اخبار


افزایش ۱۰ درصدی ظرفیت  شبکه داخلی و بین‌الملل

معاون وزیر ارتباطات گفت: برای رفع مشکل کندی و اختلال در شبکه ارتباطی کشور که در مهرماه رخ داده بود، توسعه در پهنای باند انجام شد و ظرفیت شبکه اینترنت بین‌الملل و شبکه داخلی نزدیک به ۱۰ درصد افزایش یافت.
به گزارش ایرنا، حسین فلاح جوشقانی اظهار داشت: هفته اول مهرماه به‌دلیل بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و مصرف طبیعی کاربران، با افت کیفیت اینترنت در برخی نقاط کشور مواجه شدیم که این رشد مصرف دیتا باعث اشباع شدن ظرفیت‌های اپراتورها و مخابرات شد. همین مسأله نیاز به توسعه زیرساخت‌ها را بیش از هر زمان دیگر افزایش داد. معاون وزیر ارتباطات تصریح کرد: به طور معمول هر ماه حدود سه درصد افزایش مصرف داریم که در هفته ابتدایی مهر و بازگشایی مدارس، این رقم از ۳ درصد به ۱۰ درصد رسید و منجر به افت کیفیت در بعضی نقاط کشور و گلایه مردم شد. فلاح با بیان اینکه بهبود شبکه در این شرایط نیاز به توسعه ظرفیت‌ها داشت، افزود: وزیر ارتباطات در اول مهر و پس از شکایت کاربران از وضعیت اینترنت، دستور داد کمیته ویژه‌ای با حضور سازمان تنظیم مقررات (رگولاتوری)، شرکت ارتباطات زیرساخت، شرکت مخابرات و اپراتورها تشکیل شود. پس از بررسی مشکلاتی که در شبکه وجود داشت، گزارشی از اشباع شدن ظرفیت اپراتورهای مختلف را ارائه کردیم. در بررسی‌ها مشخص شد در ساعات اوج مصرف، میزان استفاده در تعداد زیادی لینک در اپراتورها به بیش از ۹۵درصد می‌رسد و باعث افت کیفیت و سرعت می‌شود. وی افزود: بهبود کیفیت یک امر مستمر است که باید دائم توسط رگولاتوری که مسئول آن است، مورد بررسی قرار بگیرد و مشکلاتش حل شود. این اقدامات به معنای کیفیت مناسب در کشور نیست و مشکل اصلی، عدم سرمایه‌گذاری مناسب بویژه در بخش ارتباطات ثابت در کشور بوده که توجه جدی به این موضوع از راهبردهای اصلی وزارت ارتباطات است.

 سهم اندک زنان از پروانه کسب‌وکارهای مجازی

اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی در گزارش کاملی که از فعالیت نیمه نخست امسال منتشر کرده، از صدور ۶۴۹ فقره پروانه خبر داده است که البته زنان سهم چندانی در این پروانه‌ها ندارند. طبق این گزارش، ۹۰ پروانه توسط زنان کسب شده است درحالی که این رقم برای مردان به ۵۵۹ پروانه می‌رسد. به گزارش «ایران»، طبق گزارش اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی، در شش ماهه اول سال، ۸۶ درصد از کسانی که از اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی پروانه دریافت کرده‌اند، مرد هستند و ۱۴ درصد مجموع پروانه‌های کسب و کار مجازی نیز به زنان اختصاص یافته است. همچنین ۴۱ درصد از پروانه‌های کسب صادرشده از طرف اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی از نوع حقوقی و ۵۹ درصد هم از نوع حقیقی هستند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7769/11/591314/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها