اخبار


ثبت نزدیک به یک میلیون و نیم  دامنه‌ فارسی

طبق آخرین آمار موجود در مرکز ثبت دامنه کشوری ایران، از ابتدای ثبت دامنه‌های فارسی در کشور تاکنون یک میلیون و ۵۰۲ هزار و ۲۱۱ دامنه ثبت شده است و از بین پسوندهای ثبت‌شده فارسی، پسوند ir با یک میلیون و ۴۹۳ هزار و ۸۵۲ دامنه‌ فعال در صدر قرار دارد که نشان می‌دهد بیش‌ترین سهم متعلق به همین پسوند است.
به گزارش ایسنا، پس از دامنه ir، دامنه co.ir با ۴۱۳۴ مورد، دامنه ایران با ۱۵۹۰ مورد و دامنه ac.ir با ۱۲۳۱ دامنه‌ فعال هستند. همچنین دامنه‌های دیگری وجود دارند که کمتر از ۱۰۰۰ مورد به‌ نام آنها ثبت شده است. دامنه id.ir با ۶۴۵ مورد، دامنه org.ir با ۲۷۴ مورد، دامنه sch.ir با ۲۴۸ مورد و دامنه gov.ir با ۲۱۰ مورد نیز در رتبه‌های بعدی لیست قرار دارند. کم‌ترین دامنه ثبت‌ شده نیز متعلق به دامنه net.ir با ۲۷ دامنه فعال است. گفتنی است دامین یا دامنه (Domain) نامی است که وب‌سایت از طریق آن قابل دستیابی بوده و به‌طور کلی از دو بخش نام و پسوند تشکیل شده است. نام دامنه بخشی است که گویای نام برند یا فعالیت شما بوده و آن را به دلخواه خود انتخاب می‌کنید. لازم به ذکر است در ایران، پژوهشگاه دانش‌های بنیادی از جمله مراکز اصلی برای ثبت دامنه‌های اینترنتی به شمار می‌رود و هر کاربری که تمایل به ثبت دامنه‌ای برای بازگشایی سایت خود داشته باشد، باید به سایت این مرکز یا یکی از نمایندگان فعال آن در سطح کشور مراجعه کند. این پژوهشگاه همچنین آماری دقیق از دامنه‌های ایرانی را به دست می‌دهد. پسوندهای مجاز و معتبر در واقع پسوندهایی هستند که از سوی کمیته مخصوص تأیید و تصویب پسوندها یعنی آیکن (ICANN) تأیید شده باشند. نمونه‌های پسوندهای متداول com، org و ir هستند و انتخاب نام دامنه مناسب و ساده بسیار مهم بوده و همچنین در رتبه‌بندی (Ranking) نتایج جست‌وجوی گوگل نیز تأثیرگذار است.

اپل تسلیم جنبش Apple Too شد

شرکت اپل که ۸۰ هزار کارمند در ۵۰ ایالت امریکا دارد، تأکید کرد کارمندانش حق دارند درباره حقوق و شرایط کاری خود صحبت کنند.
به‌ گزارش ایسنا، اپل در یادداشت داخلی به کارمندان، به آنها اطلاع داد می‌توانند درباره دستمزد و نگرانی‌هایی که دارند، در بیرون از شرکت صحبت کنند.
کارمندان اپل از ۲۴ اوت خواستار تغییرات در شرایط محیط کار در این شرکت بوده‌اند. کارمندان حتی یک وب سایت و صفحه توئیتری با نام «اپل تو» (Apple Too) راه‌اندازی کرده‌اند که در آن روایت‌های مربوط به آزار و تبعیض  را در محیط کار منتشر کرده‌اند. کارمندان اپل همچنین معترض بودند که نمی‌توانند از طریق واحدهای داخلی مانند منابع انسانی درباره شرایطی که دارند شکایت کنند، اما به‌ نظر می‌رسد یادداشت روز شنبه به این نگرانی‌ها پاسخ داده است. در این یادداشت که از سوی شبکه ان بی سی مشاهده شده، آمده است: سیاست‌های ما کارمندان را برای صحبت آزاد درباره دستمزد، ساعت یا شرایط کارشان محدود نمی‌کند. ما کارمندان را تشویق می‌کنیم نگرانی‌های خود را به شکلی که راحت هستند به‌صورت داخلی یا بیرونی مطرح کنند. بر اساس گزارش هیل، اپل با چندین شکایت از سوی کارمندان سابقش روبه‌رو است. جانکی پاریش، کارمند و مدیر محصول سابق اپل که کمک کرد جنبش«اپل تو» آغاز شود، شکایتی را علیه اپل در سازمان هیأت روابط کارگری ملی امریکا مطرح  کرد و مدعی شد به‌دلیل فعالیت‌هایی که در ترویج شرایط بهتر محیط کار بخصوص برای کارمندان فروش داشته، اخراج شده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7779/11/592318/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها