مأموریت رئیس جمهوری برای احیای زاینده‌رود


به دنبال دستور رئیس جمهوری به مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری برای مطالعات علمی در زمینه احیای زاینده‌رود، رئیس این مرکز خبر داد که این مرکز با کمک تمامی صاحبنظران و اساتید دانشگاهی و مراکز علمی کشور به صورت علمی و عملیاتی به این موضوع می‌‌پردازد.
به گزارش مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری، پنجشنبه گذشته در نشستی با مجامع نمایندگان استان‌های سمنان، قم و اصفهان در مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد که به رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری مأموریت داده است تا مطالعات علمی در زمینه احیای زاینده رود را آغاز کنند.
رئیس جمهوری گفت: «کمیته و کارگروه فعالی برای رسیدگی به این مسأله تشکیل خواهد شد تا احیای زاینده‌رود و رفع مشکل مربوط به آن مثل فرونشست زمین در مناطق مرکزی کشور به طور دقیق مورد بررسی قرار گرفته و یک طرح علمی و عملیاتی برای رفع آن تهیه شود.» محمدصادق خیاطیان، رئیس این مرکز با بیان اینکه این، نخستین مأموریت ویژه رئیس جمهوری محترم به مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری است، اظهار کرد: بنا داریم با کمک تمامی صاحبنظران و اساتید دانشگاهی و مراکز علمی کشور به صورت علمی و عملیاتی به این موضوع بپردازیم.
خیاطیان در صفحه «اینستاگرام» خود افزود: مناطق مختلف کشور از چالش آب رنج می‌برند و رفع این چالش در کشور یکی از اولویت‌های اساسی دولت سیزدهم است. او با بیان اینکه مردمان شریف و نجیب استان‌های اصفهان، قم، سمنان و یزد در طول سال‌های گذشته، رنج‌های فراوانی را در پی بی‌آبی و خشکسالی کشیده‌اند، تصریح کرد: ما از مطالعات پیشین و ظرفیت نخبگان استفاده خواهیم کرد تا راه‌حل‌های مناسبی برای برون رفت از این مشکلات فراهم کنیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7772/2/591646/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها