اخبـــــار


دستور وزیر ارتباطات برای تسریع در توسعه زیرساخت‌های ارتباطی

وزیر ارتباطات‌وفناوری اطلاعات در حکم انتصاب «صادق عباسی شاهکوه» به‌ سمت «معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی» سه مأموریت ویژه برای وی تعیین کرد.
به‌گزارش «ایران»، «ارتقای جایگاه سازمان در تنظیم‌گری»، «توسعه زیرساخت‌های ارتباطی ثابت پرسرعت و باکیفیت در اقصی نقاط کشور با تأکید بر توسعه فیبرنوری» و «ارتقای کیفیت ارتباطات سیار با تأکید بر فناوری‌های نوین» سه مأموریتی است که از سوی وزیر ارتباطات به رئیس جدید رگولاتوری اعلام شده است. وزیر ارتباطات همچنین در این حکم از رئیس جدید خواست تا «افزایش کارایی، چابکی و پاسخگویی با رویکرد شفافیت در تصمیم‌گیری‌ها و مبارزه با فساد، نظام‌مند کردن تعاملات با اپراتورها، رعایت اخلاق حرفه‌ای از طریق ارتقای قابلیت‌های سازمانی و نیروی انسانی، برنامه‌ریزی و اصلاح سازوکارها برای افزایش رضایت مشتریان (با در نظر گرفتن کیفیت خدمات، قیمت و حق انتخاب خدمات)، ارتقای سامانه‌ها و ابزارهای پایش برخط کیفیت خدمات ارتباطاتی و اطلاعاتی در کشور و تسهیل دسترسی عموم مردم به آنها» را در دستور کار قرار دهد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات «تنظیم مقررات خدمات و سکوهای فضای مجازی از طریق برنامه‌ریزی، تنظیم‌گری و همکاری با نهادهای بالادستی مانند شورای عالی فضای مجازی و نهادهای تنظیم‌گر بخشی یا بین بخشی و سازمان فناوری اطلاعات ایران، مدیریت کارآمد منابع فرکانسی برای به حداکثر رساندن بهره‌وری و منافع اقتصادی آن برای بخش فاوا و بهبود فضای کسب و کار، توسعه و تضمین رقابت سالم میان اپراتورها و ارائه دهندگان خدمات ارتباطی و اطلاعاتی» را از دیگر انتظارات خود از رئیس جدید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برشمرد.
زارع‌پور «اصلاح نظام تعرفه‌گذاری در خدمات فاوا با محوریت افزایش مطلوب اقتصادی تولید، توزیع و مصرف ترافیک و محتوای داخلی در برابر ترافیک بین‌الملل ضمن حفظ و ارتقای سرمایه‌گذاری پایدار و ایفای تعهدات توسعه‌ای اپراتورها، سیاستگذاری برای استفاده حداکثری از توان داخلی و بومی‌سازی در زیرساخت‌ها، شبکه‌ها و خدمات ارتباطی بر اساس قوانین و سیاست‌های بالادستی، شناسایی و رفع تعارض منافع در سطوح مختلف سازمان و بکارگیری مدیران متخصص، جهادی، فسادستیز و انقلابی با رویکرد شایسته‌سالاری و اولویت از درون سازمان و وزارت متبوع» در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی را خواستار شد.

سهم 3G و 4G  از  مصرف اینترنت به 89 درصد رسید

استفاده کاربران از 3G و 4G در مقایسه با اینترنت ثابت حاکی از آن است که سهم استفاده از نسل سه و چهار اینترنت همراه به ۸۹.۴۵ درصد رسیده است.
به‌گزارش ایسنا، خدمات سرویس‌های همراه روی تلفن همراه یا سایر تجهیزات سیم‌کارت‌خور مانند تبلت‌ها قابل دریافت است و خدماتی از قبیل اینترنت نسل‌های دو، سه و چهار ارائه می‌دهد. با گذشت زمان اینترنت نسل‌های سه و چهار اینترنتی در مقایسه با دیگر انواع اینترنت، رشد بیشتری دارند. براساس آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تا پایان سه ماهه دوم سال 1400، استفاده نسل‌های سه و چهار اینترنتی، با 90 میلیون و 354 هزار و 4 مشترک، به 89.45 درصد رسیده است.
گفتنی است ،انواع سرویس‌های موجود اینترنت در کشورمان، به‌دلیل داشتن ویژگی‌های متمایز از هم، برای کاربران با شرایط مکانی و موقعیتی متفاوت ارائه می‌شود. یکی از انواع اینترنت پرسرعت، اینترنت ثابت شامل ADSL، VDSL و FTTx است که به یک مکان مشخص محدود هستند، سرویس‌های ثابت بی‌سیم ازجمله TD-LTE و اینترنت نقطه‌به‌نقطه بی‌سیم نیزاز دیگر اینترنت های پرسرعت است، با این تفاوت که در همان حوزه مکانی قابلیت اتصال بی‌سیم را دارند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7772/11/591623/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها