گفت‌وگوی «ایران» با پیمان حسینی بعد از خداحافظی از تیم ملی فوتبال ساحلی:

محبوبیتم را با هیچ مقامی عوض نمی‌کنم


محمد محمدی سدهی/ دهمین دوره جام بین قاره‌ای فوتبال ساحلی در دوبی برگزار شد و ساحلی‌بازان ایران با شکست مقابل روسیه در فینال، به عنوان نایب‌قهرمانی بسنده کردند. یکی از اتفاقات ویژه این مسابقات، خداحافظی پیمان حسینی از بازی‌های ملی بود. دروازه‌بانی که بیش از یک دهه پیراهن تیم ملی را به تن داشت و بارها افتخارآفرین شد. نکته مهم اینکه بسیاری از علاقه‌مندان و البته کارشناسان معتقدند این گلر 38 ساله همچنان می‌توانست به کار خود ادامه دهد.
پیمان حسینی با اشاره به نتایج تیم ملی در ادوار مختلف این جام معتبر به خبرنگار «ایران» گفت: ‌«هشتمین دوره جام بین قاره‌ای را تجربه کردیم. در این 8 دوره 3 بار قهرمان شدیم و 2 بار نایب‌قهرمان. البته 2 بار هم سوم شدیم. تیم ملی در جام بین قاره‌ای نتایج بسیار خوبی گرفت و همیشه جزو مدعیان بودیم و قطعاً از این به بعد هم این‌گونه خواهد بود چرا که فوتبال ساحلی مسیر خود را پیدا کرده است. جام بین قاره‌ای، جام باکیفیت و خوبی است و تیم‌های مدعی در آن حضور دارند. این دوره هم این‌گونه بود و از طرفی ایرانی‌های زیادی در دوبی برای تشویق ما به ورزشگاه می‌آمدند که باعث افزایش روحیه بچه‌ها می‌شد. واقعاً از حضور و حمایت هموطنان کلی انرژی گرفتیم.» گلر شماره یک تیم ملی فوتبال ساحلی در ادامه به شکست مقابل روسیه در فینال اشاره کرد: ‌«روسیه تیم خوبی است، آنها قهرمان جهان هستند. با وجود این  در هر 2 بازی (مرحله گروهی و فینال) عملکرد خوبی مقابل این تیم داشتیم. هر دو بازی را با اختلاف تنها یک گل باختیم و همین موضوع نشان می‌دهد که فاصله‌مان با قهرمان جهان زیاد نیست. این درحالی است که تیم ایران برای این مسابقات چندان آماده نبود چون 2 سال به دلیل شیوع کرونا از مسابقات دور بودیم و حتی جام جهانی را از دست دادیم. بنابراین با توجه به شرایط، نایب‌قهرمانی نتیجه خوبی بود.» حسینی در این دوره از مسابقات فرصت زیادی برای حضور در میدان پیدا نکرد و حمید بهزادپور به صلاحدید کادر فنی بیشتر در ترکیب قرار می‌گرفت. پیمان در این باره توضیح داد:‌ «عباس ‌هاشم‌پور سرمربی تیم ملی است و او تصمیم می‌گیرد که چه کسی بازی کند. البته من کاملاً آماده حضور در مسابقات بودم. پیش از حضور در مسابقات یک مصدومیت جزئی داشتم اما سال‌ها با همین مصدومیت‌ها برای تیم ملی بازی کردم. شرایط به گونه‌ای بود که در صورت نیاز از من استفاده می‌شد و من هم با تمام وجود در خدمت تیم ملی بودم. همیشه منفعت تیم ملی اولویت اصلی‌ام بود.»
او  درخصوص خداحافظی‌اش از تیم ملی هم صحبت کرد: ‌«امیدوارم مردم کشورم در این 12 سالی که در خدمت تیم ملی بودم، از من راضی باشند. تلاش کردم نماینده خوبی برای مردم کشورم باشم و با تمام وجودم برای تیم ملی بازی کردم. امیدوارم مردم خاطرات خوبی از پیمان حسینی در ذهن‌شان داشته باشند. همیشه به عشق مردم کشورم بازی کردم و مردم مهم‌ترین دلیل من برای تحمل تمامی سختی‌ها در طول این سال‌ها بودند. مردم فوتبال ساحلی بخصوص تیم ملی را خیلی دوست دارند و هر کاری بتوانم برای تیم ملی انجام خواهم داد. البته فعالیتم را در رده باشگاهی (آلانیا اسپور ترکیه) ادامه خواهم داد. می‌خواهم چند سال دیگر در رده باشگاهی با بالاترین کیفیت بازی کنم.»
گلر به یادماندنی تیم ملی فوتبال ساحلی که به عناوین شخصی زیادی در طول دوران بازی دست یافت، درباره زیباترین و تلخ‌ترین خاطراتش گفت:‌ «کسب دستکش طلا در جام جهانی 2017 شیرین‌ترین خاطره من است و هر باخت جزو بدترین خاطراتم محسوب می‌شود. خوشبختانه در فوتبال ساحلی به تمامی اهدافم رسیدم و اگر می‌ماندم از این به بعد تمامی اتفاقات برای من تکراری می‌شد. مهم‌ترین مسأله برای من کسب محبوبیت بین هواداران فوتبال ساحلی در ایران و حتی جهان بود. این اتفاق ارزشمند را با هیچ چیز عوض نمی‌کنم، حتی با هیچ مقامی مقایسه نمی‌کنم. در این سال‌ها حمایت‌های زیادی از مردم دیدم و از تمام آنها به خاطر حمایت‌هایشان تشکر می‌کنم و امیدوارم از من راضی باشند.»



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7769/14/591353/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها