اخبــــار


وزیر نفت خبر داد
جریمه مشترکان پرمصرف گاز از امروز

وزیر نفت با اشاره به ثبت رکورد مصرف ۵۴۰ میلیون متر مکعب گاز در پاییز گفت: برای مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت نکنند، تعرفه‌ها از اول آذرماه افزایش پیدا می‌کند. به‌گزارش ایرنا، جواد اوجی روز گذشته در دیدار با شاهین مصطفی یف، معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان با بیان اینکه جلسه خوبی برگزار شد و توافق‌هایی شکل گرفت، افزود: ایران با دارا بودن ذخایر نفت و گاز غنی، ظرفیت همکاری خوبی با جمهوری آذربایجان می‌تواند داشته باشد. وی ادامه داد: در این جلسه در مورد قرارداد گازی با جمهوری آذربایجان، سوآپ گاز از کشورهای همسایه به جمهوری آذربایجان، قرارداد گازی به نخجوان و توسعه میادین نفتی در خزر صحبت‌های اولیه مطرح شد. اوجی تأکید کرد: امیدواریم این نشست در هفته‌های آتی منجر به توسعه همکاری‌های نفت‌وگاز و توسعه میادین دو کشور شود. وی با اشاره به اینکه گازبهای مشترکان به‌صورت پلکانی و در ۱۲ پله محاسبه می‌شود، افزود: مشترکانی که در ۳ پله اول هستند همان قیمت گاز پارسال را می‌پردازند و مشترکان پرمصرف و خارج از الگوی مصرف به‌صورت پلکانی شامل جریمه می‌شوند.

قیمت مسکن ۱۰ تا ۱۲ درصد پایین آمده است

مصطفی‌قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: وضعیت معاملات مسکن چندان مطلوب نیست و همین موضوع فرصتی را برای خریدهای مصرفی فراهم کرده است. در مناطق مرکزی و جنوبی شهر تهران نرخ‌ها ۱۰ تا ۱۲ درصد کاهش یافته است، اما در شمال تهران افت قیمت چندان محسوس نبوده؛ چرا که عمده فروشندگان در این مناطق نیاز چندانی به پول ندارند. /ایسنا

۲۵۰۰ ملک مازاد دولتی آماده فروش شد

فاطمه دادگر، مدیر کل دفتر مدیریت اموال و دارایی‌های دولت وزارت اقتصاد از شناسایی ۲۵۰۰ ملک مازاد دولتی به ارزش ۱۷ هزار میلیارد تومان خبر داد و گفت: این ۲۵۰۰ ملک همه دارای سند مالکیت و فاقد معارض و متصرف بوده و پروسه کاملی برای تعیین مازاد بودن آنها صورت گرفته و آماده فروش هستند. دادگر یادآوری کرد: اسناد مالکیت املاک مذکور پس از فروش به مالک جدید انتقال می‌یابند. /فارس

۱۵۰ هزار تن برنج وارداتی در بازار توزیع می‌شود

مدیرکل هماهنگی دفتر توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران از صدور مجوز عرضه‌ ۱۵۰ هزار تن برنج در بازار خبر داد. به گزارش روز یکشنبه وزارت جهاد کشاورزی، «حجت براتعلی» افزود: براساس مجوز، ۱۵۰ هزار تن برنج طی دو مرحله از طریق شبکه‌های توزیع عرضه خواهد شد.
وی اظهارداشت: در مرحله اول ۱۰۰ هزار تن و در مرحله دوم ۵۰ هزار تن دیگر از برنج‌های وارداتی شرکت بازرگانی دولتی ایران با همان قیمت‌های تثبیتی قبلی وارد شبکه توزیع در بازار خواهد شد. براتعلی افزود: از اول شهریور ۱۵۰ هزار تن برنج برای توزیع در بازار اختصاص داده شده که ۱۲۵ هزار تن وارد شبکه توزیع شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7779/6/592301/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها