در نشست ویژه و با حضور سعید جلیلی و مدرس خیابانی مطرح شد

پیشنهادات دولت سایه برای توسعه سیستان و بلوچستان


نشست مشترک جمعی از کارشناسان حوزه‌های مختلف اقتصادی دولت سایه با حضور حسین مدرس‌خیابانی، استاندار سیستان و بلوچستان در دفتر سعید جلیلی، نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی برگزار شد.
به گزارش «ایران» در این جلسه که با حضور دو نفر از نمایندگان مجلس و برخی مسئولان سابق استانی همراه بود، دبیران کارگروه‌های اقتصادی دولت سایه، جمعی دیگر از کارشناسان و همچنین فعالان اقتصادی استان سیستان و بلوچستان به ارائه نقطه نظرات خود و گزارش طرح‌های تهیه شده با هدف جهش این استان پرداختند. سعید جلیلی در این نشست گفت: تأکید مجموعه دولت سایه همواره این بوده است که با استفاده از تجارب علمی و عملی نخبگان هر استان، ابتکاراتی را برای مولدسازی فرصت‌های استان بکار بست تا عموم مردم از آن بهره‌مند شوند. به گفته وی، اعتبارات فقط ردیف بودجه سالانه هر استان نیست، بلکه هر استان فرصت‌‌های فراوانی دارد که باید با ابتکارات مناسب، زمینه فعال شدن آنها و جذب استعدادهای مختلف به استان فراهم شود. مدرس‌ خیابانی، استاندار سیستان و بلوچستان نیز با بیان اینکه راهبرد استانداری در سال‌های آتی، جذب سرمایه‌های بخش خصوصی برای توسعه و عدم اتکا به ردیف بودجه این استان خواهد بود، ضمن استقبال از نقطه نظرات کارشناسان حاضر در نشست، اولویت‌های مدنظر خود و دولت سیزدهم درباره استان سیستان و بلوجستان را تشریح کرد.
معین‌الدین سعیدی نماینده چابهار نیز با اشاره به استعداد کشت محصولات گرمسیری در جنوب استان آن را یک فرصت بی‌نظیر خواند که می‌تواند نیاز 700 میلیون دلاری کشور به واردات این محصولات را کاهش دهد. حمیرا ریگی، سفیر ایران در برونئی و فرماندار سابق قصرقند هم توجه ویژه به ظرفیت دفاتر نمایندگی‌های وزارت امورخارجه در استان سیستان و بلوچستان را به عنوان بازوی ارتقای سطح اقتصادی و زمینه‌ساز تأمین امنیت پایدار استان پیشنهاد کرد.
در انتها، کارگروه‌های اقتصادی دولت سایه از جمله کارگروه توسعه دریامحور، طرح‌های پیشنهادی خود را به صورت مکتوب نیز به استاندار ویژه سیستان و بلوچستان تقدیم کردند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7769/2/591395/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها