ایران در ایران


طنین عرفان شمس و مولانا در چهارمین جشنواره ملی در خوی

ارومیه- آرامگاه شمس تبریزی از مکان‌های گردشگری آذربایجان‌غربی در خوی است که این روزها طنین نوای عرفانی با لحن موسیقی سنتی اصیل ایرانی در آن درآمیخته و در چهارمین جشنواره ملی شمس و مولانا به صدا درآمده تا ظرفیت عظیم فرهنگی منطقه را به رخ گردشگران بکشد.
به‌گزارش ایرنا، وجود مزار این عارف نامی در خوی سبب شده تا سالانه جشنواره شمس و مولانا در این شهرستان شمالی آذربایجان غربی برگزار شود که چهارمین دوره آن از ۱۸ آبان ماه ۱۴۰۰ به مدت دو روز برگزار می‌شود و می‌تواند پذیرای گردشگران زیادی از ایران و حتی نقاط دیگر جهان باشد. سرپرست شهرداری خوی با بیان اینکه چهارمین جشنواره ملی شمس و مولانا با هدف پاسداشت مفاخر ملی در این شهرستان برگزار می‌شود، عنوان کرد که برای برگزاری این جشنواره ملی ۲۳۶ اثر موسیقی سنتی و آوازاصیل ایرانی از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شده است. حسن نصرالله‌پور ادامه داد: این همایش به مدت دو روز با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی در سالن مجتمع فرهنگی هنری ارشاد اسلامی خوی برگزار می‌شود. وی اضافه کرد: از مجموع آثار رسیده ۵۶ اثر به مرحله داوری جشنواره راه یافته‌اند. سرپرست شهرداری خوی اظهار کرد: با رأی هیأت داوران از مجموع ۵۶ اثر راه یافته به داوری ۱۴ اثر موسیقی اصیل ایرانی از ۹ استان تهران، فارس، اصفهان، لرستان، خراسان رضوی، همدان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی و آذربایجان‌غربی به‌عنوان آثار برتر در این جشنواره ارائه می‌شود. نصرالله‌پور گفت: در این جشنواره سه اثر به‌عنوان آثار برتر برگزیده شده نشان زرین شمس و جوایز نقدی دریافت می‌کنند.

داشتن کارت واکسن و تست منفی کرونا شرط عزیمت به عراق از مرز پرویزخان

قصرشیرین- فرماندار قصرشیرین گفت: عزیمت مسافران از مرز رسمی پرویزخان به اقلیم کردستان عراق یا ورود مسافر از این مرز به داخل کشور نیازمند ارائه کارت واکسیناسیون و تست منفی کرونا است. به گزارش ایرنا، «مرادعلی تاتار»  افزود: هر مسافری که قصد خروج از مرز رسمی پرویزخان به عراق  یا ورود به کشورمان را دارد باید حتما ۲ دوز واکسن کرونا را دریافت کرده و تست پی سی آر منفی را همراه داشته باشد در غیر این صورت نمی تواند از مرز به عراق تردد کند. او اظهار داشت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی شرط تردد مسافران در مرزها است که خوشبختانه در مرز پرویزخان امکانات مناسبی برای رصد سلامت مسافران ورودی به کشور فراهم است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7769/12/591319/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها