دیگه چه خبر


نتانیاهو: ایران ضعف‌های ما را می‌داند

   خبر اول اینکه، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی گفت که امریکا با تلاش‌های او و دولتش از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد. به گزارش ایسنا، بنیامین نتانیاهو  که علیه مواضع نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی سخن می‌گفت، افزود: ایران ضعف شما را می‌شناسد و شتابان رو به جلو پیش می‌رود. ایران یک ماه دیگر به مذاکرات با قدرت‌ها (طرف‌های برجام) بازمی‌گردد تا به توافق هسته‌ای بازگردد و این یک خطر وجودی علیه امنیت اسرائیل است. در حالی که رژیم صهیونیستی تنها دارنده زرادخانه هسته‌ای در منطقه به شمار می‌آید، نتانیاهو مدعی شد: این توافق به آنها (ایران) صدها بمب اتم می‌دهد که سرهای ما را هدف قرار می‌دهد اما دولت چه می‌کند؟ بنت سکوت اختیار کرده و مراقب است که به تعهد خود درقبال دولت امریکا مبنی بر عدم اقدام آشکار علیه بازگشت ایران به این توافق هسته‌ای پایبند باشد.

حوزه علمیه قم تجمع علیه واکسن را محکوم کرد

  خبر دیگر اینکه، استادان، طلاب و فضلای انقلابی حوزه علمیه قم  در بیانیه‌ای هرگونه تجمع، تحصن، هوچیگری و توهین به مسئولان نظام و کادر زحمتکش درمان را محکوم کردند. به گزارش ایسنا، در بخشی از این بیانیه آمده است: حرکت‌های هیجانی و غیر منطقی مورد تأیید استادان، فضلا و طلاب انقلابی حوزه علمیه قم نیست و عموم حوزویان انقلابی از این رفتارها اعلام برائت می‌نمایند. آنها آمادگی حوزه علمیه قم در راستای عمل به حجت شرعی مبنی بر اینکه «اگر حکومت اسلامی با ملاحظه مصالح عمومی کشور مقرراتی اعلام کند، همگان باید عمل کنند.» و با تأکید بر تبعیت از رفتار و گفتار رهبر معظم انقلاب در پیشگامی در تزریق واکسن و دستور حکومتی معظم له مبنی بر لزوم واکسیناسیون عمومی خصوصاً حمایت از واکسن ایرانی را اعلام کردند.

 صهیونیست‌ها دست به دامن کلمبیا شدند!

  دست آخر اینکه،  رئیس رژیم اسرائیل از رئیس جمهوری کلمبیا خواست در مبارزه با برنامه هسته‌ای ایران، در کنار اسرائیل باشد. در دیدار  «ایوان دوکه مارکز» رئیس جمهوری کلمبیا با «آیزاک هرتزوگ» رئیس رژیم اسرائیل، ایران یکی از اصلی‌ترین محورهای گفت‌وگو بود. در این دیدار رئیس رژیم اسرائیل از همتای کلمبیایی خواست با توجه به عضویت این کشور در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران با اسرائیل همکاری کند. کلمبیا اخیراً در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پذیرفته شده و هرتزوگ اظهار امیدواری کرد که این کشور امریکای لاتین در کنار اسرائیل «نبرد دیپلماتیک معناداری علیه برنامه هسته‌ای ایران را پیش ببرد.» پیش از این وزیر دفاع کلمبیا هم مواضع بر ضد ایران گرفته بود. اما رئیس جمهور کلمبیا بر لزوم حفظ روابط با تهران تأکید کرده است.  به گزارش ایسنا،  ایوان گفت: کلمبیا روابط دیپلماتیک خود با ایران را حفظ می کند اما درباره آنچه تهدید تروریستی نامیده می‌شود، کاملاً شفاف است و از این رو، ما با هر کشوری که گفت‌وگوهای دیپلماتیک داریم، بررسی می‌کنیم که نوع روابط‌شان با برخی گروه‌ها که ممکن است سابقه تروریستی داشته باشند، چیست.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7769/3/591403/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها