هنرمندان در فضای مجازی


طی ماه‌های اخیر که روند واکسیناسیون سرعت بیشتری گرفته دیگر کمتر مطلبی در باب نگرانی اهالی فرهنگ و هنر در این خصوص منتشر می‌شود و تا حدی آسودگی خاطر بر روح جمعی جامعه‌مان جاری شده است. از همین رو بخش عمده نوشته‌های هنرمندان در شبکه‌های اجتماعی به تازه‌های تولیدات فرهنگی- هنری اختصاص دارد. از صحبت درباره وضعیت ساخت سریال‌های تازه گرفته تا حتی انتشار کتاب‌های جدید، آلبوم‌های موسیقی و...

وداع اهالی فرهنگ با هنرمندی دیگر
روز گذشته خبر درگذشت پورنگ پورشیرازی، نوازنده و مدرس موسیقی برای مرتبه‌ای دیگر خانواده فرهنگ را داغدار کرد؛ این نوازنده سرشناس «ساز کنترباس» که سابقه عضویت در چندین ارکستر بزرگ کشورمان را دارد در سن 47 سالگی بعد از چندین سال مبارزه با بیماری سرطان درگذشت. عضویت در ارکستر سمفونیک تهران، ارکستر زهی جوانان، ارکستر مجلسی صداوسیما، ارکستر موسیقی ملی ایران، ارکستر فیلارمونیک تهران و نوازندگی در چندین آلبوم موسیقی، بخشی از کارنامه هنری پورشیرازی است. انتشار خبر درگذشت این هنرمند با واکنش اهالی فرهنگ و هنر همراه شده، مهیار علیزاده، آهنگساز نوشته:«پورنگ عزیز یادت همیشه با ما می‌مونه.»، کیوان ساکت، آهنگساز، نوازنده و مدرس موسیقی هم به خانواده این هنرمند و همچنین اهالی موسیقی درگذشت پورشیرازی را تسلیت گفته است. محمد معتمدی، خواننده موسیقی ایرانی هم نوشته:«درگذشت غم انگیز هنرمند مهربان، نوازنده کنترباس ارکستر ملی و ارکستر سمفونیک ایران را به جامعه موسیقی تسلیت می‌گویم. روحش در آرامش ابدی.» سامان احتشامی، نوازنده و آهنگساز هم پستی در در این رابطه منتشر کرده که هنوز درگذشت پورشیرازی را باور نکرده و...

چهره‌ها
علـــــی داودی، شـــــاعر و پژوهشگر در استوری خود خبر از برپایی جلسه‌ای ادبی داده که روز گذشته به میزبانی مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری برگزار شده است. این جلسه نقد کتاب درباره جدیدترین نوشته عبدالله گودرزی با عنوان «فاتحه عاشقی» بوده، سخنرانان این مراسم که مشروح آن در فضای مجازی در دسترس علاقه مندان قرار دارد سعید بیابانکی و محمدرضا تقی دخت بوده‌اند.
علی ضیاء، مجری تلویزیون چندین مطلب با مخاطبان خود به اشتراک گذاشته، تبریک زادروز امیرآقایی، بازیگر سینما و تلویزیون و البته مطلبی درباره محمد صالح علاء از آن جمله هستند. ضیاء درباره این شاعر و مجری پیشکسوت کشورمان نوشته:«عشق رو من در صدا و کلام شما حس کردم. نسل من مدیون قلم و حس شماست.»
گلاب آدینه، بازیگر تئاتر و سینما هم تصویری از اتمام بلیت‌های روز نخست نمایش «بانوی محبوب من» خبر داده، گویا نخستین روز این نمایش از بیستم آبان ماه جاری آغاز می‌شود. آدینه در همین رابطه نوشته:«جالب اینکه هیچ کسی از اعضای گروه 100 نفر ما بلیت نخریده‌اند.» آدینه کارگردانی این نمایش را برعهده دارد. آن طور که پیشتر اعلام شده جلیل فرجاد، امیر غفارمنش، نورا هاشمی، رضا عمرانی، گلشید بحیرایی، مرتضی امینی‌تبار بازیگران این اثر نمایشی هستند.
پرویز پرستویی، هنرمند سینما و تئاتر هم مطلبی درباره فیلم سینمایی «بی همه چیز» منتشر کرده که شاید بتوان آن را آغاز شمارش معکوس برای اکران این ساخته سینمایی که محسن قرایی کارگردانی آن را برعهده داشته دانست. این فیلم با اقتباسی آزاد از نمایشنامه مشهور «ملاقات بانوی سالخورده» نوشته «فردریش دورنمات» ساخته شده، آن طور که در خبرها آمده اکران این فیلم از حدود یک ماه دیگر آغاز می‌شود.
علی‌الله سلیمی، نویسنده و منتقد ادبی هم خبر از رونمایی کتاب «دور دست» با حضور هادی خورشاهیان، محسن حکیم معانی و میثم نبی داده، این نشست پنجشنبه بیستم آبان ماه، ساعت 16 در فضای مؤسسه فرهنگی هنری هفت اقلیم برگزار می‌شود. حضور در این جلسه برای عموم علاقه مندان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آزاد است. او در ادامه از برگزاری نشست دیگری هم نوشته، این محفل ادبی هم به نقد کتاب تعلق دارد، کتاب «کرگدن‌های روی دیوار» کاری از زهره میرعیسی خانی است؛ افزون بر نویسنده کتاب، مردعلی مرادی و پوریا فلاح نیز به‌عنوان منتقد ادبی در این جلسه شرکت خواهند کرد.
گلاره عباسی، بازیگر و نویسنده کتاب درباره جشن امضای رمان خود، «مرلین مونرو سر جردن» نوشته، این مراسم اینترنتی همزمان با چاپ دوم کتاب برپا می‌شود. امضاء کتاب‌ها به اسم سفارش دهنده انجام می‌شود و مهلت سفارش هم تا بیست و دوم همین ماه اعلام شده است. موعد ارسال کتاب‌ها بین 3 تا 7 روز کاری خواهد بود. علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به سایت نیوار سفارش خود را ثبت کنند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7769/16/591368/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها