بندر گواتر در محدوده استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان در زمین و از شرق تنگه هرمز تا مدار 10 درجه شمالی اقیانوس هند در دریا و قسمتی از دریای سرخ برگزار خواهد شد.  
وی هدف از برگزاری این رزمایش را افزایش توان رزم و دفاع ارتش جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی، انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برشمرد و افزود: مرحله اصلی و فاز عملیاتی رزمایش مشترک ذوالفقار1400 ارتش جمهوری اسلامی ایران با شرکت نیرو‌های چهارگانه از امروز (16 آبان) آغاز می‌شود.  
دریادار سیاری با اعلام اینکه «به همه نشان خواهیم داد که آماده مقابله با هرگونه تهدید دشمن در آینده خواهیم بود»، ادامه داد: پوزه هر دشمنی را در صو‌رت کوچک‌ترین تجاوز به خاک خواهیم مالید و ارتش‌ در همه ‌میدان‌های نبرد برای دفاع از کشور در نهایت آمادگی بسر می‌برد.

طرح «تسهیل در صدور مجوز‌های کسب و کار» به مجلس بازگشت

سخنگوی شورای نگهبان از بررسی طرح «تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار» در جلسه اخیر شورای نگهبان خبر داد و گفت: پس از انجام مباحث فراوان، با توجه به وجود برخی ابهامات و ایرادات جزئی نسبت به برخی از اجزا، طرح جهت اصلاح و رفع این موارد به مجلس محترم برگردانده شد.
به گزارش میزان، هادی طحان‌نظیف با بیان اینکه کلیات مصوبه «تسهیل در مجوز‌های کسب و کار» با ایراد چندانی مواجه نشد و اعضای شورای نگهبان نسبت به جزئیات نکاتی را مطرح کردند که اگر مجلس آن موارد را برطرف کند، این مصوبه می‌تواند تبدیل به قانون شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7766/3/591100/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها